پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه ظرفیت تولید کشور به اندازه تمام کالاهای ساخته شده کاملی که از خارج وارد می شوند، است، گفت: مسئول اقتصادی کشور هنوز مشخص نبوده و کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست.

شعارسال: عبدالرضا مصری، روز یک تیرماه ۹۸ در مراسم روز ملی اصناف گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام، اصل اساسی بر روی استفاده از ظرفیت های اقتصاد مقاومتی است؛ این در حالی است که نسخه نوشته شده و پزشک بیماری را تشخیص داده، اما کسی این نسخه را عملیاتی نمی کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که مسئول اقتصاد کشور کیست؟ افزود: هنوز نمی دانم که مسئول اقتصاد کشور کیست و جوابی برای این سوال پیدا نکرده ام. در حالیکه بسیاری از بخش ها، مسئول مشخص دارند اما مسئول اقتصاد کشور که جهت ها را مشخص کرده و مسئولیت نیز بپذیرد، هنوز مشخص نیست.

وی تصریح کرد: اکنون کشور ظرفیت بالایی دارد؛ به این معنا که به میزان تمام کالاهای ساخته شده کاملی که از خارج کشور، وارد می شوند، ظرفیت تولیدی در کشور وجود دارد.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه ظرفیت تولید کشور به اندازه تمام کالاهای ساخته شده کاملی که از خارج وارد می شوند، است، گفت: امکان رقابت تولیدکننده داخلی چه صنایع کوچک و چه تولیدات صنایع بزرگ، تا زمانی که بابت واردات دلار می دهیم، وجود ندارد؛ چراکه کالای خارجی با ارز رانتی یا با قیمت غیرواقعی ارز وارد کشور می شود و رقابت را از تولیدکننده می گیرد.

به گفته مصری، وقتی ارز به فردی می دهیم که کالا وارد کند، او حقوق کارگر خارجی را به دلار می پردازد؛ بنابراین حقوق کارگر خارجی را نیز ما از جیب مردم می پردازیم.

وی با بیان اینکه ارز ارزان قیمتی که دولت ارایه می دهد منجر به شکل گیری سلاطین اقتصادی از جمله سلطان سکه و خودرو می شود، گفت: باید جلوی این سلاطین را گرفت چراکه رقابت را برای تولیدکنندگان داخلی سخت می کند. کاش سلطان تولید داشتیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 1تیر1398 ، کدخبر: 4647488: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین