پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۵۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
وضعیت کنونی فدراسیون فوتبال و بحران‌های گریبان‌گیر این مجموعه امروز فرسنگ‌ها با شعارهای قبل از انتخاب سال ۹۵ فاصله دارد. اکنون مهدی تاج نه راه پس دارد و نه راه پیش. او باید به سراغ راهی برود تا بدون کمترین هزینه فوتبال ایران از این مهلکه خارج کند.
شعار سال: وضعیت کنونی فدراسیون فوتبال و بحران‌های گریبان‌گیر این مجموعه امروز فرسنگ‌ها با شعارهای قبل از انتخاب سال ۹۵ فاصله دارد. اکنون مهدی تاج نه راه پس دارد و نه راه پیش. او باید به سراغ راهی برود تا بدون کمترین هزینه فوتبال ایران از این مهلکه خارج کند.

سه سال قبل که مهدی تاج در سودای ریاست بر فدراسیون فوتبال بود، فکر نمی‌کرد امروز در گرداب مشکلات فرو برود و برای جان دوباره، در انتظار دستی جادویی باشد که یک شبه مشکلاتش را که حالا یکی، دوتا هم نیست، از بین ببرد.

رئیس فدراسیون فوتبال که این روزها آخرین ماه‌های ریاست بر این صندلی داغ را پشت سر می‌گذارد، شاید از همین حالا به این فکر افتاده باشد که آیا این همه دردسر، به سودای نشستن بر این صندلی می‌ارزید؟

مشکلاتی که اکنون فدراسیون فوتبال را احاطه کرده است، مربوط به خود او هم نمی‌شود و حل و فصل آن به دست افرادی فراتر از فدراسیون فوتبال است اما او برای گریز این مهلکه چه تدبیری اندیشیده است؟

مشکلات مالی و بدهی به کی‌روش و ویلموتس

کارلوس کی‌روش پس از ۸ سال از هدایت تیم ملی کنار رفت تا جا برای مربی جدیدی در تیم ملی باز شود. با این وجود فدراسیون فوتبال نتوانست مطالبات او را در موعد مقرر پرداخت کند و با شکایت این مربی پرتغالی رو به رو شد. مهدی تاج اعلام کرد که مبلغ قرارداد کی‌روش آماده است اما مشکلاتی در نقل و انتقال پول از AFC به حساب این مربی پرتغالی وجود دارد. با این وجود به گفته فدراسیون فوتبال دو قسط از سه قسط این مربی پرداخت شده و قسط آخر هم در مراحل پایانی است.

اما مشکل جدی‌تر فدراسیون فوتبال به مربی فعلی فدراسیون فوتبال مربوط می‌شود که با وجود گذشت بیش از یک ماه از فعالیت ویلموتس در ایران، هنوز مطالبات و قسط اول او پرداخت نشده است.

در حالی که فیفا و AFC پاداش فدراسیون فوتبال را نمی‌دهند، مشخص نیست چطور حساب ویلموتس شارژ خواهد شد. در این شرایط فدراسیون فوتبال به دنبال گرفتن پول از دولت و وزارت ورزش است اما طبق منع قانونی، هیچ نهاد دولتی‌ نمی‌تواند حتی یک ریال به فدراسیون فوتبال کمک کند.

با توجه به این وضعیت، دست تاج حسابی در پوست گردو مانده است و منتظر کیفی جادویی و پر از پول است تا مربیان پیشین و فعلی را راضی نگه دارد تا مشکلات بیش‌تری برای فوتبال ایران درست نشود.

اخطار فیفا به رفع موانع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

مسائل مالی فقط یک بعد مشکلات فدراسیون فوتبال است و فشارها و تهدیدهای فیفا برای ورود خانم‌ها به ورزشگاه‌ها به چالش و خطر جدیدی برای فوتبال ملی تبدیل شده است که حاصل قوانین داخلی است و کلید آن در اختیار مسوولان عالی رتبه کشوری است.

مهلت مقرر شده جیانی اینفانتینو، رییس فیفا روز سه‌شنبه به اتمام رسید و این در حالی بود که دوشنبه شب تاج اعلام کرد هنوز زیرساخت‌های حضور خانواده‌ها آماده نشده است و فدراسیون به دنبال پیگیری رفع این ممنوعیت است. هرچند در نامه‌ای به فیفا اعلام کرده که فدراسیون موافق حضور زنان در ورزشگاه‌هاست اما خودش هم به خوبی می‌داند که این مهم به همین راحتی قابل اجرا نیست. چالشی که اگر راهکار اجرایی قانونی نداشته باشد با مخالفت‌های احتمالی ممکن است حتی فوتبال ایران را معلق کند و تیم‌های مختلف ایران حسرت حضور در مسابقات المپیک، جام جهانی، لیگ قهرمانان آسیا و … را بخورند و به طور کلی فدراسیون فوتبال به مرز تعطیلی برود.

گذشته از این فدراسیون فوتبال ایران در مشکلات جدی‌تری مثل داشتن اسپانسر مشخص، قرارداد با برند مناسب برای تامین لباس‌های تیم‌های ملی، استفاده از کارکنان متخصص در پست‌های مختلف و … نیز لنگ می‌زند.

تحریم‌های بانکی و مشکلات مالی فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال در نبود درآمدهای اقتصادی از محل تبلیغات این فدراسیون، نیازمند پاداش‌های FIFA و AFC اما با وجود تمام رایزنی‌هایی که تاکنون شکل گرفته، این نهاد بین‌المللی به دلیل تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، هنوز پولی به فوتبال ایران نرسیده و از طرفی بخشی از این پول هم صرف بدهی‌های گذشته شده است.

گذشته از این فدراسیون فوتبال به جهت مشکلاتش در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌تواند یک ریال هم از دولت و وزارت ورزش دریافت داشته باشد. موضوعی که بر دامنه مشکلات این فدراسیون افزوده است.

بسته شدن حساب‌های بانکی

در کنار تمام این مشکلات و دردسرها که گریبان فدراسیون "تاج" را گرفته، باید به مسدود شدن حساب‌های بانکی داخلی فدراسیون نیز اشاره کرد که وضعیت فدراسیون را بدتر از قبل کرده است. اداره کل امور مالیاتی شمیرانات، حساب فدراسیون فوتبال را به خاطر قصور در پرداخت مالیات عملکرد مسدود کرد. با این حساب، دست فدراسیون فوتبال نه تنها به پول‌های خارجی‌اش بلکه حتی به جیب خودش هم نمی‌رسد.

با وجود تمام این این قضایا و مشکلات، به نظر می‌رسد که مهدی تاج اکنون در مرز انفعال قرار گرفته و دیگری کمتر کاری از دستش بر می‌آید. قوانین دست و پا گیر داخلی و فشارهای آمریکا و نهادهای فوتبالی بین‌المللی، فدراسیون فوتبال را عملا در بحران قرار داده است.

فدراسیون فوتبال به ریاست "تاج و همکاران" که این روزها برخی از آن‌ها هم با محرومیت‌های ابتدایی از سوی کمیته اخلاق مواجه شده‌اند و مورد اتهام هستند و برخی به دلیل بازنشستگی جایی در فوتبال ندارند، به معنای واقعی کلمه در بحران هستند و معلوم نیست با این روند و با مشکلات متعدد موجود، تا کجا می‌توانند ادامه دهند؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 29 تیر 1398، کدخبر: 98042614069 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
0
0
اقای تاج بیشتر درگیر کارهای شخصی خودش شده تا مشکلات فدراسیون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین