پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
در حالی که کارخانه‌های قند و شکر و بنکداران از کمبود شکر در بازار و افزایش لحظه‌ای قیمت آن به همین علت خبر داده‌اند، شرکت بازرگانی دولتی به این امر واکنش نشان داده است و اعلام کرد که هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و شکر به هر میزان مورد نیاز کارخانه‌ها قابل تامین است.

شعارسال: محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در حالی از تغییر لحظه‌ای قیمت شکر در بازار خبر داده است که بهمن دانایی دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر هم تأخیر در واردات و همچنین خرید شکر از بورس کالا و عدم عرضه آن در بازار از سوی دلالان را عامل افزایش قیمت این محصول در دو هفته اخیر عنوان می‌کند.

آن طور که آقاطاهر گفته کمبود شکر اکنون در بازار احساس می‌شود و همین امر سبب شده تا قیمت‌ها بالا بروند.

از طرفی دانایی عنوان کرده که عرضه ناموزون شکر و تأخیر در دادن مجوز واردات شکر‌خام به کارخانه‌های چغندری و نیشکری منجر به افزایش قیمت شکر در بازار شده است.

با این حال مدیرکل روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران با رد اخبار کمبود شکر در بازار و افزایش قیمت آن به خبرنگار گروه اقتصادی آنا گفت: مشکل شکر در بازار نداریم و کمبودی نیز وجود ندارد.

حسین داستان با تاکید بر اینکه محدودیتی برای تامین شکر نداریم، افزود: تعطیلی کارخانه‌های شیرینی و شکلات به علت کمبود شکر در بازار صحت ندارد و کارخانه‌داران می‌توان به هر میزان مورد نیاز خود شکر دریافت کنند. البته سقف تقاضا نمی‌تواند از ظرفیت اعلام شده در پروانه واحد بیش‌تر باشد.

وی تصریح کرد: اکنون کارخانه‌ها می‌توانند هم از بورس و هم از شرکت بازرگانی دولتی شکر تامین کنند و قیمت نیز تغییری در بازار نداشته و نرخ‌ها همان 2 هزار و 700 تومان گذشته در هر کیلوگرم است.

داستان عنوان کرد: دولت به صورت مستمر بازار را رصد می‌کند و مرتبا نیز عرضه شکر به بازار را داریم بنابراین کمبودی وجود ندارد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره تاخیر پیش آمده در صدور مجوز واردات شکرخام به کشور و کمیاب شدن این کالا در بازار ابراز کرد: به اندازه کافی ذخیر شکر در کشور داریم و میزان ذخایر ما به 175 هزار تن می‌رسد که از میزان صرف نظر از ذخایر استراتژیک موجود است بنابراین اصلا نیازی به تامین نیاز بازار داخل با واردات نیست که دیرکرد در صدور مجوز واردات بتواند کمبود شکر در بازار را رقم بزند.

از طرفی معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز عنوان کرد: هیچگونه محدودیت و مشکلی در زمینه تامین شکر مورد نیاز صنف و صنعت وجود ندارد.

حسن عباسی معروفان با انتقاد از انتشار شایعاتی در مورد کمبود و نایاب شدن شکر در کشور تاکید کرد: همانطورکه قبلا و بارها اعلام کرده‌ایم، موجودی شکر کشور مطلوب است و مشکلی بابت تنظیم بازار و تامین مواد اولیه کارخانجات و صنف و صنعت نداریم.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: شرکت‌های تولیدی صنف و صنعت که ماده اولیه آنها شکر است، می‌توانند با مراجعه به این شرکت، نسبت به تامین و خرید میزان شکر مورد نیاز بر اساس پروانه ساخت واحد خود اقدام کنند.

عضو هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران، همچنین از عرضه شکر به صورت مستمر در بورس کالا خبر داد و افزود: این شرکت بخشی از موجودی شکر خود را در بورس کالا جهت تنظیم بازار عرضه می‌کند و لذا شرکت‌های تولیدی صنف و صنعت می‌توانند نسبت به خرید شکر از بورس کالا نیز اقدام کنند.

عباسی معروفان، شایعات مربوط به کمبود شکر در کشور را بی اساس خواند و تصریح کرد: به هر میزان شکر که مورد نیاز صنف و صنعت باشد، توسط این شرکت تامین خواهد شد؛ اما ملاک فروش و تخصیص شکر به کارخانجات، ظرفیت تولید آنها بر اساس پروانه ساخت واحدهای تولیدی می باشد.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد: صراحتاَ اعلام می کنیم که هیچگونه کمبودی در زمینه شکر در کشور وجود نداشته و شرکت بازرگانی دولتی ایران به اندازه کافی از ذخایر شکر برخودار است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار خبر 9 تیر 1395، کدمطلب: 118490 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین