پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
حدود ۴۰۰ نفر در رابطه با درگیری‌های اخیر سازمان منافقین دستگیر شده‌اند که تعدادی از آن‌ها اعدام شده‌اند. بسیاری از کسانی را که دستگیر کرده بودیم به علت سبک بودن جرم‌شان پس از اظهار ندامت در محضر دادگاه آزاد شده‌اند و حتی کسانی که قیام مسلحانه کرده ولی در دادگاه اظهار تنفر و ندامت نمایند فقط به اندازه شناسایی و هویت در دادستانی خواهند ماند و یک لحظه اضافه‌تر آنان را نگه نمی‌داریم و آزاد می‌کنیم.

شعار سال: اسدالله لاجوردی، دادستان انقلاب اسلامی عصر سه‌شنبه دوم تیرماه ۶۰ در مصاحبه‌ای با روزنامه کیهان اعلام کرد که در پی درگیری‌های ۳۰ خرداد که با ورود مجاهدین خلق به فاز مسلحانه صورت گرفته است، تعداد ۴۰۰ نفر از عوامل گروه‌های سیاسی که در جریانات مسلحانه شرکت داشتند و همچنین ۳۵ نفر از اعضای دفتر بنی‌صدر، رئیس‌جمهوری معزول، دستگیر شدند. در این مصاحبه علاوه بر دادستان انقلاب، آیت‌الله محمدی گیلانی (حاکم شرع و رئیس دادگاه‌های انقلاب) و محمد کچویی (رئیس زندان اوین) نیز شرکت داشتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. روزنامه کیهان این مصاحبه را فردای آن روز یعنی چهارشنبه سوم تیرماه در صفحات میانی خود منتشر کرد.

بخش‌هایی از پاسخ‌های این سه تن را که منحصر به دستگیری و اعدام‌ اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) است در پی می‌خوانید:

۴۰۰ نفر از منافقین را دستگیر کردیم

لاجوردی: حدود ۴۰۰ نفر در رابطه با درگیری‌های اخیر سازمان منافقین دستگیر شده‌اند که تعدادی از آن‌ها اعدام شده‌اند. بسیاری از کسانی را که دستگیر کرده بودیم به علت سبک بودن جرم‌شان پس از اظهار ندامت در محضر دادگاه آزاد شده‌اند و حتی کسانی که قیام مسلحانه کرده ولی در دادگاه اظهار تنفر و ندامت نمایند فقط به اندازه شناسایی و هویت در دادستانی خواهند ماند و یک لحظه اضافه‌تر آنان را نگه نمی‌داریم و آزاد می‌کنیم.

در این میان تعدادی بودند که نه تنها اظهار پشیمانی نکردند بلکه اعتقاد داشتند که بهترین استراتژی در این مقطع زمانی علیه جمهوری اسلامی جنگ مسلحانه می‌باشد و اگر آن‌ها به این امر صریحا اعتراف کردند، لذا این افراد قابل این نیستند که در جامعه باشند و آزاد شوند زیرا به محض ورود به جامعه مجددا به جنایات خود ادامه خواهند داد و لذا تعدادی از این افراد به حکم دادگاه اعدام شده‌اند.

برای ما مسائل اجتماعی اهم بر همه مسائل است. اساس جامعه و حفظ و صیانت جامعه در این است که دادستانی انقلاب احساساتی عمل نکند. اگر ما بخواهیم صرفا به این دلیل که این افراد تحت تاثیر احساسات‌شان با کارد بدن‌های مردم و پاسداران را تکه‌تکه و یا با نارنجک و بمب‌های مختلف مردم و شخصیت‌های جامعه را به قتل برسانند از گناه آنان درگذریم این شیوه رایج شده و چیزی نخواهد گذشت که مردم بی‌دفاع ما را به خاک و خون بکشند. ما وظیفه داریم جامعه را کنترل کنیم و در مقابل قانون‌شکنی قاطعانه ایستادگی کنیم زیرا دشمن چون دریافته است که ما تاکنون از گناه جوانان کم‌سن و سال گذشه و سخت نگرفته‌ایم لذا او با استفاده از این حربه یعنی این‌که عملیات ایذایی و مسلحانه خود را از طریق همین جوانان کم سن و سال به مرحله اجرا درمی‌آورد ولی ما به این امر پی بردیم و قاطعانه در برابر آن‌ها خواهیم ایستاد.

سعید سلطان‌پور در چندین قتل شرکت داشت

لاجوردی: سعید سلطان‌پور در چندین قتل شرکت داشته و جنایات فجیعی در کردستان مرتکب شده و رهبر چریک‌های فدایی اقلیت بوده.

]در پاسخ به این‌که چرا فرخ نگهدار که در کردستان علیه جمهوری اسلامی جنگیده اکنون آزاد است] قبلا اعلام کرده بودیم که هرکس و یا هر گروهی توبه کند و بخواهد مبارزه سیاسی بکند آزاد است و سازمان فداییان اکثریت نیز یکی از این گروه‌ها بود که به موقع توبه و اعلام کرد که در خط مشی مسلحانه‌شان به بن‌بست رسیده است لذا از این رو ما با سازمان‌ها و گروه‌هایی که بخواهند مبارزه سیاسی بکنند اجازه فعالیت خواهیم داد.

چرا نام برخی اعدام‌شدگان خرداد ۶۰ فاش نشد

آیت‌الله محمدی گیلانی: عده‌ای حاضر نیستند مشخصات خود را به دادگاه بدهند لذا ما بر اساس مدارک و ادلاتی که از متهم به دست آورده‌ایم محاکمه می‌کنیم، ولی به طور کلی باید بگویم که حکم روی نام نمی‌رود بلکه روی شخص است.

ما به بهانه ایام و اعیاد مختلف افراد زیادی را بدون این‌که اعلام کنیم آزاد کرده‌ایم و مدتی است که افراد منتظر دادگاه را که جرم آن‌ها کم بوده با گرفتن ضمانت کفیل آزاد کرده‌ایم تا نوبت دادگاه‌شان فرا رسد.

در این چند روز تعدادی دادگاه‌های فوق‌العاده جهت تسریع در امر بازداشت‌شدگان آماده شده‌اند که هرچه زودتر تکلیف‌شان روشن شود.

هشدار به دستگیرشدگان بی‌نام و نشان

کچویی، رئیس زندان اوین: کسانی را که ما دستگیر کرده‌ایم چنان‌چه مشخصات خود را کامل معرفی کنند ما بلافاصله مراتب را به خانواده‌های‌شان اطلاع خواهیم داد تا جهت روشن شدن وضع‌شان و تعیین وقت ملاقات به اوین مراجعه نمایند، اما تا زمانی که این افراد خود را معرفی نکنند امیدی به آزادی آن‌ها نیست و خانواده‌های آنان باید مسئول این گرفتاری را سازمان منافقین بدانند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 3 اردیبهشت 97، کد مطلب: 485097:www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین