پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۲۸۹
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
خبرگزاری رسمی کره‌شمالی اعلام کرد «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در دیدار با «شی جین‌پینگ»رئیس‌جمهور چین بر بازسازی روابط بین دوکشور در راستای اطمینان از برقراری صلح در منطقه تأکید کرد.
شعار سال:خبرگزاری رسمی کره‌شمالی اعلام کرد رهبر کره‌شمالی در دیدار با رئیس‌جمهور چین بر بازسازی روابط بین دوکشور در راستای اطمینان از برقراری صلح در منطقه تأکید کرد.
«تغییرات جدی و پیچیده در اوضاع بین‌المللی»، محور گفت‌وگوی کیم و شی جین‌پینگ
 «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی که میزبانی از «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین را بر عهده داشت، حسن نیت خود در بازسازی روابط کم‌رنگ بین دو کشور را ابراز داشت.

به نوشته روزنامه «سوت چاینا مورنینگ پست»، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، جزئیاتی از دیدار روز پنج‌شنبه میان کیم و شی را منتشر کرد. در این دیدار رهبر کره‌شمالی نظرات خود درباره وضعیت جدی و پیچیده منطقه‌ای و بین‌المللی را با رئیس‌جمهور چین در میان گذاشت.

این خبرگزاری اعلام کرد روابط مستحکم‌تر میان دو کشور موجب تقویت ثبات در شبه‌جزیره کره و امنیت بخش گسترده‌تری از منطقه خواهد شد.

همچنین به نوشته این خبرگزاری، دو طرف بیان داشتند: «تحکیم روابط دوجانبه در راستای درک منافع مشترک دو کشور، تضمین صلح، ثبات و توسعه در منطقه‌ خواهد بود».

آقای شی در این دیدار گفت اگر تحریم‌های بین‌المللی علیه «پیونگ‌یانگ» لغو نشوند، چین از رویه راهبردی جدید کره‌شمالی که کیم پیش‌تر در سال جاری میلادی عنوان کرده بود حمایت می‌کند.

دو طرف بر ارتباط راهبردی نزدیک و تعمیق همکاری در زمینه‌های مختلف توافق کردند.

رئیس‌جمهور چین از کمک این کشور به کره‌شمالی در راستای رفع نیازهای امنیتی و توسعه‌محور و ایفای نقشی سازنده در خلع‌سلاح اتمی در شبه‌جزیره کره خبر داد.

به مناسبت حضور یک مقام بلند رتبه چینی در کره‌شمالی پس از ۱۴ سال، جشنی در استادیوم ورزشی پیونگ‌یانگ با حضور هردو رهبر برگزار شد. همچنین ۲۵۰ هزار شهروند کره‌شمالی با حضور در خیابان‌ها، از ورود آقای شی استقبال کردند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:31خرداد1398،کدخبر:13980331000292،www.farsnews.com
 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین