پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
نیره پورملائی با اشاره به بحث آلایندگی صنایع در استان یزد اظهار داشت: کار محیط زیست در برخورد با صنایع آلاینده بسیار دشوار است اما اقداماتی که باید در این حوزه انجام می‌شد، با جدیت مورد پیگیری قرار گرفته است.

شعارسال: مدیرکل محیط زیست استان یزد از رفع ۸۰ درصد از مشکل آلایندگی پنج واحد فولادی بزرگ در استان یزد خبر داد.

نیره پورملائی با اشاره به بحث آلایندگی صنایع در استان یزد اظهار داشت: کار محیط زیست در برخورد با صنایع آلاینده بسیار دشوار است اما اقداماتی که باید در این حوزه انجام می‌شد، با جدیت مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: گشت‌های شبانه‌، بازرسی واحدها، رصد فیلترها و … از جمله اقداماتی است که در راستای کاهش آلایندگی صنایع در استان یزد به طور مستمر در حال انجام است.

پورملائی تصریح کرد: اگر بخواهیم در این حوزه استانداردها را به طور کامل لحاظ کنیم، باید ۸۰ درصد از صنایع فعلی استان را تعطیل کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان یزد تاکید کرد: اقدامات ما در این زمینه اصلاحی است زیرا معتقدیم پلمب راه حل نهایی نیست زیرا به طور قطع تعطیلی یک واحد صنعتی، تبعات اقتصادی و اجتماعی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

وی عنوان کرد: به دنبال اقدامات اصلاحی محیط زیست، دو واحد فولادی که هیچ فیلتری برای کاهش آلایندگی هوا نداشتند، اصلاح شدند.

پورملائی با تاکید بر اینکه امروز به موفقیت‌های بزرگی در حوزه کاهش آلایندگی صنایع دست یافته‌ایم، خاطرنشان کرد: تاکنون با پیگیری‌های مستمر محیط زیست، ۸۰ درصد آلودگی‌های پنج واحد فولادی در استان یزد حل شده و امیدواریم بتوانیم به سرعت در سایر واحدهای صنعتی نیز به این موفقیت دست پیدا کنیم.

وی در مورد سنجش آلودگی هوا در یزد نیز بیان کرد: پیش از این در یزد تنها یک مانیتور نشانگر آلودگی هوا در یزد وجود داشت که این مورد نیز با مشکلاتی مواجه بود اما اکنون پنج تابلوی نشانگر وضعیت هوا در سطح استان فعال است که اگر محدودیت‌های اعتباری اجازه دهد، تابلوهای دیگری نیز در سطح استان راه‌اندازی خواهد شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 9 تیر 1398 ، کدخبر:4653621 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین