پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
رییس پژوهشگاه هوافضا با اشاره به شعار هفته جهانی فضا در سال 2016 (سنجش از راه دور؛ توانمندسازی آینده) گفت: تلاش می شود برای پیشگیری از حوادث زیست محیطی در ایران، از تصاویر رایگان برخی ماهواره های بین المللی استفاده شود.

شعار سال: دکتر فتح الله امی روز جمعه، در خصوص این شعار به مفهوم رصد زمین از فضا برای بهبود زندگی مردم اظهار کرد: این پژوهشگاه روی استفاده از فضا و فناوری های فضایی برای حفظ محیط زیست زمین تاکید دارد.
وی بیان کرد: در این راستا گروه محیط زیست و فضا در پژوهشگاه هوافضا فعال و تفاهم نامه ای با محیط زیست در بهمن ماه سال گذشته به منظور ارتقای کیفیت محیط زیست کشور منعقد شد که بر این اساس می توانیم از برخی ماهواره های فضایی که به صورت رایگان تصاویر زمین را در اختیار ما قرار می دهند، استفاده و از بروز حوادث زیست محیطی در کشور پیشگیری کنیم.
امی یادآور شد: نتایج تحقیقاتی که تاکنون انجام شده مانند تحقیقات در ایستگاه فضایی بین المللی، ایستگاه فضایی میر، سفرهای انسان به ماه و پرتاب راکت های کاوشی به منظومه شمسی، نشان می دهد که بهترین جای زندگی برای انسان کره زمین است، اما انسان با تمام توان و قدرت درحال تخریب خانه خود است و ما باید به انسان ها اهمیت حفظ زمین را یادآور شویم.
وی بیان کرد: زمین توان بازسازی خود دارد و باید شرایطی فراهم شود که بتواند گازهای مخرب گلخانه ای را بگیرد و تبدیل به گاز مناسب برای تنفس انسان کند.
انجمن هفته جهانی که از طرف کمیته استفاده صلح‌ آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل متحد(COPUOS) مسئولیت هماهنگی برگزاری مراسم هفته جهانی فضا را برعهده دارد، همه ساله شعاری را برای این هفته انتخاب می‌کند تا فعالیت‌ها و رویدادهایی را که در روزهای 4 تا 10 اکتبر (13 تا 19 مهر) در سراسر جهان به این مناسبت برگزار می‌شود، بر آن محوریت داشته باشد.
امسال نیز 'سنجش از دور؛ توانمندسازی آینده' را به عنوان شعار هفته جهانی فضا 2016 انتخاب شده است.
با انتخاب این شعار برای هفته جهانی فضا 2016، موضوع رصد زمین از فضا به ‌منظور بهبود زندگی بشر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 18 تیر 95 ، کد مطلب: 82140249: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین