پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۰۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
در این مطلب تعدادی تصاویر رنگی نادر از جنگ جهانی دوم را که قبلاً دیده نشده‌اند، مشاهده می‌کنید.
شعار سال: در این مطلب تعدادی تصاویر رنگی نادر از جنگ جهانی دوم را که قبلاً دیده نشده‌اند، مشاهده می‌کنید.

 تصاویر سیاه و سفیدی که به تازگی به تصاویر رنگی تبدیل شده‌اند، زاویای دیگری از جنگ جهانی دوم را نشان می‌دهند. از رژه سربازان با تانک‌ها در خیابان‌های پاریس پس از تسلیم شدن سربازان آلمانی در ۲۵ آگوست ۱۹۴۴ در پایتخت فرانسه تا پایکوبی مردم در خیابان‌ها پس از پایان جنگ مجموعه تصاویری هستند که توسط پسر یک فیلمساز حاضر در جنگ جهانی دوم به تصاویر رنگی تبدیل شده‌اند.

جورج استیونس توسط ژنرال آیزنهاور به عنوان "واحد مبارزه با پوشش ویژه" در طول این جنگ منصوب شد. تصاویری که او با دوربین ۱۶ میلی‌متری خود در طول این جنگ تهیه کرده است اکنون تصاویری نادر و دیده‌نشده به حساب می‌آیند. سال‌ها پس از مرگ جورج، پسرش این تصاویر سیاه و سفید را در انباری خانه پیدا کرد و تعدادی از  آن‌ها را به تصاویر رنگی تبدیل کرد.

یکی از این تصاویر لحظه باشکوه رژه سربازان با تانک‌ها و ادوات نظامی در پاریس پس از تسلیم شدن سربازان آلمانی را نشان می‌دهد. تصویر دیگر اجساد زیادی را که در کمپ آلمانی‌ها در اثر شکنجه جان خود را از دست داده‌اند، نشان می‌دهد. همچنین یکی از دیگر از تصاویر فرماندهان متفقین را در حالی که با یکدیگر در حال مشورت برای مقابله با آلمانی‌ها هستند مشاهده می‌شود.

گفتنی است؛ جنگ جهانی دوم در سپتامبر سال ۱۹۳۹ آغاز شد و تا سپتامبر سال ۱۹۴۵ ادامه داشت. متفقین شامل شوروی، آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه با متحدین شامل آلمان، ایتالیا و ژاپن به مدت ۶ سال در جنگ بودند و سرانجام این جنگ با پیروزی متفقین به پایان رسید. تلفات و کشته‌های این جنگ جهانی ویرانگر بالغ بر ۷۳ میلیون نفر است که بیشتر آن به نیرو‌های متفقین مربوط می‌شود.




شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1398، کدخبر: 6951297 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین