پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۱۳۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌ها اکنون در فرجه امتحانات پایانی به‌سر می‌برند که رعایت برخی از نکات می‌تواند نتیجه بهتری نصیب آنها کند.
شعارسال: درس خواندن در شب امتحان کمی با درس خواندن برای آزمون‌های سراسری فرق دارد. دانشجویان برای اینکه بتوانند نتایج بهتری در امتحانات بگیرند در شب امتحان باید روی مطالبی که تسلط لازم را ندارند تمرکز کنند.

اکنون بسیاری از دانشگاه‌ها نمونه سؤالات ترم‌های گذشته را به‌راحتی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند، یکی از راه‌ها این است که نمونه سؤالات به همراه پاسخ‌ها مورد مطالعه قرار گیرد و قسمت‌هایی که دانشجویان بر روی آنها تسلط ندارند ولی ارزش سوالی دارند شناسایی و یاد گرفته شود.

در ادامه مرور باید به نکاتی توجه شود که دانشجو قبلاً خوانده ولی آنها را نصفه به خاطر می‌آورد، خواندن این نکات هم می‌تواند در صرفه‌جویی وقت مؤثر باشد و همچنین نتایج بهتری را برای دانشجو به بار خواهد آورد.

دانشجویان در درس‌هایی که بیشتر جنبه حفظ‌کردنی دارد اگر حفظ کردن به شب امتحان موکول شده، بهتر است نکات مهم در برگی نوشته شود؛ اینگونه بهتر در ذهن می‌ماند. اگر تکه کاغذی در کنار خود داشته باشید و فقط آنچه را که در ذهن مرور می‌کنید، بنویسید به خاطر سپردن را راحت‌تر می‌کند.

این روزها که تکنولوژی کارها را آسان کرده، در مطالعه هم مؤثر بوده است. بسیاری از دانشجویان گروه‌های کلاسی متعددی در نرم‌افزارهای مختلف دارند، مراجعه به این گروه‌ها و استفاده از مطالبی که هم‌کلاسی‌ها به اشتراک می‌گذراند بسیار راه‌گشاست.

استراحت کافی و تغذیه مناسب و استفاده از مواد قندی طبیعی در همه امتحان‌ها کاربرد دارد، دانشجویان می‌توانند اینگونه روز امتحان بهتری را سپری کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1398 ، کدخبر: 397389 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین