پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۰۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
به استناد به بررسی‌های انجام‌شده یک سوم از زباله تولیدی شهر بیرجند قابل بازیافت و قرار گرفتن در چرخه مصرف است، گفت: بخش اعظم زباله‌های قابل بازیافت را ظروف پلاستیکی یکبار مصرف تشکیل می‌دهند.محمدعلی جاوید در این رابطه اظهار داشت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ‌بیرجند را به عنوان پاک‌ترین شهر ایران اعلام کرد که این مهم نتیجه فرهنگ‌پذیری و نگاه خوب مردم به محیط زیست است.

شعار سال: در پی ثبت سوژه «دست پاکبانان بیرجند به عنوان تمیزترین شهر کشور را بوسه می‌زنیم» در سامانه فارس من، خبرنگار فارس موضوع را از مسؤول مربوطه پیگیری کرد.

محمدعلی جاوید در این رابطه اظهار داشت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ‌بیرجند را به عنوان پاک‌ترین شهر ایران اعلام کرد که این مهم نتیجه فرهنگ‌پذیری و نگاه خوب مردم به محیط زیست است.

وی با تأکید بر اینکه تمیز بودن شهر بیرجند قطعاً بدون کمک مردم و شهروندان حاصل نمی‌شود، بیان داشت: امیدواریم علاوه بر افتخار کسب این عنوان در بحث پسماندها نیز بتوانیم به این شاخص دست یابیم.

لزوم همکاری مردم

شهردار بیرجند با اعلام اینکه به استناد به بررسی‌های انجام‌شده یک سوم از زباله تولیدی شهر بیرجند قابل بازیافت و قرار گرفتن در چرخه مصرف است، تبیین کرد: بخش اعظم زباله‌های قابل بازیافت را ظروف پلاستیکی یکبار مصرف تشکیل می‌دهند که شرایط بازگشت به چرخه مصرف را دارند.

جاوید خواستار همکاری مردم در راستای تمیز ماندن این شهر فرهنگی شد و با تأکید بر اینکه شهرداری به تنهایی و بدون حمایت مردم قادر به انجام این رسالت نیست، مطرح کرد: اگر به دنبال ایجاد تحول در شهر هستیم باید ارتباط تنگاتنگی بین شهرداری و مردم حاصل شود.

وی با یادآوری اینکه رهایی از چالش آلودگی هوا تنها با گسترش حمل و نقل پاک و انسان ممکن است، تصریح کرد: شهروندان در کاهش آلودگی هوا نقش مؤثری داشته و بیرجند از ظرفیت خوبی در حوزه حمل و نقل پاک برخوردار است.

سه‌شنبه‌ها؛ روز حمل و نقل پاک در بیرجند

شهردار بیرجند با اشاره به پیوستن شهرداری بیرجند به پویش ملی حمل و نقل پاک، مطرح کرد: یکی از اهداف این پویش، کاهش استفاده از خودروهای شخصی و استفاده از حمل و نقل عمومی و دوچرخه است که لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در این زمینه احساس می‌شود.

جاوید اعلام کرد: همانند سایر شهرها که با شروع پویش حمل و نقل پاک یک روز را بدون وسایل نقلیه دودزا سر می‌کنند از این پس روز سه‌شنبه در بیرجند پویش حمل و نقل پاک با دوچرخه‌سواری اجرا می‌شود.

وی به اجرای 2.5 کیلومتر پیست دوچرخه در مسیر پارک خطی نشاط اشاره کرد و بیان داشت: عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پیاده راه شهر بیرجند با حمایت شورای اسلامی شهر از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

آغاز عملیات اجرایی بوستان خطی مهرشهر

شهردار بیرجند از آغاز عملیات اجرایی بوستان خطی مهرشهر بیرجند خبر داد و گفت: بوستان خطی مهرشهر از بلوار همت تا جاده کمربندی بیرجند به مساحت 1.3 هکتار احداث می‌شود.

جاوید عنوان کرد: پارکینگ، کف‌سازی و فضای سبز، فضای بازی کودکان، صخره‌نوردی، سکوهای نشیمن، نمازخانه، سرویس بهداشتی و فضای آمفی‌تئاتر از جمله مکان‌های در نظر گرفته‌شده برای این پارک خطی است.

وی اعلام کرد: تاکنون حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بوستان خطی مهرشهر اختصاص یافته که برای تکمیل این بوستان حدود دو میلیارد تومان دیگر نیاز است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 16تیر 98، کد خبر: 13980414000688، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین