پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خراسان رضوی گفت: هشتاد درصد از تولید کنندگان مرغ گوشتی دلالان هستند.

شعار سال: در ماه های گذشته برخی اقلام و مواد غذایی که از نظر قیمت دچار جهش‌های خیره کننده شدند، نمونه اش قیمت مرغ که در چند ماه گذشته چندین بار به فراز جدول قیمت ها پرواز کرد.

نگاهی به قیمت مرغ در ماه های گذشته به نسبت امروز نشان می دهد، برخلاف تلاش های صورت گرفته، مصوبات ستاد تنظیم بازار راهگشا نبوده و هیچ کدام از اقدامات مانع از افزایش قیمت ها نشده است. البته در کنار این اقدامات نباید از نقش مرغ داران و ادعای افزایش هزینه های تولید از سوی آنها غافل شد به طوری که در ماه های گذشته بارها از گران شدن خوراک طیور و ... سخن گفته اند.

در همین رابطه «ولی الله کاشکی» ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بازار قیمت مرغگفت: الان هر مرغدار به ازای هر کیلو مرغ ۱۵۷۰تومان یعنی در هر دوره چیزی حدود ۸۰ میلیون تومان زیان می کند. هزینه های تولید مرغ برای مرغدار خیلی گران شده است و اگر با این وضعیت پیش برود ما در چند ماه گذشته هیچ مرغدار و تولید کننده ای نخواهیم داشت. الان هر کیلو برای مرغداری نه هزار و ۳۷۰تومان تمام می شود و در بازار هم قاعدتا باید ۱۱هزار رو ۲۵۰تومان به فرو برسد و این اصلا برای مرغدار به صرفه نیست. چون هزینه هاییش خیلی بالاست.

کاشکی افزود: صنعت و معدن، استانداری، جهاد کشاورزی و... که باید برای خلاصی از این وضعیت کاری بکنند ساکت اند و اقدامی نمی کنند... چرا این آقایان نمی آیند و فکری به حال تولید کننده نمی کنند اینها دیگر توان تولید ندارند.

این آقایان می دانند در سه ماه آینده چه چیزهایی در انتظار تولید کننده و مردم است؟ ما الان ۶میلیون جوجه ریزی داریم ولی همانطور که پیش می رویم این تعداد دارد به سه میلیون می رسد اینجاست که مرغ کمیاب می شود و قیمت به ۱۵تا ۲۰تومان میرسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خراسان رضوی در ادامه افزود: اگر این وضعیت به همین منوال پیش برود این اتفاق تا دو سه ماه آینده رخ خواهد داد. و تا یکسال آینده هم مرغداری های ما از رده خارج خواهد شد و همه به دست دلالان خواهد افتاد.

وی گفت: الان هشتاد درصد از تولید کنندگان مرغ گوشتی دلالان و نزول خوران هستند. مرغداران یا در زندان هستند و یا در راهروهای دادگاه ها به دنبال این هستند که جواب چک هایشان را می دهند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خراسان رضوی یکی از عوامل آشفتگی بازار حال حاضر مرغ را وضعیت حمل و نقل و گرانی بسته بندی دانست و گفت: تا پیش از اینها قیمت هر تن حمل دان به خراسان رضوی از بندر امام ۲۳۰ هزار تومان بود در حالیکه در حال حاضر قیمت حمل بار برای هر تن کمتر از ۳۰۰تومان نیست. ما چرا نمی توانیم از سرخس، ترکمنستان و...یا جای دیگری که مسافت کمتری به خراسان رضوی دارد این واردات را داشته باشیم. الان ۴۵روز از است که ما دو هزار تن سویا خریداری کرده ایم ولی هنوز به خراسان رضوی نرسیده است و در بندر امام مانده است.

وی افزود: استانداری، جهاد کشاورزی و... بیایند به مرغداران از طریق صندوق حمایت از بخش کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت بدهند تا اینها بتوانند این سرمایه در گردششان را خودشان اداره کننده و مجبور نباشند دست به دامان دلالان و نزول خوران بشوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ 19 خرداد 98، کد مطلب: 49694:www.hakimemehr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین