پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۳۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
چهار اتفاق، روز گذشته را تبدیل به روزی حساس برای قوه قضائیه تبدیل کرد.مهمترین خبر، دیدار فعالان محیط زیستی با رئیس قوه قضائیه بود. در این دیدار مطالب مهمی مطرح شد. از عیسی کلانتری انتقادات تندی بیان شد و از سویی دیگر نسبت به سرنوشت بازداشتی‌های محیط زیستی نیز انتقاداتی بیان شد.در گوشه‌ای دیگر از تهران، محمد علی نجفی به خاطر قتل میترا استاد محاکمه می‌شد.
شعار سال:چهار اتفاق، روز گذشته را تبدیل به روزی حساس برای قوه قضائیه تبدیل کرد. اقدامات قوه قضائیه می‌تواند ارتباط این نهاد را با گروه‌های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا، لایه‌های مختلف قدرت و فعالان مدنی و رسانه‌ای روشن‌تر کند.
از نماینده ۵ میلیاردی تا شادی حامیان احمدی نژاد
22تیر، روز ابراهیم رئیسی بود
 شنبه روز مهمی در تاریخ قضایی ایران بود. چهار گوشه شهر چهار اتفاق در حال رخ دادن بود که هر کدام، ارتباط مستقیم با ریاست قوه قضائیه داشت؛ از این جهت روز شنبه ۲۲ تیر ۹۸، مهمترین روز فعالیت سید ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه بوده است.

مهمترین خبر، دیدار فعالان محیط زیستی با رئیس قوه قضائیه بود. در این دیدار مطالب مهمی مطرح شد. از عیسی کلانتری انتقادات تندی بیان شد و از سویی دیگر نسبت به سرنوشت بازداشتی‌های محیط زیستی نیز انتقاداتی بیان شد. با وجود اینکه ابراهیم رئیسی، حمایتی از بازداشتی‌ها نداشت، اما اکثر فعالان محیط زیستی از این دیدار تمجید کردند و آن را نشانه‌ای از تغییر رفتار رئیس قوه قضائیه خواندند.
 
دیدار ابراهیم رئیسی با فعالان محیط زیستی

ابراهیم رئیسی درباره بازداشتی‌های محیط زیستی گفته بود «بگذارید سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که مسئولیت امنیتی دارند و این کار در حوزه تخصصی آنهاست، در این رابطه اظهارنظر کنند لذا شما داوری نکنید و بگذارید داوری را قاضی انجام دهد. شما به عنوان کسانی که همکار آن‌ها بودید، می‌توانید نسبت به آن‌ها اظهارنظری داشته باشید اما نه اینکه قسم بخورید فلان فرد بی‌گناه است، بیگناهی و گناهکار بودن را نه تنها در این پرونده بلکه در همه پرونده‌ها بر عهده قاضی بگذارید.»

بعد از صحبت‌های رئیسی فعالان فضای مجازی به او یادآوری کردند که روند تحقیقات حدود ۵۰۰ روز طول کشیده است و قوه قضائیه سریعتر درباره این افراد تصمیم گیری کند.
 
مقایسه دادگاه محمد رضا خاتمی و محمد علی نجفی

همان زمان که ابراهیم رئیسی این نطق را ایراد می‌کرد، در گوشه‌ای دیگر از تهران، محمد علی نجفی به خاطر قتل میترا استاد محاکمه می‌شد. ده‌ها خبرنگار در جلسه دادگاه حاضر بودند و صحبت‌های قاضی و دادستان را در رسانه‌ها منتشر می‌کردند. بسیاری از فعالان فضای مجازی با مقایسه میزان حضور خبرنگاران در این دادگاه و دادگاه رضا خاتمی در هفته‌های گذشته که با محدودیت شدید رفت و آمد همراه بود، از رفتار قوه قضائیه انتقاد کردند.
 
نماینده‌ای که پنج میلیارد وثیقه نداشت

دیروز نامه‌ای از طرف احمد توکلی به رئیس قوه قضائیه هم منتشر شد. در پاراگراف اول این نامه اطلاعات بسیار مهمی آمده است «طبق اطلاعات موثق، بازپرس دادگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی، چهارشنبه ۱۹ تیرماه آقای محمد عزیزی نماینده ابهر در مجلس را از طریق هیئت رئیسه مجلس به دادسرا فراخواند. پس از تحقیقات اولیه برای وی قرار تأمین وثیقه ۵ میلیارد تومانی صادر شد. چون متهم از تأمین وثیقه خودداری کرد، روانه اوین شد. دادستان محترم تهران با قرار صادره مخالفت می‌کند و از بازپرس می‌خواهد آن را به قرارِ «التزام به حضور با قول شرف»، یعنی نازل‌ترین نوع قرار تأمین، تبدیل کند. بازپرس نیز می‌پذیرد. وصول نامه قرار جدید به زندان با این تغییر نامتعارف و غیرمعقول قرار تأمین، کسانی را که مطلع می‌شدند، متحیر می‌ساخت. قصد این بود که متهم به فساد همان شبانه آزاد شود. البته متهم صاحب منصب با تکبر حاضر به امضای قرار نمی‌شود و در بازداشت می‌ماند. حیرت‌آورترین قسمت این ماجرا این است که ظهر پنجشنبه ۲۰ تیرماه دادستان محترم تهران به بازداشتگاه می‌رود تا متهم به مفاسد اقتصادی را راضی کند به منزل تشریف ببرند!»

بعضی حساب‌های توییتری و حتی کانال تلگرامی امتداد، در گزارش‌های خود نوشتند که پرونده عزیزی مربوط به پرونده واردات پوشک مولفیکس است. خبرگزاری فارس در خبری نوشته است «یک شرکتی بهداشتی در ابهر که در زمینه پوشک فعالیت دارد با سرمایه گذار ترکیه‌ای سال گذشته نزدیک به ۵۰ میلیون دلار ارز دولتی برای واردات مواد اولیه پوشک دریافت کرده و بعد از واردات با انحصار طلبی از دادن این مواد به شرکت‌های پایین دستی امتناع ورزیده است. در نتیجه باعث کمبود و افزایش ناگهانی و چند برابر قیمت پوشک شده است.» این خبرگزاری این خبر را با کلمه کلیدی محمد عزیزی منتشر کرده است.

جابجایی در قوه قضائیه

چهارمین خبر، اما هنوز به صورت رسمی تایید نشده است. آخرین روز کاری سال ۹۷ رسانه‌های خبری نوشتند حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با صدور حکمی، یوسف باقری را به جای اکبر طبری، به عنوان سرپرست معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه منصوب کرد.
 
روز گذشته چند اکانت مشهور، اما با اسامی جعلی که بین اصولگرایان از شهرت بالایی برخوردار هستند، مدعی شدند اکبر طبری بازداشت شده است. این اکانت‌ها معتقد بودند طبری از نزدیکان صادق لاریجانی بوده است. کاناال‌های نزدیک به محمود احمدی نژاد از این خبر که هنوز تایید نشده، بسیار اظهار خرسندی کرده بودند. اگر این خبر تایید شود، می‌تواند اتفاق مهمی در مناسبات قدرت باشد. مناسباتی که رئیس کنونی و پیشین قوه قضائیه در آن ایستاده‌اند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی رویداد24،تاریخ انتشار:23تیر1398،کدخبر:181505،www.rouydad24.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
عجب روز عجیبی بود دیروز کلی اتفاق های عجیب افتاد که تازگی داشت امیدوارم آیت الله رئیسی به موضوع آقای نماینده خیلی خیلی ویژه ورود کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین