پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۹۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیجار با اشاره به این‌که حفاری‌های محدوده بازار تاریخی این شهر برای اجرا طرح پیاده‌راه حفاری می‌شد، اظهار کرد: در این حفاری‌ها در عمق سه متری خاک آثاری از وجود قنات معروف به میر چاه و آثاری از سفال‌های قدیمی حدودا هفت هزار ساله کشف شده است.

شعارسال:رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیجار با اشاره به این‌که حفاری‌های محدوده بازار تاریخی این شهر برای اجرا طرح پیاده‌راه حفاری می‌شد، اظهار کرد: در این حفاری‌ها در عمق سه متری خاک آثاری از وجود قنات معروف به میر چاه و آثاری از سفال‌های قدیمی حدودا هفت هزار ساله کشف شده است.

محمد مرادی افزود: با اطلاع و ورود میراث فرهنگی به این موضوع، کار حفاری پروژه پیاده‌راه متوقف و ادامه کار زیر نظر کارشناسان آثار باستانی آغاز شده که با توجه آثار مکشوفه به نظر می‌رسد عرصه و حریم منطقه معروف به قلعه بالای این شهرستان است.

وی افزود: فعالیت گروه‌های باستان‌شناسی در این منطقه به مدت سه روز در این خصوص ادامه دارد.

سرناظر پروژه پیاده‌راه شهر بیجار نیز اظهار کرد: با توجه به آثار کشف شده و قنات معروف به میر چاه، در صورت تائید اداره میراث فرهنگی، برای احیا دوباره این محل که احتمال دارد مسیر اجرا طرح تغییر کند.

سیدصابر زمانی افزود: کشف این آثار در این محدود با توجه به مسافت موجود با قلعه بالا، احتمال رانش زمین یا زمین لرزه در این منطقه باعث شده است که این آثار در این محدوده کشف شود.

شهرستان هشت هزار ساله بیجار با ۸۹ هزار نفر جمعیت و در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع است.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است، ۸۷۲ اثر از این تعداد شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول شامل (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۶۰ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول درفهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اسکان، تاریخ انتشار7 تیر 98 ، کدخبر: 20851،eskannews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
0
هنوز هم کلی آثار باستانی و گنج و مومیایی و هزاران تاریخ هزار ساله زیر این خاک مدفون شده که ما باید تلاش بسیاری کنیم برای یافتنشون امیدوارم تمام کسانی که زحمت میکشن از این خاک چیزی نصیبشون بشه و خدا به کمکشون بیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین