پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۲۲۳۱۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۹
دبیر انجمن علمی سلامت ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اگر گزارش‌های زیادی در رابطه با بی‌اخلاقی استادی ارائه‌شده باشد باید مسئولین مربوطه با ورود به موضوع فرایند لازم برای اصلاح و برخورد با آن را اعمال کنند.وی افزود: در دانشگاه‌های علوم پزشکی اساتیدی که توانمندی بیشتری دارند؛ به خاطر انجام فرایندهای درمانی مقبول، دانشگاه نمی‌تواند با نظرات مخالف دانشجویان همراه باشد و توان تذکر و برخور با تخلف و یا امر غیراخلاقی استاد را ندارد.

شعار سال: امیرهومن هویدایی در خصوص موضوع بررسی رفتارهای اخلاقی اساتید در دانشگاه گفت:‌ عملاً تنها اهرم موجود که در حوزه سنجش از اساتید وجود دارد بحث ارزشیابی به کمک دانشجویان است که به‌صورت دوره‌ای در وب‌سایت و یا سیستم‌های مختلف هر دانشگاه اجرا می‌شود.

وی افزود: نتیجه این نظرسنجی‌ها می‌تواند در ارتقا اساتید تأثیرگذار باشد و این می‌تواند تنها عامل سنجش و اطلاع‌رسانی به اساتید باشد.

این فعال دانشجویی بابیان این‌که اغلب معوقات حقوق اساتید باعث می‌شود دانشگاه از پرداختن و پیگیری مسائل و مشکلات اخلاقی آن‌ها صرف‌نظر کند و با توجه به فرایند فعلی در دانشگاه‌ها چندان این مسئله نمی‌تواند فشار زیادی به اساتید وارد کند.

وی افزود: در دانشگاه‌های علوم پزشکی اساتیدی که توانمندی بیشتری دارند؛ به خاطر انجام فرایندهای درمانی مقبول، دانشگاه نمی‌تواند با نظرات مخالف دانشجویان همراه باشد و توان تذکر و برخور با تخلف و یا امر غیراخلاقی استاد را ندارد.

دبیر انجمن علمی سلامت ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: به‌غیراز سیستم ثبت نظرسنجی دانشجویان در مورد کیفیت آموزش اساتید سیستم کمیته اخلاق نیز در دانشگاه‌ها وجود دارد که متأسفانه عملیاتی نیست. این سیستم فرایند ساده و نتیجه بخشی ندارد و گزارش‌ها به‌صورت جدی پیگیری نمی‌شود. این مشکل با قانون و کمیته اخلاق و کمیته انضباطی حل‌وفصل نخواهد شد بلکه باید افرادی که تأثیرگذاری بیشتری در مجموعه‌دارند به جدیت در این بخش نقش ایفا کنند. مثلاً اگر گزارش زیادی در رابطه با بی‌اخلاقی استادی ارائه‌شده باشد باید این قبیل افراد با ورود به موضوع فرایند لازم برای اصلاح و برخورد با آن را اعمال کنند.

پایگاه خبری تحلیلی شعار سال ،منتظر پاسخ ها و شفاف سازی های احتمالی روابط عمومی دانشگاه در این خصوص می باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ، تاریخ انتشار 2مرداد 98، کد خبر: 406698، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
استاد بی اخلاق هم مگه داریم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین