پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۷۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
وی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید، در صورتی که مشارکت مردم در انتخابات قابل توجه باشد، باز هم به اصولگرایان رأی می‌دهند، گفت: طبیعی است که به اصولگر‌ایان رأی بدهند، چون اگر به اصولگرایان رأی ندهند، به چه کسی می‌خواهند رأی بدهند، باید به اصولگرا‌ها رأی بدهند.

شعار سال: بیش از هشت ماه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان مانده، ولی جناح‌های سیاسی از هم اکنون مقدمات کار را برای حضور هرچه بیشتر در انتخابات حاضر می‌کنند؛ البته هنوز زمان زیادی تا داغ شدن تنور آن باقی مانده، ولی فعالیت جناح‌های رقیب در حال شکل‌گیری است.

هرچند تکاپو در میان جناح‌ها برای انتخابات آغاز شده، اثری از آن در جامعه به چشم نمی خورد. به اعتقاد برخی افراد سیاسی، مشکلاتی که در دو سال اخیر پدید آمده و همچنین عدم موفقیت دولت و جناح اصلاح‌طلب در پیشبرد اهداف خود، باعث شده تا کشور با احتمال مشارکت پایین مردم در انتخابات روبه رو شود.

البته در این میان، برخی طرفداران جناح رقیب اصولگرایان، بر این باورند که برخی اصولگرایان از میزان مشارکت پایین استقبال می‌کنند و همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا مشارکت را در حد ممکن کاهش دهند. به اعتقاد این افراد، پمپاژ خبر‌هایی از جنس ناتوانی دولت، باعث کاهش اقبال مردم از جناح رقیب خواهد شد که این عامل خود باعث تقویت جبهه اصولگرایان می‌شود.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: مشارکت در انتخابات به پیش زمینه‌های بسیاری بستگی دارد؛ مشارکت مردم، اتحاد و انسجام جبهه‌ها و گروه‌ها و انتخاب گزینه‌های انتخاباتی از جمله مواردی است که بر انتخابات تأثیرگذار است.

وی گفت: فضای جامعه، اما معمولا به این شکل است که اگر حزبی روی کار باشد و نتواند موفقیت‌های لازم را کسب کند، اقبال مردم درباره آن حزب کم می‌شود و حزب رقیب میدان‌داری می‌کند. در حال حاضر هم وضعیت در کشور ما به همین شکل است و چون اصلاح طلبان، نتوانستند رضایتمندی کسب کنند، اقبال به سمت اصولگرایان است.

این نماینده مجلس افزود: مردم ما از شرایط موجود در کشور بسیار ناراحت و عصبانی هستند؛ بنابراین، طبیعی است که اصولگرایان و جریان رقیب از این وضعیت بهره خوبی ببرند.

وی در پاسخ به این که اگر مردم نخواهند به اصلاح طلبان رأی دهند، رأی خود را به صندوق اصولگرایان خواهند ریخت نیز گفت: قطعا مردم به اصولگرایان رأی می دهند. خرداد ماه سال ۷۲، ۱۷ میلیون در انتخابات ریاست جمهوری به سیدمحمد خاتمی و ۷ میلیون به ناطق نوری رأی دادند؛ اما در سال ۸۴، اوضاع برعکس شد و مردم در مقابل هاشمی رفسنجانی و کروبی و معین، رأی خود را به احمدی نژاد دادند. به هر حال، فضا این گونه است و وقتی اصلاح‌طلبان موفق نشوند، مردم رأی خود را به اصولگرا‌ها می‌دهند و زمانی هم که اصولگرایان موفق نیستند، رأی‌ها به سمت اصلاح‌طلبان می‌رود و این پروسه همچنان ادامه خواهد داشت و انتقال قدرت در جناح‌ها تکرار می‌شود، که البته در همه جای دنیا نیز به همین صورت است.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: اینکه گفته می‌شود، اصولگرایان روی رأی ندادن مردم حساب ویژه باز کرده اند، درست نیست. ما خواهان افزایش مشارکت هستیم و تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا مردم پای صندوق‌ها بیایند.

وی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید، در صورتی که همه مردم بخواهند در انتخابات مشارکت کنند، باز هم به اصولگرایان رأی می‌دهند، گفت: طبیعی است به اصولگر‌ایان رأی بدهند، چون اگر رأی ندهند، به چه کسی رأی می خواهند بدهند، باید به اصولگرا‌ها رأی بدهند.

وی در پاسخ به این که برنامه اصولگرایان برای پس از انتخابات چیست تا باعث استقبال بیشتر مردم شود نیز گفت: من سخنگوی اصولگرایان نیستم، ولی طبیعی است، زمانی که جریانی نتواند رضایتمندی ایجاد کند، جامعه به سمت مخالف آن می‌رود، چون عملکرد آن‌ها قابل دفاع نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک ، تاریخ انتشار7تیر 98، کد خبر: 908199، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
0
دیگه جناح اصلاح طلبی نمونده که بخواد کاری در مقابل اصولگرایان انجام بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین