پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
کورش مرادی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان کردستان گفت: بخش سرشیو عقب‌ماندگی تاریخی دارد و یکی‌ از مهم‌ترین مشکلات روستاهای این بخش، نبود راه دسترسی مناسب است.
شعار سال:مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان کردستان گفت: بخش سرشیو عقب‌ماندگی تاریخی دارد و یکی‌ از مهم‌ترین مشکلات روستاهای این بخش، نبود راه دسترسی مناسب است.

 «فارس من» سامانه‌ای که از 20 بهمن ماه سال گذشته با هدف پیگیری مطالبات مردم با کمک نخبگان با بهره گرفتن از ظرفیت‌های مردمی در راستای رشد و پیشرفت ایران اسلامی رسما در خبرگزاری فارس آغاز به کار کرد.

با آغاز به کار فارس من بسیاری از سوژه‌ها و مشکلات از سوی مردم برای پیگیری از مسؤولان توسط مردم در سامانه ثبت و خبرنگاران را به تحرک و پویایی در راستای حل مشکلات آحاد مردم وادار کرد.

سوژه‌ای با عنوان«صدای مردم روستاهای بخش سرشیو را بشنوید» در سامانه «فارس من» درج شده که خواستار پیگیری این موضوع شده‌اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان کردستان ضمن تایید انتقادهای مردم این بخش از کمبودها، اظهار کرد: اقداماتی در راستای رفع مشکلات روستاهای این بخش انجام شده، اما عمق مشکلات آنقدر زیاد است که نیاز به اختصاص اعتبارات ویژه برای انجام اقدامات جدی دارد.

کورش مرادی با بیان اینکه انتقادهای مردم ساکن در این روستاها کاملا درست است و سرشیو یکی از عقب‌مانده‌ترین بخش‌ها در استان است که عقب‌ماندگی تاریخی دارد، گفت: اینکه می‌گویند هیچ مسؤولی سر نزده کم لطفی آنها را می‌رساند چون به عنوان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان کردستان به روستاهای این بخش سرزده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: مدیران و مسؤولان تا جاییکه در توان داشته باشند و اعتبارات پاسخگو باشد در نقاط مختلف کار می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان کردستان تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات اعتباری در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی که در کل کشور و به تبع آن استان ما وجود دارد در سال گذشته دو پروژه جاده روستایی را در همین بخش شروع کرده‌ایم که یک پروژه آن کاملا تمام شده و دیگر پروژه نیز در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در راستای بررسی مشکلات بخش سرشیو با حضور بخشدار نشستی برگزار شد اما مردم باید شرایط سخت اقتصادی را درک کنند، چرا که در شرایط اعتباری فعلی نیز استطاعت مدیران و مسؤولان استانی در همین حد است.

مرادی اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات این بخش و در مجموع کل استان همچنان که مردم مطرح کرده‌اند نبود راه دسترسی روستایی مناسب است که در این زمینه نسبت به میانگین کشوری عقب هستیم.

وی با بیان اینکه کردستان در بحث راه روستایی استان سی و یکم کشور است، افزود: در حالیکه میانگین کشوری بهره‌مندی از راه روستایی مناسب 68 درصد است، این رقم در کردستان 48 درصد است.

مرادی اضافه کرد: با توجه به اینکه سفر رئیس جمهور را در پیش داریم قطعا یکی از مواردی که به صورت جدی در این سفر پیگیری خواهیم کرد کمک جدی به بحث راه روستایی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان احداث پل ارتباطی برای روستای گوریچه از توابع این بخش که سال‌هاست مردم را با مشکل مواجه کرده وجود دارد، گفت: در زمینه احداث ابنیه فنی تقاضای اعتبار کرده‌ایم که متاسفانه تا کنون تخصیص پیدا نکرده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کردستان تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در بحث وقوع سیل در کشور اتفاق و خسارت‌های زیادی را به زیرساخت‌ها در استان‌های مختلف کشور وارد کرد، قطعا در بحث تخصیص اعتبار با مانع مواجه خواهیم شد.

وی افزود: میزان تخصیص اعتبارات در سال گذشته در این بخش 100 درصد بوده اما با توجه به شرایط فعلی پیش‌بینی ما کاهش تخصیص اعتبارات در سال‌جاری در نتیجه محدود شدن در اجرای پروژه‌ها خواهد بود، اما این قول را می‌دهیم که اگر تصمیم به اجرای پروژه‌ای در مریوان باشد این روستا را در اولویت قرار خواهیم داد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:16خرداد1398،کدخبر:13980316000087،www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین