پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۲۳۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۳
مدیر عامل آبفا استان سیستان و بلوچستان گفت: نیاز آبی کلان شهر زاهدان در فصول گرم سال و پیک مصرف با وضعیت مشترکین موجود و بدون در نظرگرفتن مناطق جدید الحاقی به میزان2200 لیتر در ثانیه است .

شعارسال: قاسمی افزود: شهرستان زاهدان با بیش از 36 هزار کیلومتر مترمربع وسعت و دارای جمعیت شهری بیش از 700000 نفر دارای1665 کیلو متر شبکه توزیع و 154000 هزار فقره اشتراک که از این تعداد 129000 هزار مشترک آب شیرین و 25000 هزار مشترک آب بهداشتی لب شور می باشند.

قاسمی مدیر عامل آبفا استان با اشاره به کمبود آب شرب افزود: آب شرب زاهدان از سه منبع آب انتقالی از چاه نیمه های زابل به زاهدان با حجم 850 لیتر برثانیه معادل 73000 متر مکعب در شبانه روز ، آب تولیدی آب شیرین کن با حجم 300 لیتر بر ثانیه معادل 26000 متر مکعب در شبانه روز و آب استحصالی چاه‌های جنوب با حجم 50 لیتر بر ثانیه معادل 6000 متر مکعب در شبانه روز در شهر زاهدان تامین می شود که جمعا مقدار 1200 لیتر بر ثانیه که مجموع این سه منبع به شبکه آب شرب زاهدان تزریق میشود که در شرایط اوج مصرف در وضعیت موجود 600 لیتر برثانیه زاهدان کمبود آب شرب دارد.

مدیر عامل آبفا استان در بخش آب بهداشتی نیز گفت: مقدار تولید 400 لیتر برثانیه می باشد که این مقدار برابر با نیاز فعلی است و مشکلی در این بخش وجود ندارد و در مناطق فاقد سامانه آبرسانی با نیاز آبی 250 لیتر روبرو هستیم که کمبود ناشی از محدودیت ظرفیت انتقال از منابع چاه نیمه های سیستان به زاهدان و محدودیت منابع آبی محلی در محدوده شهر است .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اقدامات انجام شده کوتاه مدت افزود: حفر و تجهیز 5 حلقه چاه، اجرای خطوط جمع آوری و شیرین سازی به ظرفیت 15000 متر مکعب در شبانه روز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست انجام است.

وی با بیان اینکه مدیریت توزیع عادلانه آب اصلی ترین راهبرد این شرکت می باشد، افزود: برنامه اجرایی مدیریت توزیع در شبکه با توجه به کمبود جدی به گونه ی اجرا میشود که هیچ یک از مشترکین آب بصورت قطع مداوم بیش از چهار الی پنج ساعت مواجه نشود.

قاسمی گفت: تکمیل و اتمام پروژه اجرایی خط دوم از چاه نیمه به زاهدان با کارفرمایی شرکت آب نیرو به ظرفیت انتقال 1680 لیتر در ثانیه راهکار اساسی و مطمئن به منظور بهره مندی 100 درصدی شهروندان از نعمت آب شرب خواهد بود. همچنین در شبکه آب زاهدان برای توزیع بهتر و بهره مندی مناطق فاقد شبکه حدود 800 کیلومتر عملیات اصلاح و توسعه باید انجام گیرد که 100 کیلومتر آن هدف گذاری شده و در حال انجام بوده و لوازم و مصالح آن بهمراه لوله های مورد نیاز خریداری و در انبار موجود است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30تیر1398 ، کدخبر: 98043015540: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین