پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان، چند روزی است که در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل درب مدیریت این نیروگاه به صورت مسالمت‌آمیز دست به تجمع زده‌اند و خواستار رسیدگی به این وضعیت شده‌اند.

شعارسال: کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان، چند روزی است که در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل درب مدیریت این نیروگاه به صورت مسالمت‌آمیز دست به تجمع زده‌اند و خواستار رسیدگی به این وضعیت شده‌اند.

 نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۸۱۵ مگاوات است که در ابتدا از نوع گازی بوده و به نیروگاه گازی آبادان شناخته می‌شد. بخش گاز این نیروگاه در سال ۸۲ به بهره برداری کامل رسیده و عملیات اجرایی تبدیل نیروگاه به سیکل ترکیبی از سال ۸۸ تا ۹۱ زیرنظر سازمان توسعه برق ایران صورت گرفته و در سال ۹۲ واحد اول بخار این نیروگاه به شبکه سراسری وصل شده است.

این نیروگاه دارای ۴ واحد گازی ۱۲۳٫۴ مگاواتی مدل FREM ۹۰۰۰، ۲۵۱-۲ ساخت توگا و ۲ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار است. سوخت اصلی این نیروگاه، گاز طبیعی و سوخت جایگزین آن، نفت گاز یا گازوئیل است.

حدود ۱۰ روز می‌شود که کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان به صورت مسالمت آمیز و بدون اینکه واحدی از این نیروگاه تبدیل شود و خللی در کار کارگران ایجاد شود، در مقابل درب مدیریت این نیروگاه دست به تجمع زده اند و خواستار رسیدگی به وضعیت پرداخت مطالبات و مشکلاتشان شده اند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، علت اصلی اعتراضات این کارگران، عدم پرداخت مطالباتشان است و حقوق و مزایای کارگران مدتی است طبق سالیان قبل پرداخت نمی‌شده و عده‌ای از کارگران خواستار تبدیل وضعیت شده اند، ولی در مقابل این مطالبه شان هر بار با بی تفاوتی مسئولین و مدیران نیروگاه مواجه شده اند و در همین راستا دست به تجمع آن هم از نوع مسالمت آمیز زده اند.

البته به گفته برخی از کارگران، حقوق و مزایای عده‌ای از این نیرو‌ها از سوی شرکتی که عهده دار راه اندازی و بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان است، همچون سالیان قبل پرداخت نمی‌شود و هر ماه با تاخیر و به صورت علی الحساب بخشی از دستمزد کارگران پرداخت می‌شود.

از سویی، کارگران این نیروگاه از عدم توجه مدیران به مطالباتشان و تبدیل نشدن وضعیتشان ناراضی هستند و خواستار رسیدگی به آن هستند و از طرفی، تقاضای پرداخت به موقع و اصولی دستمزدهایشان را دارند.


مدیران این نیروگاه برای کنترل وضعیت تجمعات و اعتراضات کارگران طی روز‌های گذشته، ۱۱ و ۱۲ خرداد با برگزاری جلساتی با حضور نماینده کارگران قول پیگیری این موضوع را داده اند و اعلام کرده اند که ظرف یک هفته آینده این مطالبات و معوقات پرداخت می‌شود و همین موضوع باعث شده کارگران از روز گذشته دیگر تجمعی در این نیروگاه برپا نکنند.

ناگفته نماند که به محض اینکه دانشجویان مطالبه گر خوزستانی از این موضوع مطلع شدند برای رسیدگی به وضعیت مطالبات کارگران به آبادان رفتند و قصد ورود به نیروگاه را برای حضور در جمع کارگران و رسیدگی به آن را داشتند، اما مدیران نیروگاه اجازه ورود به نیروگاه را به دانشجویان ندادند و با ورود جریان دانشجویی به این مسئله مخالفت کردند. اما این دانشجویان اعلام کرده اند در صورتی که مدیران نیروگاه به وعده‌های خود عمل نکنند و معوقات کارگران را پرداخت نکنند، مجددا به این جریان ورود خواهند کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 13 خرداد 1398 ، کدخبر: 768539،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین