پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
هرچند به لحاظ وضعیت حوزه راه و زیرساخت‌ها، کردستان جزو استان‌های آخر کشور است اما متاسفانه‌ اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان بیش از 9 ماه است که مدیرکل ندارد و به وسیله سرپرستی که همزمان معاون امور عمرانی استاندار است، اداره می‌شود.

شعارسال: اداره‌کل راه و شهرسازی یکی از ارگان‌های عریض و طویل و مهم استان کردستان است که متولی بسیاری از امورات اجرایی و زیرساختی از جمله در بخش‌های مسکن و شهرسازی، توسعه راه‌ها و زیرساخت‌ها و.. است که اعتبارات و گردش مالی آن با هیچ کدام از سازمان‌های دیگر قابل مقایسه نیست.

هرچند به لحاظ وضعیت حوزه راه و زیرساخت‌ها، کردستان جزو استان‌های آخر کشور است اما متاسفانه‌ اداره کل راه و شهرسازی کردستان به عنوان یکی از نهادهای مهم حوزه عمرانی استان بیش از 9 ماه است که مدیرکل ندارد و به وسیله سرپرستی که همزمان معاون امور عمرانی استاندار کردستان است، اداره می‌شود.

خبرنگار برای پیگیری ماجرای عدم انتخاب مدیرکل راه و شهرسازی استان با چند نفر از نمایندگان مجلس استان گفت‌وگو کرده است که در زیر می‌خوانید.

طولانی‌شدن انتخاب مدیرکل راه و شهرسازی ناشی از بی‌مسؤولیتی مدیران استان است

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی معتقد است، بلاتکلیفی طولانی‌مدت مدیریت راه و شهرسازی استان موجب عدم پیگیری پروژه‌های مهم استان در حوزه راه شده است.

منصور مرادی وضعیت نامناسب زیرساخت‌های جاده‌ای استان را یکی از مشکلات اساسی استان عنوان کرد و گفت: انتخاب‌نشدن مدیرکل راه و شهرسازی استان هم مضاعف بر این مشکلات شده است و اکثر پروژه‌ها در چرخه عدم پیگیری مانده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: علیرغم اینکه در طی سه سال گذشته یکی از پرتکرارترین تذکرات و پیگیری‌های ما وضعیت نامناسب جاده‌های استان کردستان و بویژه شهرستان مریوان و سروآباد بوده، اما هنوز اقدامات درخوری صورت نگرفته است.

مرادی با بیان اینکه لازم است هرچه زودتر تکلیف مدیریت این حوزه مشخص شود تاکید کرد: آمار قربانیان تصادفات جاده‌ای طی 10 روز گذشته در کردستان، 10 کشته و 7 مصدوم بوده است که هشت نفر از کشته‌ها مربوط به جاده‌های حوزه انتخابی اینجانب بوده است.

وی تصریح کرد: علت اکثر این تصادفات وضعیت نامناسب جاده‌ها است وضعیتی که به خاطر آن چندین بار تذکرات لازم را به وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده‌ام اما علی‌رغم همه پیگیری‌ها، اقدامی اساسی در این رابطه صورت نگرفته است.

وی طولانی‌شدن انتخاب مدیرکل راه و شهرسازی استان را ناشی از بی‌مسؤولیتی مدیران استانی دانست و گفت: به علت این عدم انتخاب، پیگیری پروژه‌های مهم حوزه راه در استان بلاتکلیف مانده است که این وضعیت درست نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی طولانی شدن انتخاب مدیرکل راه و شهرسازی استان را به دلیل اختلاف‌نظر بین مجموعه استانداری و وزارت راه عنوان کرد و گفت: البته طی آخرین صحبتی که با معاون پارلمانی وزارت راه داشتم به زودی مدیرکل انتخاب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی را استیضاح می‌کنیم

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد به اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان ماه‌هاست که متولی ندارد، گفت: این اداره جایگاه مهمی دارد اما فصل کاری آن در کردستان فقط به چند ماه بهار و تابستان محدود می‌شود بنابراین اگر هر چه زودتر تعیین تکلیف نشود اکثر پروژه‌های استان عقب می‌افتد

محسن بیگلری افزود: هرچند استاندار هم به جد پیگیر این موضوع هست اما اختلاف‌نظرهایی در این انتخاب وجود دارد.

وی مقصر اصلی را وزارت راه و شهرسازی دانست و ادامه داد: چند روز پیش در صحن علنی مجلس به وزیر راه و شهرسازی در این ارتباط تذکر دادم و گفتم شما اعلام کردید که برای تمام کارهایتان برنامه دارید، آیا این برنامه است که شما حدود 9 ماه است نتوانستید برای مدیریت راه و شهرسازی استان فردی را انتخاب کنید.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آخرین رایزنی‌ها به ما وعده داده‌اند که ماه جاری مدیرکل راه و شهرسازی استان مشخص می‌شود هرچند باز می‌ترسیم وعده‌شان عملی نشود.

وی تاکید کرد: اگر این وعده عملی نشود و تا پایان خردادماه وزارت راه و شهرسازی تکلیف مدیریت استان را مشخص نکند استیضاح وزیر راه را امضا می‌کنم.

معرفی دو نیروی بومی خارج از بدنه راه و شهرسازی توسط استاندار

اما سیدحسن علوی نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف این اداره‌کل تا چند روز آینده خبر داد و اظهار داشت: در انتخاب مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اختلاف‌نظر و ناهماهنگی‌های زیادی وجود داشت.

وی افزود: بنده به شخصه معتقد بودم که باید فردی متخصص از بدنه راه و شهرسازی برای مدیرکلی راه و شهرسازی استان کردستان انتخاب شود، اما مجموعه استانداری چنین نظری نداشتند و امروز دو نفر را خارج از بدنه راه ‌و شهرسازی معرفی کرده‌اند.

نایب‌ رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: تقریبا طبق توافقات انجام شده تا چند روز آینده دو نفر از نیروهای بومی برای سکانداری اداره کل راه و شهرسازی استان به وزارت راه و شهرسازی معرفی می‌شوند و تا کمتر از 10 روز آینده تکلیف مدیریت آن مشخص می‌شود.

وی گفت: دو نفر معرفی شده از نیروهای بومی استان اما خارج از بدنه وزارت راه و شهرسازی هستند.

علوی تصریح کرد: بخاطر اینکه بلاتکلیفی این اداره‌کل بیشتر از این طول نکشد تصمیم بر این شد که استاندار خود این افراد را معرفی کند چون مطمئنا اگر این اختلاف‌نظرها ادامه پیدا می‌کرد شرایط بدتر می‌شد و این به نفع استان نبود.

وی یادآور شد: البته در ابتدا اجماع درستی در بین نمایندگان مردم استان در مجلس برای تعیین مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان نبود و همین باعث عقب افتادن و بلاتکلیفی طولانی انتخاب این مدیرکل شد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نبود مدیر در اداره‌کل راه و شهرسازی تاثیراتی بسیار منفی بر روی فعالیت‌های عمرانی استان دارد چرا که با توجه به وضعیت نامناسب راه‌های استان کسی در راس امور نیست که بتواند تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهد و همین پیمانکاران را با مشکل و سرگردانی مواجه ساخته است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 4خرداد1398 ، کدخبر: 13980302000366: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین