پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران حاشیه‌ها و اتفاقات تلخی داشت که یکی از آنها، آسیب جدی وارد شده به چشم یک هوادار پرسپولیس بود؛ کسی که از هلند برای تماشای بازی تیم محبوبش آمده بود.

شعارسال: نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران حاشیه‌ها و اتفاقات تلخی داشت که یکی از آنها، آسیب جدی وارد شده به چشم یک هوادار پرسپولیس بود؛ کسی که از هلند برای تماشای بازی تیم محبوبش آمده بود.

 ایسنا نوشت: نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران حاشیه‌ها و اتفاقات تلخی داشت که یکی از آنها، آسیب جدی وارد شده به چشم یک هوادار پرسپولیس بود؛ کسی که از هلند برای تماشای بازی تیم محبوبش آمده بود و چیزی نمانده بود که برای همیشه لذت تماشای همه چیز را از دست بدهد.

ساعد (فرشید) آقابالازاده ششکلانی، فوق تخصص روانشناسی، ساکن هلند، پدر دختری ۳ ساله، طرفدار پرسپولیس است و تقریباً برای تماشای تمام بازی‌های این تیم به ایران می‌آید. بازی‌های تیم ملی در جام جهانی روسیه را هم از نزدیک دیده است. بازی‌های جام باشگاه‌های آسیایی پرسپولیس را هم رفته و تنها بازی سال گذشته پرسپولیس برابر کاشیما را به دلیل ۲۷ ساعت پرواز نرفته است. این‌ها گفته‌های یکی از مصدومان بازی سپاهان و پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی در هشتم خردادماه در ورزشگاه نقش جهان است، که برای مداوای چشمش در بیمارستان فیض بستری است، هواداری که فکر نمی‌کرده این اتفاقات در ورزشگاه رخ دهد و او را تا این مرحله از درد و شوک برساند؛ شوکی که چرا برای تماشای یک مسابقه فوتبال باید شاهد چنین حوادثی باشد؟ هر چند می‌گوید در تمام دنیا طرفداران تیم‌ها همیشه همراه کری خوانی‌ها برای یکدیگر، درگیری‌های فیزیکی هم دارند.

گفتگو با این هوادار متعصب را می‌خوانیم:

در بازی قبل این دو تیم در ورزشگاه آزادی حضور داشتم. اتفاقاتی در این بازی افتاد و هواداران به هم اشیایی پرتاب کردند اما تفاوت آن این بود که در ورزشگاه آزادی و محوطه بیرونی آن سنگی وجود ندارد. در بازی قبلی این دو تیم تماشاگران به شدت ورزشگاه را تخریب کردند و فیلم آن را هم دارم. لحظه‌ای که درگیری شروع شد هیچ هواداری از پرسپولیس بالای سر هواداران سپاهان نبود، دقیقه ۶ بازی تماشاگران پرسپولیس بالای سر سپاهانی‌ها نشستند. در آن بازی کاره‌ای نبودم و در جایگاه ۲۳ نشسته بودم. در آزادی بطری آب معدنی و ساندیس پرتاب می‌شد اما سنگی وجود نداشت. سپاهانی‌ها می‌خواستند وارد زمین شوند که نیروی انتظامی جلوگیری می‌کرد. هنگام ورود به ورزشگاه عده‌ای به ما حمله کردند و مورد ضرب و شتم قرار گرفتیم. همچون شهاب بر سر ما سنگ می‌بارید. حتی مأموران نیروی انتظامی می‌ترسیدند که دخالت کنند. سنگی به دستم برخورد کرد که متورم شد، اما آن را آتل کردم و به ورزشگاه رفتم.

یگان ویژه باید هواداران پرسپولیس را در استادیوم نگه می‌داشت

این موضوع را مطلع هستم که تماشاگران سپاهان را تا ۱۲ شب در ورزشگاه آزادی نگه داشتند تا تماشاگران پرسپولیس کامل تخلیه شوند و بعد با اسکورت آن‌ها را به بیرون بردند. در نیمه نهایی هم باید ما را نگه می‌داشتند تا تماشاگران سپاهان کامل بروند. از ورزشگاه که بیرون آمدم بین عده‌ای گیر کرده بودم. به خدا قسم با یگان ویژه ۲۰ متر هم فاصله نداشتم اما با اینکه درگیری‌ها را مشاهده می‌کردند هیچ کاری نمی‌کردند. خون سرم بر روی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ریخت که عکس و فیلم‌های آن موجود است.

خیلی فوتبال می‌بینیم. برای تماشای فوتبال به بیشتر کشورها رفته‌ام اما چنین چیزی ندیده بودم. در آفریقای جنوبی اسلحه می‌کشند و می‌گویند موبایلت را بده. اگر نمی‌دادیم با تیر به زانوهایمان شلیک می‌کردند اما اگر موبایل را تحویل می‌دادی رهایت می‌کردند. در برزیل با تیغ جیب آدم را پاره می‌کردند و کیف پول و موبایل را می‌دزدند اما به جان آدم کاری نداشتند اینجا هموطن هستیم، هم‌زبان هستیم...

اگر پنالتی گل می‌شد سپاهانی‌ها تشکر می‌کردند؟

اگر آقای کیانی دقیقه ۱۱۵ پنالتی را گل می‌کرد، تماشاگران سپاهان از ما تشکر می‌کردند؟ زمانی که یک مدیر، تیم خود را از زمین بیرون می‌کشد، نمی‌گوید که وقتی تیم خود را به اعتراض از زمین خارج می‌کند، تماشاگر ملتهب می‌شود و بسیاری از این اتفاقات به داخل زمین مسابقه کشیده می‌شود؟

با استقلالی‌ها کارد و پنیریم اما کنار هم راه می‌رویم

سال‌ها پیش پرسپولیس برابر استقلال ۹ نفره بازی کرد. داور آن بازی عربستانی بود. نادر محمدخانی از میانه زمین تکل زد و اخراج شد. از میانه نیمه اول ۹ نفره بودیم. دروازه‌بان استقلال هادی طباطبایی بود، پایان رافت یک گل هم برای پرسپولیس به ثمر رساند، اما خطا گرفتند. با استقلالی‌ها مانند کارد و پنیر هستیم اما زمانی که پیروز می‌شوند کنار آن‌ها از ورزشگاه خارج می‌شویم و به یکدیگر تبریک می‌گوئیم. این چه فرهنگی است که بعد بازی ما را کتک می‌زنند. دنبال چه اتفاقی هستند؟ مردم هزار و یک مشکل اجتماعی دارند. قبل از شروع بازی سنگ به اتوبوس تیم زدند. امیدوارم فرهنگ سازی کنند.

کری خوانی در هلند

در هلند کری خوانی هست. بخشی وجود دارد به نام هولیگان که بسیار متعصب هستند که حتی درگیری فیزیکی هم به وجود می‌آید اما بین ۱۰۰ نفر فرد شناخته شده این اتفاق می‌افتد.

آژاکس و فاینورد حق بردن تماشاگر به شهر میزبان ندارند

برای مثال ۵ سال است که وقتی آژاکس با فاینورد بازی دارد، آژاکس حق تماشاگر بردن به نوتردام را ندارد و آن‌ها هم حق تماشاگر بردن به آمستردام ندارند. هر تیم در شهر خودش ۱۰۰ درصد ورزشگاه را در اختیار دارد تا مشکلی به وجود نیاید.

چه کسی جوابگوی چشم من است؟

این بازی بیش از ۱۴۰ مجروح داشت اما در برنامه‌ای تلویزیونی به ۴ مجروح سرپایی می‌رسند. نمی‌دانم دکتر راستین که مسئول فوریت‌های پزشکی اصفهان است ۱۴۴ نفر را زیر چه رادیکالی برده است که بازده آن به ۴ رسید. هیچ‌کس نیامد بگوید چطوری؟ اما از باشگاه پرسپولیس همه تماس گرفتند. چون فرزند شهید هستم دو نفر از بنیاد شهید اصفهان هم به عیادتم آمدند. همه جا آدم با فرهنگ و بی فرهنگ هست. در راه آمدن به اصفهان، کانال برنامه ۹۰ با ما مصاحبه کرد و گفتم مردم اصفهان و تماشاگران سپاهان با فرهنگ هستند و امیدواریم مشکلی پیش نیاید. اصفهان را نصف جهان می‌نامند که بی دلیل نیست. همه دنیا خوب و بد هست ولی من حرفم این است که باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان و پرسپولیس و … رسالتی دارند و باید برای این اتفاقات اقدامی انجام دهند.

پرچم ژاپن ما را می‌خنداند

پرچم ژاپن برای ما مهم نیست. برای ما عامل خنده هم شده است. تیمی مثل سپاهان اصفهان فردی چون کیانی را دارد که فوتبال را مثل ژاوی بازی می‌کند. من عاشق بازی کیانی هستم. همچون سپاهان چند بار از عمق بازی کرد؟ یک شوت با کمک باد به سمت دروازه پرسپولیس زد و تمام موقعیت‌هایش سانتر بود. کی‌روش استنلی که آقای گل شد چه تعداد از آن پنالتی و ضربه سر بود؟ سپاهان این همه اسطوره دارد. کربکندی، ابراهیم زاده، قنبری، پاپی و نویدکیا تعداد کمی از اسطوره‌های باشگاه سپاهان هستند که توان هدایت این تیم را دارند. شخص هادی عقیلی مگر شخصیت کمی است؟ فردی که اکنون در تیم ملی در حال مربیگری است.

در امارات پرچم سپاهان را با افتخار در دست گرفتم

چند سال سپاهان پیاپی قهرمان شد؟ در بازی سپاهان در امارات پرچم سپاهان دستم بود و در ورزشگاه تماشاگر بازی آن‌ها بودم که تیم اماراتی را شکست داد و از پیروزی این تیم به عنوان یک ایرانی لذت بردم و با غرور پرچم سپاهان در دستم بود. هنوز هم اگر سپاهان در آسیا بازی داشته باشد، با غرور پرچم آن را در دست می‌گیرم. شخصی که با چشم من این چنین کرد نماینده باشگاه سپاهان نبوده است. سپاهان، استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن زمانی که در آسیا بازی دارند نماینده ایران هستند. زمانی که بازی تمام می‌شود ما مثل برادر هستیم. کل سال کری برای یکدیگر بخوانید اما این چنین رفتارهایی در هیچ کجای قاموس فوتبال نمی‌گنجد. باز هم می‌گویم مرتکب این اتفاق را نماینده باشگاه سپاهان و مردم اصفهان نمی‌دانم چرا که هواداران و مردم اصفهان با فرهنگ هستند اما نمی‌توانم این اتفاق را برای خودم هضم کنم چه طور می‌شود شخصی به این نقطه می‌رسد؟

یاد گرفتیم که فراموش و تکذیب کنیم

اگر سپاهان پیروز می‌شد ما باز هم خوشحال بودیم چرا که تیم ما فوتبال زیبایی به نمایش گذاشت. اگر قرار باشد هر سال برای لیگ و جام حذفی چنین اتفاقاتی رخ دهد که باید یک قطعه شهدا برای این رفتارها اختصاص دهند. ما زود یادمان می‌رود. یاد گرفته‌ایم تکذیب کنیم. چرا که جایگاهشان به خطر می‌افتد. اگر تکذیب نکنند باید پاسخگو باشند پس بهترین راه پاک کردن صورت مساله است.

دخترم از ترس به من نگاه نکرد

دخترم وقتی وضعیت من را دید ترسید، همسرم به ایران آمد و دخترم را با خود به هلند برد. دخترم ترسیده بود. دخترم ۳ ساله است که از ترس به من نگاه نمی‌کرد. مادر بزرگم به عیادتم نمی‌آید چراکه نمی‌تواند نگاهم کند. هیچ توضیحی نمی‌توانم به دخترم بدهم. با این اتفاقات هوادارتر شدم. سعی می‌کنم برخی شهرستان‌ها را دیگر نروم اما بازی‌های تهران را خواهم رفت.

راهکاری برای پیشگیری

یکی از راه‌های پیشگیری از اتفاقات مشابه این است که زمانی که ورزشگاه نقش جهان هنوز آماده نیست بازی در آن انجام ندهند. به شخصه برای این دیدار یگان ویژه بیشتری به ورزشگاه می‌آوردم. هواداران پرسپولیس را اسکورت می‌کردم تا کسی نزدیک نشود. درهای ورزشگاه را تا هر زمانی که تماشاگران سپاهان می‌رفتند بر روی پرسپولیسی‌ها باز نمی‌کردم تا با جان آنها بازی نکنم. زمانی که مصدوم شدم و با آمبولانس در حال عزیمت به بیمارستان بودم ترقه‌ای به آمبولانس زدند که تا ۲۰ دقیقه گوشم سوت می‌کشید. تاکنون تجربه این چنینی در عمرم نداشتم.

به گزارش ایسنا، ساعد در پایان می‌گوید یک عمل بر روی چشمش انجام شده و این طور به نظر می‌رسد که عفونت کرده و بعد از اسکن و مشخص شدن نتیجه اگر عفونت کرده باشد قرار است عفونت را از چشمم خارج کنند و مشخص می‌شود که چه عمل دیگری باید انجام دهد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:13 خرداد 1398 ، کدخبر:13980313000973 www.farsnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین