پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدام از جنگ اقتصادی صحبت می‌شود اما گویا دولت هنوز این موضوع را جدی نگرفته گفت: منتظر یک معجزه در مذاکرات هستند در حالی که خود رهبری تأکید کردند که "منتظر معجزه‌ای نباشید".
شعار سال:رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدام از جنگ اقتصادی صحبت می‌شود اما گویا دولت هنوز این موضوع را جدی نگرفته گفت: منتظر یک معجزه در مذاکرات هستند در حالی که خود رهبری تأکید کردند که "منتظر معجزه‌ای نباشید".
دولت هنوز جنگ اقتصادی را جدی نگرفته است
عزیز اکبریان امروز با حضور در مراسم روز ملی صنعت و معدن با اشاره به اینکه مدام از جنگ اقتصادی صحبت می‌شود اما گویا دولت هنوز این موضوع را جدی نگرفته اظهار داشت: آقایان، ما با کاهش مواد اولیه روبه‌رو هستیم. سال گذشته مواد اولیه 23 درصد کاهش پیدا کرد و اگر این روند ادامه پیدا کند بسیاری از واحدهای تولیدی مجبور به تعطیلی خواهند بود، چرا این موضوع را جدی نمی‌گیرید؟

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه‌های تولید نیز 65 درصد افزایش یافته است افزود: مدام صحبت می‌شود که ما تحریم‌ها را دور زده‌ایم، اما به‌روشنی نمی‌گویید چگونه مشغول دور زدن تحریم‌ها هستید. بی‌ثباتی نرخ ارز ریسک سرمایه‌گذاری را افزایش داده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی و حتی خارجی تمایلی به سرمایه‌گذاری در کشور ما را ندارند و به‌سمت کشورهای ترکیه، عمان و عراق رفته‌اند. افزایش قیمت‌ها و کاهش حجم صادرات امروز واحدهای صنعتی را با مشکلات متعددی روبه‌رو ساخته است.

اکبریان خطاب به مهمانان حاضر در مراسم روز ملی صنعت و معدن گفت: خود این آقایان که در حوزه صادرات فعالیت می‌کنند از بخشنامه‌های صادراتی مختلف بانک مرکزی سر در نمی‌آورند. به‌نظر می‌رسد بانک مرکزی باید با برگزاری جلسات مختلف سخنان صادرکنندگان را بشنود.

وی گفت: با این اوضاع هیچ وقت سرمایه به‌سمت تولید هدایت نخواهد شد. می‌گویند 27 درصد تسهیلات را به واحدهای صنعتی پرداخت کرده‌ایم در حالی که واحدهای تولیدی به بیش از این درصدها در بخش تسهیلات نیازمندند. چرا پز صنعتی می‌دهید اما جیب آفریقایی دارید؟

اکبریان با ابراز اینکه جلسات مختلفی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان‌های مختلف برگزار شده است گفت: هنوز این جلسات به سرانجام نرسیده و فقط آقایان دور یک میز جمع می‌شوند و وقت می‌گذرانند. آقای ظریف در این مراسم حضور داشتند ای‌کاش می‌گفتند سفارتخانه‌ها در حوزه فعالیت‌های تولیدی چه اقداماتی را انجام داده‌اند. چرا تیم اقتصادی دولت جزیره‌ای عمل می‌کند؟

وی تأکید کرد: همه منتظر یک معجزه در مذاکرات هستند در حالی که خود رهبری تأکید کردند که "منتظر معجزه‌ای نباشید". باید یک برنامه 5ساله بلندمدت برای رفع مشکلات پیشِ‌روی صنعتگران در شرایط تحریم تدوین شود. آقایان، دنبال مذاکرات نباشید

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:10تیر 1398،کدخبر:2044186،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین