پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۲۸۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
حاج‌علی‌اکبری درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی تصریح کرد: یک پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکایی که تجهیزات خود را خاموش کرده بود در محدوده تنگه هرمز وارد سرزمین هوایی ما شد که گورستانی برای متجاوزان است. نیروی هوافضای سپاه با سامانه بومی سوم خرداد آن پهپاد را سرنگون کرد. وی افزود: کاخ سفید ابتدا تکذیب کرد، بعد تایید کرد. بعد هم ادعا کرد که بر فراز آب‌های بین المللی بوده است. ترامپ پس از این قضیه تشکیل جلسه داد و ادعاهایشان را دوباره تکرار کردند که بر فراز آب‌های بین المللی بوده است. آقایان هم عقلشان ضعیف است و هم جغرافیایی‌شان!

شعار سال: حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تقوای الهی گفت: همه جامعه باید برای ارتقای تقوا تلاش کنند. شايسته است كه با يك نگاه آسيب شناسانه، به محيط اجتماعی و زيستی خود نگاهی بيندازيم و موضوعاتی كه با تقوای الهی فاصله دارند را شناسايی كرده و در يك هميارى جمعی برای ارتقا سطح تقوای الهی تلاش كنيم.

وی با اشاره به موضوع حجاب و عفاف اظهار کرد: این موضوع یک حکم بدیع، مترقی، جاری و ریشه دار از سوی خداوند است که به زمان و مکان خاصی محدود نیست. حق زن بودن و ارتقای منزلت انسانی آن ها در محيط اجتماعی بوسيله حجاب تأمين می شود. حجاب، انسان را محجوب و همچنين حجاب زيبايی های اخلاقی و فكری بانوان را نمايان می كند؛ فراموش نكنيم كه حجاب تامين‌كننده حق زيست انسانی برای بانوان مومن است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری تاكيد كرد: حجاب تامين كننده احترام به حقوق عموم انسان ها است، اگر حريم خصوصی وارد محيط عمومی شود، بنيان‌کن است و حجاب و عفاف مردها حريم خصوصی و عمومی را تعريف می كند. حجاب و عفاف از هوش معنوی بانوان صيانت می كند و سرمايه آن ها را در اختيار ارتقا جامعه اسلامی قرار می دهد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران عنوان کرد: حجاب و عفاف پشتوانه محکمی برای سالم سازی محیط اجتماعی است، حجاب برای مردان محدود کننده آزادی‌های مخاطره آمیز آن‌ها است و از سرمایه‌های ارزشمند بانوان حفظ می‌کند. سرمایه هویتی ملت ما، نجابت و حیا ایرانی است. راهبرد جدی و قطعی جبهه استكبار در نبرد، ايجاد ولنگاری و گسترش بی حيايی است که در انجام آن فوق تخصص دارند. آن ها به نجابت و حيا بانوان ما حسادت می كنند، زيرا فاقد آن هستند.

وى گفت: جامعه استكباری تجربه تاريخی برای رويارويى با تمدن اسلامی را در اختيار دارد و رهبر حكيم ما سال ها پيش يادآوری كردند كه ماجرا، ماجرای عادی نيست. در اين ميدان خطير، حجاب و عفاف زنان و دختران ما به عنوان نماد اصلی هويت ايران مورد هدف قرار گرفته است. حجاب سنگر هويتی ملی ما است و ايرانيانِ با بصيرت برای اين سنگر قرن ها تلاش و مبارزه كرده اند و زنان جامعه ما باشكوه ترين نوع حجاب را در انجام حكم الهی انتخاب كردند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: هم در جنگ شناختی دشمنان سیلی از شبهات را متوجه این حکم محکم الهی کرده‌اند و هم در ذهنیت جامعه جوان ما و هم در جنگ رفتاری مروج رفتارهای مستهجن با استفاده از همه فناوری ها و ظرفیت‌ها شده است و این یک واقعیت است.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه سرمایه ویژه هویتی ملت ایران حیا و نجابت ایرانی است تاکید کرد: مردم جهان ملت ایران را ملتی نجیب،‌ عفیف‌، خانواده‌دار و خانواده دوست می‌شناسد و دشمن می‌داند اگر حیا را هدف قرار دهد خانواده را هدف گرفته است و اگر خانواده در ایران تضعیف شود مولفه اصلی قدرت ملی ایران را تضعیف کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: دشمنان برنامه‌ریزی کرده‌اند که اگر بخواهند قدرت عظیم ایران در ساخت عظیم تمدن بشری را مهار کنند باید ایرانیان را به‌ بی‌عفتی و بی‌بندوباری آلوده کنند. بنابراین در این میدان خطیر حجاب و عفاف زنان و مردان را به عنوان نماد اصلی هویت برافراشته ملت ایران هدف قرار دادند.

وی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، گفت: انتظار این است که یک لایحه در این خصوص تنظیم شود که شامل فهرستی از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در ایران و دیگر کشورهای منطقه و جهان باشد.

حاج‌علی‌اکبری درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی تصریح کرد: یک پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکایی که تجهیزات خود را خاموش کرده بود در محدوده تنگه هرمز وارد سرزمین هوایی ما شد که گورستانی برای متجاوزان است. نیروی هوافضای سپاه با سامانه بومی سوم خرداد آن پهپاد را سرنگون کرد.

وی افزود: کاخ سفید ابتدا تکذیب کرد، بعد تایید کرد. بعد هم ادعا کرد که بر فراز آب‌های بین المللی بوده است. ترامپ پس از این قضیه تشکیل جلسه داد و ادعاهایشان را دوباره تکرار کردند که بر فراز آب‌های بین المللی بوده است. آقایان هم عقلشان ضعیف است و هم جغرافیایی‌شان!

امام جمعه تهران برهمین اساس اضافه کرد: ظاهراً دشمنان خواستند توانایی‌های ما را امتحان کنند. آمریکایی‌ها بعد از شکست‌های متعددی که در عرصه دیپلماسی و سیاسی داشتند و بعد از اینکه از سفر نخست‌وزیر ژاپن ناامید شدند، خواستند ما را در عرصه نظامی امتحان کنند که امتحان کردند.

وی خاطرنشان کرد: پیام‌ سرنگونی پهپاد آمریکایی این است که قدرت ما اثبات شده است. آمریکایی‌ها بدانند ما هیچگاه شروع کننده جنگی نبوده‌ایم، بلکه ما اهل مقاومت و بازدارندگی فعال هستیم. همچنین دشمنان بدانند که اگر جنگی را شروع کردند، آنان تمام کننده آن جنگ نخواهند بود.

خطیب جمعه تهران گفت: هدف قرار گرفتن دو نفتکش خارجی در خلیج فارس کار آمریکایی‌ها بود، اما بعد از آن خود را پنهان کردند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه که چشم‌شان به آمریکاست دیدند که سامانه‌های دفاعی آمریکایی در برابر پهپادهای یمنی مقاوم نیستند، اما سامانه‌های ایرانی پهپاد پیشرفته آمریکایی را سرنگون کردند. پیشنهادمان به این کشورها این است که سامانه‌های دفاعی‌شان را از ایران بخرند. ارزان‌تر هم به آنان خواهیم داد.

وی خطاب به آمریکا هشدار داد: به آمریکایی‌ها می‌گوییم که بابت تعرض به مرزهای هوایی ایران هرچه زودتر از ملت ایران عذرخواهی کنند، البته توسط دولت ایران از آنان شکایت خواهد کرد و قطعا در مجامع بین‌المللی باید پاسخگوی عمل زشت خود باشند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: جبهه مقاومت از عملکرد دیروز سپاه پیام خوبی دریافت کرد و روش مقاومت فعال خود را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به سفر آبه شینزو نخست وزیر ژاپن به کشورمان ادامه داد: آمریکا در جریان فرستادن نخست‌وزیر ژاپن به ایران ضربه فنی شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 31خرداد 98، کد خبر: 6974502، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین