پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۵۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل از ثبت ملی خانه خاندان مؤذن‌زاده اردبیلی خبر داد.مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تصریح کرد: ثبت این خانه تاریخی به‌منظور ادای دین به خاندان مؤذن‌زاده اردبیلی و انتقال میراث معنوی آن‌ها به نسل‌های آتی انجام شده و به‌عنوان گنجینه‌ای از میراث معنوی و فرهنگی این استان محسوب می‌شود.

شعار سال: نادر فلاحی در خصوص ثبت خانه خاندان موذن‌زاده اردبیلی به‌عنوان یک اثر ملی اظهار کرد: در پی رونمایی از ثبت ملی شیوه مداحی استاد سلیم موذن زاده، موضوع ثبت ملی خانه این خاندان جلیل القدر توسط فرزند وی، ودود مؤذن مطرح شد.

وی ادامه داد: این مهم به سازمان میراث فرهنگی انتقال یافت و با موافقت سازمان میراث فرهنگی کشور این خانه تاریخی به‌منظور معرفی گوشه‌ای از چندین دهه خدمات فرهنگی خاندان مؤذن‌زاده اردبیلی به ثبت ملی رسید.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تصریح کرد: ثبت این خانه تاریخی به‌منظور ادای دین به خاندان مؤذن‌زاده اردبیلی و انتقال میراث معنوی آن‌ها به نسل‌های آتی انجام شده و به‌عنوان گنجینه‌ای از میراث معنوی و فرهنگی این استان محسوب می‌شود.

فلاحی تأکید کرد: خانه خاندان موذن‌زاده اردبیلی مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است که در ۴۸۸ متر مربع به ثبت رسیده است.

وی در پایان گفت: استاندار اردبیل در خصوص تأمین اعتبار خرید این خانه دستورات لازم را صادر کرد تا بعد از خرید بتوان نسبت به راه‌اندازی موزه اقدام کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار 6 تیر 98، کد خبر: 401027، www.ana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین