پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۰۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: حدود ۴۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی و ویژه از ابتدای سالجاری تاکنون، در بندر شهید رجایی تخلیه و روانه بازارهای داخلی شده است.

شعارسال: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: حدود ۴۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی و ویژه از ابتدای سالجاری تاکنون، در بندر شهید رجایی تخلیه و روانه بازارهای داخلی شده است.

الله مراد عفیفی پور روز پنجشنبه با تشریح این خبر در جمع خبرنگاران افزود: در فروردین ماه امسال ۲۰۷ هزار و ۴۹۷ تن و در اردیبهشت ۱۸۶ هزار و ۶۵۷ تن کالای اساسی در اسکله های بندر شهید رجایی تخلیه و برای تنظیم بازار روانه استان های مختلف کشور شد.

وی بیان داشت: این کالاها شامل ۱۲۳ هزار تن شکر، ۱۲۲ هزار تن روغن نباتی و حیوانی، ۸۸ هزار تن کود و سموم شیمیایی، ۴۹ هزار تن برنج و ۱۰ هزار تن کاغذ بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: در ماه های بهمن و اسفند سال گذشته نیز ۱۶۶ هزار و ۸۳۴ تن کالا اساسی و ویژه با کشتی وارد بندر شهید رجایی شد.

عفیفی پور ادامه داد: تشریفات مربوط به تخلیه کالاهای اساسی از کشتی به سرعت و با دقت لازم انجام شد و کامیون ها پس از بارگیری بدون معطلی روانه استان های مختلف کشور می شوند.

وی یادآورشد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است ۱۰ فروند کشتی حامل دام زنده و محموله های شکر و روغن خوراکی نیز در سالجاری در بندر شهید رجایی پذیرش و براساس نیاز کشور و بدون محدودیت زمانی برای تنظیم بازار روانه بازارهای داخلی شوند.

این مسوول اظهارداشت: تلاش داریم با همکاری سایر ارگان ها خروج کالا از بندر را تسهیل دهیم تا ماندگاری کالا و سریع تر به دست مصرف کننده نهایی برسد.

وی ادامه داد: علاوه بر پهلودهی بدون نوبت و تخصیص امکانات و تجهیزات تخلیه کالاها از کشتی و نگهداری آنها در محوطه‌ها، هماهنگی های موثری با دستگاه های همکار از جمله گمرک صورت گرفته تا کالاهای اساسی در کمترین زمان ممکن از بندر خارج و به مقصد تعیین شده در داخل کشور ارسال شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تسهیلات درنظر گرفته شده برای کالاهای اساسی همچون برنج و روغن و سایر مایحتاج مردم گفت: کشتی های حامل این گونه کالاها بدون نوبت در اسکله های ۴۰ گانه این بندر پهلودهی می شوند.

وی یادآورشد: پایانه های ریلی - کانتینری بندر شهید رجایی بیش از ۷۰۰ هزار TEU(هر واحد تی.ای.یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) ظرفیت نگهداری کالا دارند و می توان کانتینرها را در شرایط ایمن به وسیله واگن به بندر وارد و از آن خارج کرد.

عفیفی پور اضافه کرد: همچنین در بندر شهید رجایی افزون بر ۲ هزار پلاک یخچالی وجود دارد که امکان پذیرش هر نوع کالای وارداتی و صادراتی که نیازمند خدمات سردخانه ای بسته به دمای استاندارد مورد نیاز برای نگهداری کالا باشد، وجود دارد.

وی به فعالیت بیش از ۵۰ پایانه و محوطه نگهداری کالا با راهبری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: همه فعالان بخش دولتی و خصوصی امکانات و تسهیلات ویژه ای را فراهم کرده تا خدمات تخلیه کالا از کشتی، بارگیری محموله های صادراتی و خروج کالاها از بندر در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت، انجام شود.

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن کالاست که به تنهایی بیش از ۵۸ درصد عملیات غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را پشتیبانی می کند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار :9 خرداد 98، کد خبر: 83333939،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین