پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۸۶۴
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
هم‌زمان با آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هفت‌کشور اتریش، بلژیک، فنلاند، هلند، اسلوانی، اسپانیا و سوئد با صدور بیانیه مشترکی از تلاش‌ها برای عملیاتی کردن سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران موسوم به اینستکس در جهت متقاعد کردن ایران برای ادامه اجرای کامل تعهداتش در برجام حمایت کردند.
 شعار سال :هم‌زمان با آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هفت‌کشور اتریش، بلژیک، فنلاند، هلند، اسلوانی، اسپانیا و سوئد با صدور بیانیه مشترکی از تلاش‌ها برای عملیاتی کردن سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران موسوم به اینستکس در جهت متقاعد کردن ایران برای ادامه اجرای کامل تعهداتش در برجام حمایت کردند.
حمایت هفت‌ کشور اروپایی از سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران
در این بیانیه آمده است: ما از مشکلات اجرای بخش اقتصادی برجام آگاه هستیم و با انگلیس، فرانسه، آلمان، سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا همکاری می‌کنیم تا کانالی را برای تسهیل تجارت مشروع و عملیات مالی با ایران ایجاد کنیم.

بیانیه یادشده، سازوکار ویژه مالی اروپا موسوم به اینستکس را یکی از بهترین ابتکارات صورت گرفته در این زمینه نامید و افزود: این مهم است که جمهوری اسلامی ایران به اجرای کامل تعهداتش در برجام پایبند باشد و به‌تمامی مفاد و مقررات این توافق احترام بگذارد.

نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر امروز (جمعه) در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و گروه ۱+۴ به ریاست هلگا اشمید دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین آغاز به کارکرد.

اشمید این نشست را دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام خواند که باهدف ادامه مذاکرات حیاتی درباره اجرای برجام در حال برگزاری است.

پیش‌ازاین سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا هم با صدور بیانیه‌ای هدف از نشست امروز را اطمینان از ادامه اجرای برجام در تمامی ابعاد آن و تبادل‌نظر درباره راه‌های مقابله با چالش‌های ناشی از خروج و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران عنوان کرد. همچنین تصمیم ایران برای کاهش تعهداتش در برجام، از دیگر اهداف این نشست عنوان‌شده است.

نشست امروز در حالی برگزار می‌شود که مهلت تعیین‌شده از سوی ایران برای آغاز کاهش تعهداتش در برجام به پایان رسیده و انتظار می‌رود اروپا پیشنهاد معقولی را برای متقاعد کردن تهران به ادامه پایبندی کامل به تعهداتش ارائه دهد.

نشست کمیسیون مشترک برجام معمولاً چندساعتی طول می‌کشد و در پایان مسئولین کشورمان درباره نتایج به‌دست‌آمده با خبرنگاران مصاحبه می‌کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:7تیر1398،کدخبر:83373420،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین