پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
سفیر ایران در قزاقستان تأکید کرد: بازنگری در اسناد و ساختار سازمان ملل باید براساس اصول دموکراسی و اجتناب از اعمال قدرت انجام شود.

شعار سال: مجید صابر در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی مدل سازمان ملل متحد که چهارشنبه (هشتم خرداد) در دانشگاه اوراسیای قزاقستان برگزار شد، با اشاره به نقش تاریخی ایران در شکل‌گیری سازمان ملل و تدوین منشور ملل متحد، اظهار کرد: در حالی‌که نزدیک به ۷۰ سال از تأسیس سازمان ملل متحد می‌گذرد، همچنان شاهد اقداماتی از سوی برخی از کشورها هستیم که با اصول سازمان ملل و قوانین حقوق بین‌الملل مغایرت دارد.

وی افزود: وقوع جنگ‌های متعدد، عدم پایبندی به موافقتنامه‌ها و تعهدات بین‌المللی، خروج یکجانبه از این توافقات، برخوردهای سلیقه‌ای با سازوکارها و سازمان‌های بین‌المللی، عدم اجرا یا اجرای سلیقه‌ای و ناقص قطعنامه‌های شورای امنیت، دخالت در امور داخلی کشورها، تلاش برای براندازی حکومت‌های قانونی، کشتار غیرنظامیان، بی‌توجهی به وضعیت آوارگان و بسیاری موارد دیگر باعث شده است تا لزوم بازنگری در اسناد و ساختار سازمان ملل اجتناب‌ناپذیر باشد.

سفیر ایران در قزاقستان، تغییر ساختار و بازنگری در اسناد سازمان ملل متحد را خواست بسیاری از کشورها عنوان کرد و گفت: بازنگری در اسناد و ساختار سازمان ملل باید بر اساس اصول دموکراسی، اجتناب از اعمال قدرت، برابری کشورها و احترام به تنوع فرهنگ‌ها انجام شود تا منافع همه کشورها را تأمین کند.

همچنین در ابتدای این مراسم، آنتونیو گوترش - دبیرکل سازمان ملل متحد - در پیامی به این کنفرانس، از برگزاری این نشست در قزاقستان استقبال کرد و دانشجویان شرکت‌کننده در همایش را به تلاش و کوشش جهانی برای برقراری صلح دعوت کرد.

در این همایش که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، دانشجویانی از ۱۵۰ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران شرکت دارند که در نشست‌های متعدد موضوعات جهانی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 8 خرداد 98، کد مطلب: 98030803702: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین