پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۷۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
رئیس كانون سردفتران و دفتریاران با ابراز تاسف از اینكه تعداد زیادی از اسناد تنظیمی مردم در دفترخانه شماره 39 در آتش سوزی میدان حسن آباد طعمه حریق شد گفت: جای نگرانی نیست چرا كه نمونه این اسناد در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور موجود است.محمدرضا دشتی اردکانی در مورد تعیین تکلیف اسناد افرادی که در آتش سوزی هفته گذشته میدان حسن آباد تهران اتفاق افتاد گفت: افرادی که در این دفتر از تاریخ تاسیس آن اقدام به تنظیم و ثبت سند قطعی غیرمنقول کرده اند می توانند نمونه ای از سند خود را از سازمان ثبت درخواست کنند.

شعار سالمحمدرضا دشتی اردکانی در مورد تعیین تکلیف اسناد افرادی که در آتش سوزی هفته گذشته میدان حسن آباد تهران اتفاق افتاد گفت: افرادی که در این دفتر از تاریخ تاسیس آن اقدام به تنظیم و ثبت سند قطعی غیرمنقول کرده اند می توانند نمونه ای از سند خود را از سازمان ثبت درخواست کنند.

وی با بیان اینکه در همه دفاتر اسنادرسمی خلاصه معامله اموال غیرمنقول به ثبت ارسال شده است تاکید کرد: در زمانی که دفتر دایر بود، خلاصه معامله‌ها در دفتر املاک به ثبت می‌رسد و سوابق آن در ادارات ثبت اسناد و املاک کشور موجود است. بنابراین جای نگرانی نیست و افرادی که اموال غیرمنقول خود را در این دفتر تنظیم کرده‌اندبه دلیل موجود بودن سوابق آن در سازمان ثبت، می توانند نمونه آن را داشته باشند.

دشتی اردکانی با اشاره به اینکه سند برخی از بزرگان در این دفتر تنظیم و ثبت شده بود گفت: البته در همه دفاتر اسناد رسمی تعدادی از این اسناد وجود دارد و چون طبق قانون همه افراد باید برای تنظیم اسناد خود به دفاتر اسنادرسمی مراجعه کنند، این افراد هم برای تنظیم اسناد خود از جمله ملک یا خودرو مراجعه داشته اند.

وی به ماده 22 قانون ثبت اشاره کرد و ادامه داد: طبق قانون همین که ملکی مطابق قانون در دفتر املاک به ثبت رسید دولت فقط کسی را که ملک به اسم او ثبت شده و یا کسی را که ملک مزبور به او‌منتقل گردیده و این انتقال نیز در دفتر املاک به ثبت رسیده یا اینکه ملک مزبور از مالک رسمی ارثًا به او رسیده باشد، مالک خواهد شناخت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری عصرایران،تاریخ انتشار 31تیر98، کد خبر: 680345، www.asriran.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین