پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۷۷۴
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
قبول نکردم و گفتم می‌ترسم باشم و خدای نکرده تصمیمی در جهت آنجا بگیرم. حذف کردم. بحث خانمم که گفتید، اگر نمی‌پرسیدید شاید بهتر بود، چون نمی‌خواهم تعریف از خودمان کنیم. مأموریتی به ما داده شد، حالا اجازه دهید جزئیات را نگویم. برای اینکه دختر‌های ما آواره شهر‌های دیگر نشوند مخصوصا در تهران که خدای ناکرده دچار فساد نشوند، چند تا غیرانتفاعی دخترانه زده شد.
شعارسال: محمدمهدی زاهدی وزیر علوم احمدی‌نژاد و نماینده سابق مجلس میهمان برنامه دست‌خط بود. برنامه‌ای که اصولا، اصولگرایان پای ثابت آن هستند. بخش‌هایی از گفت‌وگوی او را در ادامه می‌خوانید:

یک روز در فرودگاه کرمان بودم و می‌خواستم به تهران بروم. بعدازظهر ساعت پنج پرواز برای پکن داشتم که کنفرانس ریاضی در پکن بود. آقای جهرمی به من زنگ زدند. گفتند کجایی؟ گفتم می‌خواهم به تهران بیایم. گفت: اگر می‌شود بیایید ببینمت. گفتم بعدازظهر ساعت پنج دارم به پکن می‌روم. گفت: وقتی به تهران رسیدید، زنگ بزنید؛ کار دارم. ما را سین‌جیم کردند که اگر وزیر شوید چه کار می‌کنید؟ گفتم خوش‌انصاف‌ها قبل از پرواز از کرمان می‌گفتید که من یک ساعت فکر کنم. در آن جلسه هفت، هشت نفر از دوستان خود ما بودند. آقای صفار‌هرندی، آقای پورمحمدی، آقای هاشمی و... بودند.

خداوکیلی ما به آقای احمدی‌نژاد رأی دادیم. {در آن یکشنبه معروف با ایشان} صحبت کردیم؛ گفتیم مصلحت نیست این فیلم ارائه شود. خیلی گفتیم. به آقای شیخ‌الاسلامی عرض کردم که شما کنترل کنید. چون دو قسمت بود و بخشی صبح و بخشی بعدازظهر بود. توجهی نکردند و تصمیم خودش را آقای احمدی‌نژاد گرفته بود که آن کار را انجام دهد. آخرین باری که {احمدی‌نژاد را دیدم} مجلس ترحیمی در کرمان بود. پدر آقای ثمره‌هاشمی فوت کردند. در آنجا ایشان را دیدم.

در سال ۹۲ فکر می‌کنید به چه کسی باید رأی می‌دادم؟ من به خود آقای روحانی هم عرض کردم که من نه در ۹۲ و نه در ۹۶ به شما رأی ندادم، اما کسی هم نیستم که بخواهم خدای ناکرده شما زمین بخورید. الان هم از تلویزیون این را بیان می‌کنم. ما می‌خواهیم رئیس‌جمهور ما با قدرت و در جهت منافع مردم گام بردارد.

با واژه اصولگرا خیلی موافق نیستم. فکر می‌کنم رهنمود‌های مقام معظم رهبری باید کار شود. جریان ولایی و انقلابی و دلسوز مردم بگوییم، شاید در این طیفی که من می‌گویم اصلاح‌طلبان هم حضور داشته باشند و طیفی که خارج از آن روحیه هستند. به عقیده من این جریان ولایی و انقلابی پیروز میدان هستند.

بحثی در مجلس شد، می‌گوییم بین این‌ها فلانی‌ها بهتر هستند و به این‌ها رأی بدهیم. در ریاست‌جمهوری هم همین‌طور است. این‌طور نمی‌شود. مجلس حوزه سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری است. ریل‌گذاری کار بسیار سختی است. چرا باید مجلس ما، حتی همین مجلس، قانونی را امسال تصویب کند و سال دیگر خلاف آن را تصویب کند؟ امسال تصویب کند و بعد به آن تبصره و الحاقیه بزند. این نشان می‌دهد بسیاری از تصمیمات مجلس تصمیماتی نبوده که از سر کارشناسی دقیق باشد. همین بحث اضافه‌حقوق امسال را نگاه کنید. تا الان هنوز نمی‌دانیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. این به لحاظ این است که کار کارشناسی دقیق انجام نمی‌شود.

من تا اینجا در هیچ جا مؤسسه غیرانتفاعی ندارم. من وقتی وزیر شدم، سال ۸۰-۸۱ بود، در کرمان جزء مطرودین دولت اصلاحات بودیم. اولین دانشگاهی که رئیس آن عوض شد دانشگاه کرمان بود و ما را از همه جا انداختند. تعدادی از دوستان مؤمن و متعهد رفتیم تا غیرانتفاعی تأسیس کنیم. جالب بود روزی که وزیر شدم همان روز اسم خود را رسما حذف کردم و گفتم من دیگر عضو نیستم. معاون آموزشی آقای دکتر فارغی، اصرار کردند که بمانید و حق شماست.

قبول نکردم و گفتم می‌ترسم باشم و خدای نکرده تصمیمی در جهت آنجا بگیرم. حذف کردم. بحث خانمم که گفتید، اگر نمی‌پرسیدید شاید بهتر بود، چون نمی‌خواهم تعریف از خودمان کنیم. مأموریتی به ما داده شد، حالا اجازه دهید جزئیات را نگویم. برای اینکه دختر‌های ما آواره شهر‌های دیگر نشوند مخصوصا در تهران که خدای ناکرده دچار فساد نشوند، چند تا غیرانتفاعی دخترانه زده شد.

از اولین جلسه این‌ها صورت‌جلسه کردند در این مؤسسه هیچ یک از اعضایش حق یک ریال برداشت نداشته باشد و تا الان که خدمت شما هستیم نه تنها یک ریال برداشت نشده و صورت‌حساب‌ها موجود است، بلکه کمک شخصی هم آنجا شده است. مؤسسه غیرانتفاعی است و در همان جلسه نوشته است که باید وقف عام باشد. خانم من به عنوان هیئت مؤسس بودند که هیچ انتفاعی نه تنها نداشتند بلکه کمک هم شده است، چون هدف این بود که کار فرهنگی انجام شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار: 16 تیر 1398 ، کدخبر: 404898 ، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین