پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
مراسم ترحیم میترا استاد همسر محمدعلی نجفی عصر روز جمعه در غیبت یاران قدیمی حزبی برگزار شد.

شعارسال: مراسم ترحیم میترا استاد عصر روز جمعه در مسجد الرسول میدان کاج سعادت آباد برگزار شد؛ مراسمی که گرداندگان آن و اکثر شرکت‌کنندگان آن از خویشاوندان خانواده استاد بودند. مسعود استاد برادر و مهیار استاد پسر میترا استاد به همراه چند نفر از نزدیکان خانواده استاد مقابل در ورودی مسجد از میهمانان استقبال می‌کردند.

نکته قابل توجه در مراسم ترحیم میترا استاد این بود که چهره‌های اصلاح طلب که تا کنون در انتخابات شورا از او حمایت کرده بودند و به واسطه میترا استاد به محمدعلی نجفی نیز نزدیک شده بودند، هچکدام در مراسم حضور نداشتند. همچنین چهره‌هایی همچون اسدزاده، محسن رهامی، احمد شریف که ارتباط سیاسی بیشتری با میترا داشتند، به این مراسم نیامدند.

نکته عجیب‌تر اینکه هیچکدام از این چهره‌ها حتی بنر تسلیت یا گل ارسال نکرده بودند و مقابل مسجد نشانی از همراهی نزدیکان قدیمی این خانواده نبود. گویا آنها ترجیح داده بودند آشنایی خود را به صورت رسمی با حضور در مراسم علنی نکنند. از میان چهره‌های سیاسی، تنها حسین مرعشی سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در مراسم حضور یافت.

محمدعلی نجفی پیش از این در حزب کارگزاران سازندگی عضو بود و آنگونه که مرعشی گفته حزب کارگزاران پس از طرح موضوع شهرداری نجفی با او جلسه گذاشته و درباره حاشیه‌های او و میترا استاد سوال پرسیده بود اما نجفی آن زمان وجود حاشیه را تکذیب کرده است. با توجه به جایگاه نجفی در حزب کارگزاران، حضور مرعشی در مراسم ختم می‌تواند این پیام را به همراه داشته باشد که کارگزاران به دنبال جلب رضایت از خانواده میترا استاد باشد. با این حال از خانواده نجفی هیچکدام از اعضا در مراسم ترحیم میترا استاد حضور نداشتند.

در مراسم ترحیم علاوه بر خواندن روضه، حجت الاسلام حمیدی کیا سخنرانی کرد. اما در هیچکدام از سخنرانی‌ها درباره حاشیه‌های ایجاد شده مطلبی بیان نشد و گردانندگان مراسم تلاش کرده بودند مراسم بدون هرگونه تنش برگزار شود. مجری برنامه اما از تمام حاضران و ادارات دولتی تشکر کرد و اسم آنها را به تفکیک ذکر کرد؛ در متن تشکر از آموزش و پرورش تهران، دانشگاه پیام نور، وزارت دفاع، شهرداری تهران، نیروی زمینی، سازمان پسماند، دانشجویان دانشگاه علم و صنعت و امیرکبیر، سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران و نیروی انتظامی برای حضور در مراسم و کمک به برگزاری آن تشکر شد؛ این در حالی است که بنر تشکر هیچکدام از این ادارات مقابل در مسجد نصب نشده بود.

مسعود استاد در حال حاضر کارمند شهرداری تهران است و پیش از آن به عنوان مربی پژوهشی در آموزش و پرورش و در مدارس وزارت خارجه و مدرسه دخترانه تیزهوشان تهران فعالیت می‌کرده است. از سابقه او در وزارت دفاع اطلاعی در دست نیست، با این حال مجری این مراسم از این وزارتخانه تشکر کرد.

«شرکت پیشگامان اندیشه کیهان» نیز از شرکت‌هایی بود که مجری برنامه از عوامل آن تشکر کرد؛ بررسی ها نشان می‌دهد مدیرعامل این شرکت خود مسعود استاد است. در تعریف شرکت نوشته شده در زمینه مطالعات مرتبط با هوافضا و رباتیک فعالیت دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رویداد24، تاریخ انتشار: 1تیر1398 ، کدخبر: 178935: www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین