پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
معاون سیاسی وزیر کشور به نظر می‌رسد جدی‌تر از دیگر مسئولان دولتی، موضوع گفت‌وگوهای اجتماعی مورد تأکید رئیس جمهوری را دنبال می‌کند. جمال عرف که همزمان رئیس ستاد انتخابات کشور است و روند اجرایی انتخابات مجلس یازدهم را از چندی پیش بر اساس تقویم قانونی کلید زده، سفرهای استانی را در دستور کار قرار داده و هر هفته میهمان یک یا دو استان کشور است. مقصد او در آخر هفته گذشته استان اردبیل و آذربایجان شرقی بود. جمال عرف در بیان اهداف خود از این سفرها گفته است: «ما با هدف گفت‌وگو با جامعه مدنی در استان‌ها و با مشارکت فعالان عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جلساتی را برگزار می‌کنیم تا در جریان مسائل استانی قرار گرفته و نقطه نظرات را برای رسیدن به اجماع بشنویم.»

شعار سال: در همین چارچوب وی در جمع معتمدین، برگزیدگان و نمایندگان گروه‌ها و اقشار مختلف استان آذربایجان شرقی، با تأکید بر ضرورت گفت‌وگو میان همه آحاد مردم و مسئولان، فقدان یا کاهش گفت‌وگو را موجب بروز ابهام‌ها و سوء تفاهم‌ها دانست و افزود: از مهم‌ترین اهداف سفرهای استانی معاونت سیاسی، گفت‌وگوی رودررو و بی واسطه با اجزای جامعه مدنی یعنی نمایندگان گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه است. رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین با اشاره به اینکه داور نهایی و تعیین کننده در انتخابات، رأی و خواست مردم است، تأکید کرد: باید به صندوق رأی به عنوان نماد مردمسالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران، اعتماد کرد و به پشتوانه مردم و بر اساس قانونمداری و بیطرفی، به آن قدرت بخشید. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در این نشست نمایندگان اقشار و گروه‌های مختلف استان آذربایجان شرقی از جمله احزاب، سمن‌ها، تشکل‌های صنفی، روحانیون، دانشگاهیان، کشاورزان، فعالان اقتصادی، بانوان و جوانان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

رأی و خواست مردم مصداق حق‌الناس است

عرف همچنین در جلسه ستاد انتخابات و مدیران سیاسی استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: باید به مردم، قدرت صندوق رأی در نظام مردمسالاری دینی را منتقل کرد.

معاون وزیر کشور ضمن دعوت مجریان انتخابات به در دستور کار قرار دادن دو اصل قانونمداری و بیطرفی، بر ضرورت پرهیز جدی آنان از هرگونه شائبه‌آفرینی از جمله حضور در محافل انتخاباتی یا برقراری ارتباطات خاص و شبهه‌ناک تأکید کرد و اظهار داشت: رأی و خواست مردم، مصداق حق‌الناس و امانتی در اختیار مجریان انتخابات است که باید به هر نحو ممکن از آن حفاظت و پاسداری کرد چرا که انتظار مردم از مسئولان و مجریان انتخابات همین است.

وی با بیان این‌که میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۵۲ تا ۷۲ درصد متفاوت بوده است، افزود: کمترین مشارکت مردمی در انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و بیشترین نیز در دوره پنجم بوده است.معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه به چهار پایه اصلی انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات بر پایه مشارکت مردمی، امنیت، سلامت و رقابت بنا شده که وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات، برقراری امنیت و سلامت انتخابات را برعهده دارد.

همچنین عرف و هیأت همراه در جریان این سفر به دیدار با حجت‌الاسلام آل ‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز رفتند و گزارشی از اقدامات انجام شده تاکنون در ستاد انتخابات کشور و نیز رویکردها و سیاست‌های کلان وزارت کشور و دولت درخصوص انتخابات و نیز فعالیت‌های سیاسی و حزبی ارائه کردند. حجت‌الاسلام آل ‌هاشم نیز در این دیدار بر ضرورت تلاش برای افزایش جلب مشارکت مردم بر اساس قانونمداری و پرهیز از سیاست زدگی تأکید کرد.

تا پایان انتخابات تغییر فرماندار و استاندار نداریم

جمال عرف در جلسه ستاد انتخابات استان اردبیل هم از تدارک زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری انتخابات باشکوه در دوم اسفندماه خبر داد و گفت: ما با همفکری شورای نگهبان مرحله به مرحله انتخابات را به پیش می‌بریم به طوری که مرحله احراز هویت به شکل الکترونیکی انجام می‌شود. عرف افزود: با ابلاغ سیاست کلی انتخابات تمام تلاش ما بر این است تا با تدارک زیرساخت‌های مورد نیاز به سمت برگزاری الکترونیکی انتخابات در اکثر مراحل به پیش برویم که قطعاً بستر این کار نیز فراهم خواهد شد. معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ما طی بخشنامه‌ای جز در موارد اضطرار هرگونه تغییر فرمانداران و استانداران را متوقف کردیم چرا که عملاً وزارت کشور و ستاد انتخابات وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است. عرف بیان کرد: در چنین شرایطی که عملیات براساس تقویم انتخابات در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز با محوریت استانداران و فرمانداران شروع شده تغییر آنها هیچ معنایی ندارد و ما قطعاً از این امر اجتناب می‌کنیم. به گفته وی، همچنین تا پایان انتخابات تغییر هیچ استانداری در دستور کار دولت نیست.

عرف همچنین خبر داد که حداقل در سال جاری دولت هیچ برنامه‌ای برای ایجاد استان جدید ندارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 15تیر 98، کد خبر: 515730، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین