پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۹۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
استاندار خراسان رضوی گفت: فساد اداری و نارضایتی مردم ماحصل بروکراسی فرسوده اداری در کشور است.وی افزود: ما در کنار توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و امنیتی، بر روی مسائل اقتصادی متمرکز شده‌ایم تا از این طریق زمینه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی مردم را فراهم کنیم.
شعار سال:استاندار خراسان رضوی گفت: فساد اداری و نارضایتی مردم ماحصل بروکراسی فرسوده اداری در کشور است.
فساد اداری ماحصل بروکراسی فرسوده اداری است
 به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که به منظور امضای تفاهم نامه‌های معین توسعه اقتصادی فرهنگی در شهرستان کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل اهمیت موضوع اقتصاد و معیشت مردم، رهبر معظم انقلاب در طول ۱۱ سال گذشته، هر سال را با عناوین اقتصادی نامگذاری کرده‌اند.

وی افزود: ما در کنار توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و امنیتی، بر روی مسائل اقتصادی متمرکز شده‌ایم تا از این طریق زمینه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی مردم را فراهم کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مردم باید در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی کنند، خاطرنشان کرد: با اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی به عنوان یک طرح عملیاتی، به دنبال ایجاد انسجام و همدلی بین ارکان مختلف حاکمیت و به کارگیری ظرفیت‌های مردمی در مسیر پیشرفت و توسعه هستیم.

رزم‌حسینی از تمرکزگرایی به عنوان یکی از عیوب ساختاری کشور یاد کرد و ادامه داد: متأسفانه در تمامی دولت‌های پس از انقلاب اسلامی تمرکزگرایی افزایش یافته و نظام تمرکزگرا مانع پویایی بدنه اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه فساد اداری و نارضایتی مردم ماحصل بروکراسی پیچیده اداری در کشور است، گفت: اختلاف‌های سیاسی باعث ایجاد فاصله بین مردم شده است. به اسم دموکراسی و احزاب متأسفانه باندهای در کشور به وجود آمده که فعالیت آن‌ها نتیجه‌ای جز عقب افتادگی کشور نداشته است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه دولت دیوان سالار کشور را گران اداره می‌کند، گفت: اگر امروز آمریکایی‌ها بر روی اقتصاد و معیشت مردم فشار می‌آورند برای آن است که ما را تسلیم کنند، لذا باید با پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، شاخص تاب‌آوری در برابر مشکلات به وجود آمده را ارتقا دهیم.

استاندار خراسان رضوی از عدم انسجام دستگاه‌های حاکمیتی به عنوان دیگر چالش پیش روی توسعه و آبادانی کشور یاد کرد و گفت: چرا نباید همه ارکان حاکمیت در مسیر پیشرفت و توسعه همدل شوند؟ چرا باید شاهد موازی کاری بین بخش‌های مختلف اجرایی باشیم؟

وی ادامه داد: با اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی به دنبال این هستیم که ظرفیت‌های بخش خصوصی و مردمی را در مسیر توسعه و پیشرفت به کار گرفته و زمینه انسجام همه ارکان حاکمیت را فراهم کنیم.

رزم‌حسینی با بیان اینکه بی‌مهری نسبت به سرمایه‌گذاران باعث تضعیف فضای کسب و کار می‌شود، خاطرنشان کرد: هیچ کس مجاز نیست که از مسیر غیرقانونی خلق ثروت کند، اما اگر فردی با رعایت قوانین و مقررات در مسیر کارآفرینی قرار گرفت، باید او را تکریم کرد و سرمایه‌اش را در مسیر رونق تولید و اشتغال‌زایی به کار گرفت.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد که فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در خراسان رضوی احساس امنیت کنند و به جای انتقال سرمایه خود به دیگر استان‌ها، آن را صرف اشتغال‌زایی و رونق تولید در همین استان کند.

وی ادامه داد: معین‌های اقتصاد مقاومتی در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، بروکراسی پیچیده و فرسوده اداری را دور زده و در مسیر توسعه متوازن مناطق روستایی و توانمندسازی مردم به لحاظ اقتصادی گام بر خواهند داشت.

رزم‌حسینی با اشاره به کاهش جمعیت جامعه روستایی به رغم ایجاد زیرساخت‌ها خاطرنشان کرد: متأسفانه به رغم تأمین زیرساخت‌ها در روستاها، مردم به حاشیه شهرها مهاجرت کرده‌اند. این اتفاق در نتیجه بی‌توجهی به اقتصاد خانوار روستایی در طول سالیان متمادی و به دلیل نبود معین اقتصادی برای به کارگیری ظرفیت‌های مردمی در مسیر توسعه رخ داده است.

وی تصریح کرد: در گذشته بانوان در اقتصاد و معیشت خانوار روستایی نقش بسزایی داشتند و امروز هم می‌توانند در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه وحدت مسئولان رمز موفقیت الگوی مثلث توسعه اقتصادی است، گفت: امام جمعه شهرستان قطعاً نظارت خواهد کرد که همواره فضای وحدت در جامعه حفظ شود، حق نداریم حتی در دوران انتخابات، در بین ارکان حاکمیت و اقشار مختلف مردم انشقاق ایجاد کنیم.

رزم‌حسینی بر ضرورت به کارگیری اعتبارات مربوط به پرداخت یارانه در بخش تولید و صنعت تاکید کرد و گفت: نباید انتظار داشت که با اندک بودجه‌های دولتی، پروژه‌های عمرانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ثمر برسد. اگر فضا برای بخش خصوصی فراهم شود، سرمایه‌گذاران زمینه پیشرفت و آبادانی را فراهم خواهند کرد.

وی ادامه داد: باید با مردم گفت‌وگو کرده و راه را برای نقش‌آفرینی اقشار مختلف جامعه در حوزه اقتصادی باز کنیم. امروز اگر با پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر دشمن، یکصدا و همدل شویم، مطمئن باشید که دشمنان انقلاب اسلامی در برابر ملت ایران زانو خواهند زد.

مبارزه با فساد باید در کنار الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی مدنظر قرار گیرد

در ادامه بهروز بنیادی، نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم شهرستان کاشمر آگاهانه به دنبال پیشرفت و توسعه منطقه زندگی شأن هستند و لذا مشارکت خوبی در اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خواهند داشت.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: به مدد نیروی مسلح مقتدر توانستیم پهپاد جاسوسی دشمن را سرنگون کنیم، اما همچنان با تهاجم پهبادهای اقتصادی دشمن مواجه هستیم و آقای رزم حسینی فردی است که با برنامه‌های ابتکاری خود پهبادهای دشمن را در عرصه اقتصادی سرنگون خواهد کرد.

بنیادی با تاکید بر اینکه موضوع مبارزه با فساد باید در کنار الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سال گذشته یکی از مدیران دستگاه‌های اجرایی موفق به جذب ۱۲ میلیارد تومان از حق مردم استان نشد، در حالی که انتظار می‌رفت علاوه بر سهمیه استان ما، بودجه بیشتری هم جذب شود.

در ادامه این جلسه همچنین امام جمعه کاشمر طی سخنانی عنوان کرد: همه ما در زمینه خدمت‌رسانی به مردم وظیفه داریم و بابت کارهایی که انجام می‌دهیم نباید بر سر مردم منت بگذاریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم طباطبایی از علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی به عنوان فردی انقلابی و بسیجی یاد کرد و گفت: شهرستان کاشمر برای عمران و آبادانی نیازمند اقدامات انقلابی است.

وی با بیان اینکه وجود خط و خطوط سیاسی آن هم در کشوری مانند ایران که آزادی فکر و اندیشه در آن وجود دارد، امری اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: ملاک ارزیابی هر مسئولی فارغ از انگیزه و جناح سیاسی او، باید خدمت صادقانه، ایثارگری، ایمان و تقوا باشد.

امام جمعه کاشمر با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: در جنگ اقتصادی، راه مقابله با دشمن این است که خودمان را از دیگران بی نیاز کرده و در راستای حمایت از رونق تولید و تضمین امنیت سرمایه‌گذاری گام برداریم.

رئیس دادگستری شهرستان کاشمر هم در این جلسه گفت: آقای رزم حسینی با مدیریت جهادی و انقلابی و با اولویت قرار دادن موضوعات اقتصادی، در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب گام بر می‌دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی میدانی با بیان اینکه ما باید به سمت تحقق دولت کریمه حرکت کنیم، افزود: در جمهوری اسلامی یکی از شاخص‌های بارزی که می‌تواند بیانگر این واقعیت باشد که ما به سمت و سوی دولت کریمه حرکت کرده‌ایم یا خیر، میزان مراجعه مردم به دادگستری و کمیته امداد است.

وی ادامه داد: اگر مراجعه مردم به دادگستری و کمیته امداد کمتر شود، متوجه خواهیم شد که مردم از نظر اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار دارند و میزان جرایم هم کاهش یافته است اما آِیا امروز چنین شرایطی را شاهد هستیم؟ امید می‌رود که با اجرای برنامه‌های اقتصادی استاندار، به این سمت و سو حرکت کنیم.

۴ تفاهم‌نامه معین‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان کاشمر به امضا رسید

همچنین در یکصد و بیست و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور استاندار، امام جمعه، نماینده مجلس شورای اسلامی، رئیس دادگستری، فرماندار و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کاشمر برگزار شد، ۴ تفاهم‌نامه معین‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان کاشمر به امضا رسید.

بر اساس تفاهم نامه‌های منعقد شده، سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهر کاشمر، شرکت فولاد ترشیز به عنوان معین بخش مرکزی، شرکت پیشرو صالح به عنوان معین بخش دهستان پایین ولایت و شرکت گیاهان دارو پرند هم به عنوان معین دهستان بالا ولایت انتخاب شدند.

همچنین ۱۴ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری هم در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و تولید منعقد شد که با حجم سرمایه‌گذاری ۲۶۵ میلیارد تومان برای ۱۰۹۴ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: در مجموع تا به امروز تفاهم‌نامه‌های ۷۱۰ طرح اقتصادی با حجم سرمایه‌گذاری ریالی ۲۷ هزار میلیارد تومان و ارزی ۷۰۰ میلیون یورو به امضا رسیده است, با اجرای تفاهم‌نامه‌های سرمایه گذاری در استان، ۵۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:3تیر 1398،کدخبر:98040301705،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین