پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
در جلسه اخیر شورای عالی محیط زیست که در عصر روز سه شنبه ۱۳۹۸/۴/۲۵ به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور تشکیل شد، افزایش میزان جرائم نقدی قابل پرداخت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار و صید غیر مجاز جانوران وحشی موضوع بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید مطرح شده و به تصویب رسید.

شعار سال: فرهاد دبیری، عضو و مسیول هماهنگی شورای عالی محیط زیست گفت: بر اساس این مصوبه کلیه مبالغ قابل پرداخت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار و صید جانوران وحشی ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. (حداقل ۵۰ درصد و حداکثر ۱۰۰ درصد)

بر اساس مصوبه جدید ضرر و زیان گونه هایی مانند قوچ و میش، کل و بز و آهو که هدف اصلی شکارچیان متخلف هستند و همچنین با هدف درامدزایی (گوشت فروشی) شکار می شوند به میزان ۱۰۰٪ یعنی رقم دویست میلیون ریال (بیست میلیون تومان) و سایر گونه ها به میزان ۵۰٪ افزایش یافته است.

همچنین با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست برخی از گونه های پستانداران دریایی و مرجان ها که پیش از این مشمول ضرر و زیان نبودند به لیست جدید افزوده شده اند.

لیست نهایی و ارقام دقیق ضرر و زیان گونه های جانوری پس از تایید شورای عالی محیط زیست، طی روزهای آینده از سوی دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست به منظور آگهی به روزنامه رسمی کشور ارسال خواهد شد و بر اساس ماده ۴ قانون شکار و صید، مصوبات شورای عالی محیط زیست بیست روز پس از درج در روزنامه رسمی کشور لازم الاجرا است.

بر اساس بند (چ) قانون شکار و صید مصوب ۱۳۴۶/۳/۱۶ (با اصلاحات مصوب ۱۳۵۳/۱۰/۳۰ و ۱۳۷۵/۹/۲۵) تعیین بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان از وظایف و اختیارات شورای عالی حفاظت محیط زیست است و بر اساس ماده ۱۸ همین قانون در مورد جرائم مذکور، سازمان محیط زیست از حیث مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم، بعنوان شاکی خصوصی شناخته میشود.

لیست نهایی و ارقام دقیق ضرر و زیان گونه های جانوری پس از درج در روزنامه رسمی از طریق این پایگاه خبری اطلاع رسانی خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دیده بان، تاریخ 20 تیر 98، کد مطلب: 60977: www.iew.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین