پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۳
مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۷۰۰ رسانه به‌فعالیت مشغول هستند، در حالی که در کل کشورهای اتحادیه اروپا، بیش از ۳۰ خبرگزاری وجود ندارد.

شعارسال: محمدرضا دربندی در دهمین سالگرد تأسیس روزنامه شهرآرا که در تالار شهر برگزار شد، گفت: تاکنون ۱۱ هزار رسانه از وزارت ارشاد مجوز گرفتند که از میان آن‌ها تنها ۵ هزار و ۷۰۰ رسانه به‌فعالیت مشغول هستند، در حالی که در تمام کشورهای اتحادیه اروپا، بیش از ۳۰ خبرگزاری وجود ندارد، با توجه به آمار داخلی، می‌توان میزان علاقه مردم ما به‌خبرگزاری‌ها را دریافت.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از میان رسانه‌های فعال، ۴ هزار و ۱۰۰ نشریه به‌صورت مکتوب و هزار و ۶۰۰ رسانه نیز غیرمکتوب هستند که ۳۰ خبرگزاری فعال بخشی از این تعداد را تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: یک هزار و ۸۰۰ هفته‌نامه و دوهفته‌نامه و ۲ هزار و ۶۰۰ ماهنامه نیز در ایران زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت می‌کنند که از میان آن‌ها ۲۸۰ نشریه با موضوع معارف دینی، ۱۰۰ نشریه با موضوع کودکان و ۹۰ عدد از آن‌ها نیز با موضوع خانواده و سرگرمی به ارائه مطالب خود می‌پردازند.

دربندی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۰۰ نفر از مدیر مسؤولان نشریات را بانوان و ۱۵۰ تن از فعالان رسانه‌ای نیز اهل سنت هستند، اضافه کرد: روزنامه‌های جاری در ایران را می‌توان به ۳ دسته تقسیم‌بندی کرد که دسته اول به روزنامه‌های برتر اختصاص دارد و روزنامه شهرآرا که در مشهد منتشر می‌شود در این دسته جای می‌گیرد که نشان از عملکرد مثبت این رسانه دارد.

مدیر عامل شهرآرا نیز در ادامه این مراسم گفت: بین ارتباط و رابطه تفاوت وجود دارد و امروزه ابزار ارتباطی دچار تحولات گوناگون و شگرف شده است، اما این پیشرفت‌ها نتوانسته به برقراری رابطه بین افراد در جامعه و نزدیک‌تر شدن آن‌ها به هم کمکی کند.

مجید خرمی افزود: ۲۶ درصد مردم دنیا روزانه به‌مدت ۷ ساعت از وسایل همراه ارتباطی به‌ویژه اینترنت استفاده می‌کنند و می‌توان گفت رسانه نقش مهمی در زندگی ما ایفا می‌کند اما این جایگاه در زندگی نتوانسته به ارتقا روابط اجتماعی کمکی کند چرا که افراد به استفاده از امکانات دنیای ارتباطات مشغول و از برقراری رابطه بین یکدیگر غافل هستند.

وی در توضیح رسالت روزنامه اضافه کرد: با هدف نزدیک شدن به مردم جامعه شهری مشهد و نیز برقراری روابط بین خودشان روزنامه شهرآرا به‌وجود آمد تا بیش از آنکه یک رسانه باشد، بتواند نقش خود را به‌عنوان الگویی برای رابطه اجتماعی ایفا کند.

در ادامه شهردار مشهد نیز گفت: مشهد یک شهر با ماهیت معنوی است و قدرت این ماهیت زمانی تثبیت می‌شود که بتوان تنوع و تکثر در آداب مردم این شهر و شیوه زندگی آنان را به وحدت رساند.

محمدرضا کلائی بیان کرد: از ویژگی‌های مثبت رسانه‌ای مانند شهرآرا همین است که به این تنوع و تکثرها توجه داشته و مناسب با سلیقه هر نوع مخاطبی به ارائه محتوا می‌پردازد.

رئیس شورای شهر مشهد نیز در این همایش گفت: فلسفه نظام شورایی این است که توسط خود مردم انتخاب و حمایت شود که این به‌ابزارهای مختلفی از جمله رسانه نیاز دارد.

محمدرضا حیدری اضافه کرد: روزنامه شهرآرا توانسته زبان قشرهای مختلف مردم را شناسایی و طبق آن برای مطالب رسانه خود برنامه‌ریزی کند که ضمن کسب موفقیت در این عرصه باید تلاش خود را برای رسیدن به نقطه مطلوب بیشتر کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 23خرداد1398 ، کدخبر: 13980323000948: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین