پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
عمار حکیم روز قدس را نماد فریاد همه جانبه علیه کسانی دانست که به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند و امام جمعه نجف گفت اگر روز قدس نبود، امروز پرچم اسرائیل در پایتخت های عربی برافراشته بود.

شعارسال: روز قدس در عراق، امسال با حضور صدها هزار نفری عراقی ها در بغداد و شهرهای مختلف این کشور از جمله بابل، کربلا، دیاله و بصره برگزار شد و شخصیت های سیاسی این کشور با بیانیه هایی، این روز را نماد وحدت اسلامی دانستند.

سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ، روز جمعه در صفحه شخصی اش در فیسبوک، روز جهانی قدس را نماد وحدت اسلامی خواند و به کلیه دولت ها، سازمان ها و جمعیت های اسلامی در خصوص عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هشدار داد.

وی افزود: ما در این روز مبارک ، مواضع خود را به صورت یکپارچه و آشکارا علیه متجاوزین اعلام می کنیم.

از سوی دیگر سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف نیز در خطبه های نماز این هفته با اشاره به ابتکار امام خمینی (ره ) و هدف ایشان از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس ، گفت روز قدس سدی در برابر توسعه طلبی های رژیم صهیونیستی در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی و مرزی است.

وی ، وحدت اسلامی را محور اصلی در فلسفه روز قدس دانست و به کسانی که برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس تلاش می کنند، به طعنه گفت: روز جهانی قدس روز حرکت ملت هاست و اگر نبود روز قدس، امروز پرچم اسرائیل در همه پایتخت های عربی برافراشته بود.

القبانچی همچنین داعش و گروه های تروریستی در منطقه را نسخه ای دیگر از اسرائیل دانست که به عنوان یک غده سرطانی در بدن امت اسلامی جا خوش کرده است.

در همین حال جماعت علمای مسلمین عراق (مهمترین تشکیلات مذهبی اهل سنت عراق)، در بیانیه ای بر اتحاد همه مسلمانان و تحکیم صفوف آنان تاکید کرد و آن را اولویت در راه آزادی قدس توصیف کرد.

این بیانیه با اشاره به ابتکار امام خمینی(ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، نسبت به نقش اهداف خطرناک اسرائیل که در بدنه امت اسلامی قرار گرفته، هشدار داده و از امت اسلامی بطور عام و ملت های خاورمیانه بطور خاص دعوت کرده به مقابله با چالش های خطرناک و جدی موجود در منطقه اعم از رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی و تکفیری گام بردارند و وحدت صفوف خود را حفظ کنند.

در بغداد نیز مراسم بزرگی برگزار شد که طی آن صدها هزار عراقی از خیابان فلسطین تا میدان بیروت در مرکز این شهر راهپیمایی کردند و در طول مسیر نمادهای قدس، تصاویر امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، آیت الله سیستانی ، شهیدان صدر و همچنین تصاویری از شیخ عیسی قاسم روحانی بحرینی که چندی پیش از سوی رژیم آل خلیفه سلب تابعیت شده است، حمل می کردند.

گروه های مقاومت اسلامی که در مراسم امسال روز جهانی قدس همانند سال های گذشته با حضور همه جانبه ای شرکت داشتند، تصاویر شهدای مقاومت را نیز دردست داشتند.

مجروحان و جانبازان مقاومت در جنگ علیه داعش نیز در مراسم امروز حضور گسترده ای داشتند.

تظاهرکنندگان ، تصاویر پادشاه عربستان و بحرین را زیر پا لگد کردند و از روی پرچم اسرائ یل که در کف خیابان نقش بسته بود، رژه رفتند.

روحانیون شیعه و سنی ، شخصیت های سیاسی و نظامی و شیوخ عشایر زنان ، نوجوانان و همچنین سفیر فلسطین، گروهی از شبک های موصل نیز در راهپیمایی روز قدس بغداد حضور داشتند.

تظاهرکنندگان در بغداد بعضا حدود 3 ساعت و نیم با زبان روزه مسیر تظاهرات را پیمودند.

روز جهانی قدس امسال، علاوه بر بغداد در شهرهای مختلف عراق از جمله بصره، بابل، کربلا و دیاله با حضور صدها هزار نفری برگزار شد.

با اندكي اضافات و تلخيص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، تاریخ انتشار: 11 تیر 1395، کد خبر: (5418400) 82133330 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین