پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
جلبیر الأشقر در القدس العربی نوشت: اگر ترامپ و کادر او که در دشمنی با ایران شهره هستند، به دنبال دوستی با اسرائیل و دلار‌های نفتی که از اعراب به آن‌ها می‌رسد نبودند و اگر نمی‌خواستند نظام ایران و دیگر دشمنان خود را نسبت به داشتن سلاح اتمی تشویق کنند، به شکلی مغایر با رفتار فعلی شان عمل می‌کردند.
شعار سال:شکی نیست که تهدید ایران از سوی ترامپ، مبنی بر اینکه به هر تجاوزی به منافع آمریکا با قدرتی پاسخ می‌دهد که موجب نابودی کامل ایران شود، و اشاره او به تعبیر «نابودی کامل» به منزله عامل مهمی است که ایران را به در اختیار داشتن سلاح اتمی برای محافظت از خود در برابر آمریکا و دیگر دشمنان، تحریک می‌کند.
ترامپ، سلمان و پسرش ایران را برای ساخت سلاح اتمی تحریک می‌کنند؛ اما چرا و چگونه؟
جلبیر الأشقر در القدس العربی نوشت: اگر ترامپ و کادر او که در دشمنی با ایران شهره هستند، به دنبال دوستی با اسرائیل و دلار‌های نفتی که از اعراب به آن‌ها می‌رسد نبودند و اگر نمی‌خواستند نظام ایران و دیگر دشمنان خود را نسبت به داشتن سلاح اتمی تشویق کنند، به شکلی مغایر با رفتار فعلی شان عمل می‌کردند.

در ادامه این مطلب آمده است: شکی نیست که تهدید ایران از سوی ترامپ، مبنی بر اینکه به هر تجاوزی به منافع آمریکا با قدرتی پاسخ می‌دهد که موجب نابودی کامل ایران شود، و اشاره او به تعبیر «نابودی کامل» به منزله عامل مهمی است که ایران را به در اختیار داشتن سلاح اتمی برای محافظت از خود در برابر آمریکا و دیگر دشمنان، تحریک می‌کند.

در برابر این رفتار ترامپ جای سوالی نمی‌ماند؛ چرا که این شرایط به نفع دولت فعلی آمریکاست و از سر گرفته شدن فعالیت‌های هسته‌ای ایران می‌تواند زمینه مناسبی را برای هماهنگی با نتانیاهو و نزدیکی حکام سعودی به آمریکا، به بهانه جلب حمایت در برابر ایران و سرازیر کردن ثروت‌های سعودی به سمت ایالات متحده، فراهم کند؛ این در حالی است که می‌دانیم ریاض مهمترین مشتری سلاح‌های آمریکاست و واقعا مضحک است در شرایطی که عربستان سعودی تحت رهبری بن سلمان، از غلبه بر حوثی‌ها ناتوان است، از نظر هزینه‌های نظامی، با روسیه رقابت می‌کند و سعی دارد جایگاه سوم از حیث بیشترین بودجه نظامی، پس از آمریکا و چین را از آن خود کند!

سیاست ترامپ در قبال تهران، یک سیاست کوته نظرانه و حتی احمقانه است؛ چرا که تنها نتیجه اش می‌تواند اتمی شدن ایران، تا پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ باشد. تهدیدات رئیس جمهور آمریکا می‌تواند ایران را تا آنجا پیش بَرَد که توان بازدارندگی اتمی را نیز از آن خود کرده و به این وسیله، تهدید ترامپ در مورد محو شدن این کشور از روی زمین را به خود آمریکا و حتی عربستان سعودی، بازگرداند.

طبعا سناریوی فاجعه بار رد و بدل شدن ضربات اتمی بین ایران و آمریکا می‌تواند منطقه خلیج فارس را به دلیل اشعه‌های هسته‌ای از تمام جهان جدا کند و همین نکته باعث افزایش موشک وار قیمت‌های نفت می‌شود. در این میان نادانتر از همه، حکام سعودی هستند که خودشان دولت ترامپ را برای حمله به ایران تشویق می‌کنند؛ در حالی که کشورشان در خط مقدم آتش است؟!

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:14تیر1398،کدخبر:487188،www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین