پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
سهیل مهدی گفت: تجهیز ورزشگاه های کشور امری ضروری است و تامین جانی انسان ها برای حضور در استادیوم ها از برگزاری بازی ها مهم تر است.
شعارسال: سهیل مهدی، درباره آخرین وضعیت استاندارسازی ورزشگاه‌ها برای شورع رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بیان کرد: با توجه به ابلاغ دستور العمل شورای عالی امنیت کشور و الزام‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، بحث ایمنی ورزشگاه‌ها به ویژه با توجه اتفاق‌هایی که در سال‌های اخیر رخ داد برای ما پررنگ‌تر شد. در نهایت قرار شد تا زمانی که امنیت هواداران در ورزشگاه‌ها تضمین نشود، لیگ را آغاز نکنیم. هدف نهایی از ورزش رفاه، سلامت، ایمنی و شادی جامعه است و اگر قرار باشد به دلیل امنیت ورزشگاه‌ها جان فردی به خطر افتاده و خانواده‌ای از حضور فرزندشان در اماکن ورزشی پشیمان شوند ارزش ندارد. تا زمانی که بحث الزام‌های امنیتی ورزشگاه‌ها نهایی نشود، رقابت‌های لیگ برتر را آغاز نمی‌کنیم.

در بحث ایمنی ورزشگاه‌ها به صورت پایه ۴ آیتم اصلی را درنظر گرفته ایم

او افزود: در بحث ایمنی ورزشگاه‌ها به صورت پایه ۴ آیتم اصلی را درنظر گرفته ایم. سیستم یا مکانیزم بلیت فروشی الکترونیکی نخستین بحث است و باید هواداران ما بتوانند از طریق سامانه‌های معتبر بتوانند در هر جایی که هستند بلیت بازی‌ها را تهیه کنند. سپس از گیت‌های ورودی استاندارد عبور کنند. از مسیر صحیح و سالم وارد ورزشگاه شوند و با خیال راحت روی صندلی خود بنشینند. باید بلیت‌ها الکترونیکی فروخته شود. صندلی ورزشگاه شماره گذاری و گیت‌های امنیتی نصب شوند. در کنار این مسائل بحث دوربین‌های مداربسته یا پایش تصویری را داریم و در این بحث هم اصرار داریم که سکو‌ها و مبادی ورودی با دوربین‌های مداربسته کنترل شود. از مسئولان ورزشگاه‌ها درخواست کرده ایم تجهیزات مناسب را نصب و راه اندازی کنند.

۲ ورزشگاه یعنی بهنام محمدی مسجد سلیمان و وطنی قائمشهر به هیچ وجه شرایط برگزاری بازی را ندارند

مسئول صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره تعداد ورزشگاه‌های تجهیز شده به مواد مورد تاکید سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال گفت: در جلسه‌ای که ۲ روز پیش با حضور معاون وزیر ورزش، مسئولان استان‌های دارای تیم در لیگ برتر، رئیس فدراسیون فوتبال، رئیس سازمان لیگ، مسئولان حراست وزارت ورزش و فدراسیون، مدیران عامل برخی باشگاه‌ها برگزار کردیم گزارش‌هایی درباره روند پیشرفت کار تجهیز ورزشگاه‌ها ارائه و مشخص شد تاکنون ۲ ورزشگاه یعنی بهنام محمدی مسجد سلیمان و وطنی قائمشهر به هیچ وجه شرایط برگزاری بازی را ندارند. البته مسئولان ورزشگاه اختصاصی گل گهر و ورزشگاه کرمان که به عنوان جانشین این ورزشگاه معرفی شده است همچنان مشغول تجهیز هستند و تاکنون نمی‌توانیم روی این ۲ ورزشگاه هم حساب کنیم. تا زمانیکه این ۴ ورزشگاه گزارش نهایی شان به ما نرسد و ممیزی هایشان را اعمال نکنند نمی‌توانیم آن‌ها را وارد سیکل ممیزی خود کنیم.

ورزشگاه آزادی از لحاظ نصب و راه اندازی تجهیزات جلوتر از سایر ورزشگاه‌ها است

مهدی درباره ورزشگاه‌هایی که روند تجهیز آن‌ها حالت اجرایی گرفته است، بیان کرد: درصدی از پیشرفت ورزشگاه آزادی تهران، امام رضا مشهد، اختصاصی فولاد، نقش جهان و فولاد شهر اصفهان محقق شده است. البته ورزشگاه آزادی از لحاظ نصب و راه اندازی تجهیزات جلوتر از سایر ورزشگاه‌ها است و ورزشگاه‌هایی هم که گفتم پیشرفت خیلی خوبی داشته اند، اما اگر همین ورزشگاه هم تا زمانی که به عنوان زمان آغاز لیگ اعلام شده اند از لحاظ زیرساخت‌ها تکمیل نشوند (۸ مرداد) نمی‌توانیم بازی‌ها را برگزار کنیم و در این وضعیت شروع لیگ دچار تاخیر می‌شود. اگر هم ورزشگاه برخی تیم‌ها آماده نباشد آن‌ها نمی‌توانند در ورزشگاه خانگی خود میزبانی کنند و بازی شان در ورزشگاه استان هموار برگزار می‌شود.

جان مردم برای ما واجب‌تر از هر بحثی است

او درباره فشردگی رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر در صورت به تعویق افتادن این رقابت‌ها بیان کرد: برای حفظ امنیت هواداران این کار را انجام می‌دهیم، اما طبیعی است اگر رقابت هایمان به تعویق بیفتد بازی‌ها فشرده می‌شود. امیدوارم با کمک مسئولان استان ها، ورزشگاه‌ها و مدیران باشگاه‌ها تا تاریخ اعلام شده ورزشگاه‌ها آماده شود. جان مردم برای ما واجب‌تر از هر بحثی است.

مهدی درباره اینکه شنیده می‌شود لیگ برتر با ۱۰ روز تاخیر برگزار خواهد شد، بیان کرد: هیچ یک از مسئولان سازمان لیگ چنین چیزی نکفته اند و به نظر من اگر قرار است لیگ با ۱۰ روز تاخیر آغاز شود در همان تاریخ قبلی هم می‌توان آن را برگزار کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 26 تیر 1398 ، کدخبر: 7003798 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین