پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۹۹۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
در هفته‌ای که گذشت روند رشد بورس تهران در تداوم رشدهای معنادار از سطوح کنونی شاخص کل که از ابتدای سال آغاز شده است ادامه پیدا کرده است؛ اما با وجود منفی شدن بازار در روز شنبه، در روزهای بعد روزهای مثبت و بهتری را تجربه کرد به شکلی که شاخص کل از ابتدای تابستان تا پایان این هفته به رشد ۶.۳ درصدی رسیده است و آرام آرام رو به جلو برای فتح قله ها حرکت میکند.
شعار سال: طی هفته ای که گذشت ارز و بازار بورس به پوچ و توخالی بودن تهدیدات امریکا و دوستانش پی برده و در مقابل تلاطم های سیاسی و تنش افزایی آنان کمترین واکنش را نشان دادند.
پربازده‌ترین بازار ایران در کدام مسیر حرکت می‌کند؟
 در هفته‌ای که گذشت روند رشد بورس تهران در تداوم رشدهای معنادار از سطوح کنونی شاخص کل که از ابتدای سال آغاز شده است ادامه پیدا کرده است؛ اما با وجود منفی شدن بازار در روز شنبه، در روزهای بعد روزهای مثبت و بهتری را تجربه کرد به شکلی که شاخص کل از ابتدای تابستان تا پایان این هفته به رشد ۶.۳ درصدی رسیده است و آرام آرام رو به جلو برای فتح قله ها حرکت میکند.

سید علی عباسی تحلیلگر بورس در خصوص حرکت شاخص بورس طی هفته جاریگفت: این در صورتی است که همانطور که در هفته های قبل بیان کردیم،بورس به مسیر رشد خود ادامه می دهد اما نرخ ارز حتی از ابتدای سال هیچ گونه رشدی نداشته و حتی در این مدت فاصله  قیمت ارز در سامانه نیما با قیمت بازار به شدت به هم نزدیک شده است. البته باید به این مهم نیز اشاره کرد که معاملات هوشمندانه در این روزهای بازارسهام حاکم است به صورتی که از هیجانات کاسته شده و سهامداران بیشتر به سمت خرید سهام های می روند که از دلایل بنیادی خوبی برخوردارند. بزرگترین حسن این اتفاق آن است که در صورت وجود هرگونه اصلاحی سهامداران کمترین زیان را خواهند کرد؛ چراکه سهم‌های بنیادی از ارزشمندی ذاتی برخوردار بوده و در روزهای منفی کمترین اصلاح را دارند.
پربازده‌ترین بازار ایران در کدام مسیر حرکت می‌کند؟
وی ادامه داد: بهترین نکته که در بازار این هفته هم شاهد تداوم آن بودیم این بود بازار بورس به پوچ و توخالی بودن تهدیدات امریکا و دوستانش پی برده و در مقابل تلاطم های سیاسی و تنش افزایی آنان کمترین واکنش را نشان داده و مسیر رشد خود را ادامه داده است.که نه تنها بورس از رشد متوقف نشد بلکه بازار ارز هم با کاهش قیمت روبرو شده است که کامل کننده پازل معاملات هوشمندانه در بورس بوده است.

به گفته عضو اتاق بازرگانی از اتفاقات جالب و با ارزش دیگری که در این هفته رخ داد افزایش ثبت نام در برخی کارگزاری ها برای ورود سرمایه گذاران جدید به بازار بورس بوده که با وجود رکود در بازارهای کاذب یک امر ارزشمند تلقی میشود . اما این مهم نیازمند مدیریت درست مسولین سازمان بورس برای حفظ این سرمایه گذاران جدید است، چراکه اگر قرار باشد باز هم با رفتارهای غلط در سیستم مدیریت و سامانه معاملات عمل کنند بدون شک سرمایه گذار بازار های موازی را به این بازار ترجیح خواهد داد.

وی تاکید کرد: در بزرگترین گروه بازار بورس هم شاهد اتفاقات خوبی بودیم؛ از آنجاکه صنعت خودرو و ساخت قطعات از جمله گروه‌هایی بوده که عت بی دلیل نبوده و هنوز هم برخی از سهم ها در این گروه ظرفیت رشد های خوبی را دارند که البته نیازمند مدتی استراحت برای آغاز یک حرکت صعودی جدید هستند.

عباسی با اشاره به موضوعات دیگری که روی بازار سهام کشور تاثیرگذار بود گفت:‌ در همین بین اتفاق حایز اهمیت دیگری که بورس ما در این هفته شاهد آن بود اعلام آمار و متغیرهای پولی و بانکی کشور توسط بانک مرکزی بود؛ که انتشار این آمارها برای سهامداران و فعالین  بازارسهام از اهمیت بسزایی برخوردار است، چراکه می تواند در تحلیل صنعت بانکداری و ارزشمندی سهام آن در بازار بورس تصمیم گیری نمایند و هم در بررسی وضعیت اقتصاد کلان کشور و تشخیص مسیر رشد و یا افول بازار های مختلف اقتصادی بسیار اهمیت دارد تا سهامدار با این مولفه بتواند مسیر سرمایه گذاری خود را مشخص کند.

وی در پایان اظهار کرد: همانطور که می‌دانید این گزارش در مجموع یک وضعیت مثبت و رو به رشدی را به مخاطب ارایه می دهد و نشان دهنده توقف بدهی بانک ها به بانک مرکزی می باشد که حتی در آن رشد ۵ درصدی را هم تجربه کردند که به نسبت رشد ۳۲ درصدی سال قبل وضعیت به غایت بهتری را دارا است و این برای سهامداران در بازار سهام به معنی بهبود وضعیت بانکهای خصوصی است و این خود نشانی از ارزشمندی سهام این صنعت در بورس است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین،تاریخ انتشار:21تیر1398،کدخبر:1278888،www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
با این نوسانات بازار بهترین سرمایه گذاری در بازا ربورس خواهد بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین