پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
ساکنان شهر شانگهای چین دست به دامن اپلیکیشن هوش مصنوعی برای تشخیص زباله‌های تر و خشک و تفکیک آن‌ها از یکدیگر شده‌اند.
شعار سال:ساکنان شهر شانگهای چین دست به دامن اپلیکیشن هوش مصنوعی برای تشخیص زباله‌های تر و خشک و تفکیک آن‌ها از یکدیگر شده‌اند.
اپلیکیشن مجهز به هوش مصنوعی برای تفکیک زباله‌ها در چین
مقامات شانگهای در ماه جاری قانونی اجباری تفکیک زباله‌ها را به تصویب رسانده و اجرایی کردند. به موجب این قانون، همه شهروندان شانگهای مجبور هستند در هر وضعیتی زباله‌های خود را به صورت تفکیک شده درون سطل‌های زباله بیندازند.

اعمال این قانون سخت‌گیرانه شهر شانگهای را به مرز جنون برده است چون نزدیک به ۲۳ میلیون نفر باید مرتبا درگیر تفکیک زباله‌های خشک از تر و مرطوب باشند. این قانون از ۱ جولای اجرایی شده است.
اپلیکیشن مجهز به هوش مصنوعی برای تفکیک زباله‌ها در چین
شرکت‌ها و سازمان‌هایی که قانون اجباری تفکیک زباله را نقض کنند؛ ۵۰ هزار یوان (حدود ۵۸۰۰ یورو) جریمه می‌شوند. اگر شهروندان عادی و حقیقی زباله‌های خود را به درستی تفکیک نکنند؛ ۵۰ تا ۲۰۰ یوان جریمه خواهند شد. همین‌طور، اعتبار اجتماعی خود را از دست می‌دهند.

تفکیک زباله‌ها برای شهروندان چینی بسیار سخت و پیچیده است. در حقیقت، آن‌ها هنوز نمی‌دانند کدام زباله خشک یا مرطوب و تر است و باید در کدام سطل بازیافت انداخته شود.
اپلیکیشن مجهز به هوش مصنوعی برای تفکیک زباله‌ها در چین
تشخیص و تفکیک سیب‌زمینی سرخ شده، فنجان‌های شیر قهوه، پلاستیک‌های حاوی مواد آب‌دار، باقیمانده مواد غذایی در جعبه‌های مقوایی و بسیاری از اشغال‌های تولید شده برای مردم شانگهای سخت است.

به علاوه، طبق قانون محتویان ظروف پلاستیکی و کیسه‌ها باید خالی و از هم تفکیک شود. مردم حق ندارند یک کیسه زباله حاوی انواع زباله‌های خشک و تر با هم درون یک سطل بیندازند. تفکیک زباله‌ها گاهی موجب کثیف شدن دست مردم و تماس بیشتر با آلودگی می‌شود.
تفکیک زباله با هوش مصنوعی

اگرچه شهرداری شانگهای نزدیک به ۱۷۰۰ مدرس را استخدام و ۱۳ هزار ساعت جلسه تمرینی برای ساکنین این شهر برگزار کرده است ولی باز هم مردم در سردرگمی به سر می‌برند و در شبکه‌های اجتماعی درباره نحوه تفکیک باتری، گوشت روی استخوان، موی انسان، هسته میوه‌ها و موارد مشابه سوال می‌کنند.

در این فضا، فروشگاه آنلاین Taobao وابسته به شرکت علی‌بابا یک اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی راه‌اندازی کرده است که می‌تواند نوع بازیافت زباله‌ها را تشخیص دهد.
اپلیکیشن مجهز به هوش مصنوعی برای تفکیک زباله‌ها در چین
پس از اینکه شخص یک عکس از زباله گرفته و روی اپ آپلود می‌کند؛ به طور خودکار زباله را شناسایی و مشخص می‌کند در کدام دسته و رده بازیافتی قرار دارد. این اپ از یک بانک اطلاعاتی برای شناسایی و مرتب‌سازی زباله‌ها استفاده می‌کند.
اپلیکیشن مجهز به هوش مصنوعی برای تفکیک زباله‌ها در چین
بسیاری از شهروندان شانگهای به سوی این برنامه هجوم آورده و ضمن نصب آن روی گوشی‌های تلفن همراه، از علی‌بابا و Taobao تشکر کردند. پیش‌بینی می‌شود در مدت زمان کوتاهی تعداد دانلودهای این اپ بسیار بالا برود و جزو محبوب‌ترین اپ‌ها در چین قرار گیرد.

همین‌طور، شرکت‌های دیگری دست به کار شدند تا اپ‌های مشابهی برای تفکیک زباله‌ها توسعه دهند چون احتمالا به‌زودی قانون اجباری و بسیار سخت‌گیرانه تفکیک زباله‌ها در شهرهای دیگر چین هم اجرایی شود.
اپلیکیشن مجهز به هوش مصنوعی برای تفکیک زباله‌ها در چین
مقامات شانگهای گفتند تا سال آینده باید بیش از ۷۰ درصد منازل مسکونی زباله‌های خود را به طور کامل تفکیک کنند. برنامه‌ریزی شده است در سال آینده بیش از ۲۷۸۰۰ تن زباله در روز تفکیک و بازیافت یا سوزانده شود که حدود ۸۰ درصد کل زباله تولید شده در شهر شانگهای را شامل می‌شود.

شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت پزشک،تاریخ انتشار:15تیر1398،کدخبر:---،www.1pezeshk.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین