پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۰۱۱
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اجرای طرح های آبخوانداری در اراضی دشت های مستعد پخش سیلاب منجر به ذخیره سازی ۱۱ میلیارد متر مکعب آب در مخازن زیر زمینی می شود.

شعارسال:معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اجرای طرح های آبخوانداری در اراضی دشت های مستعد پخش سیلاب منجر به ذخیره سازی ۱۱ میلیارد متر مکعب آب در مخازن زیر زمینی می شود.

به گزارش یکشنبه وزارت جهاد کشاورزی، خسرو شهبازی افزود: اجرای این طرح در سطح ۱۱.۲ میلیون هکتار برنامه ریزی شده و نیاز به ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد. اگر این طرح پنجساله تأمین اعتبار و به طور کامل اجرا شود از فرونشست زمین و تخریب آبخوان‌ها جلوگیری خواهد شد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر بخشی از این طرح در حال اجرا است، اما اعتبارات آن بسیار ناچیز است و اجرای کامل طرح به اعتبار و ردیف ویژه نیاز دارد.

شهبازی تصریح کرد: از سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور درخواست کرده‌ایم که به طور خاص طرح آبخوانداری در اراضی دشت‌های مستعد پخش سیلاب پیگیری و تأمین اعتبار شود تا بتوانیم بخشی از بحران آب در استان‌های کشور را برطرف کنیم.

وی حجم مخازن زیر زمینی آب کشور را نزدیک به ۵۰۰ میلیارد متر مکعب عنوان کرد و گفت: ۵۳.۵ درصد بهره برداری از آب شرب، کشاورزی و صنعت از منابع زیر زمینی است بنابراین باید راهکارهایی برای احیای سفره‌های آب زیر زمینی داشته باشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار2 تیر 98 ، کدخبر: 83365938،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین