پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۹
رئیس ستاد معین بازسازی شهرستان گمیشان گفت: در بخش شهری ۹۰۰ واحدمسکونی و در بخش روستایی این شهرستان یک‌هزار و ۸۰۰ واحد به تعمیرات نیاز دارند که این کار تا ۱۵ مردادماه به پایان می‌رسد.

شعارسال: هوشنگ عابدینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات بنیادمسکن استان گیلان برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در شهرستان سیل‌زده گمیشان اظهارداشت: ارزیابی سه هزار و 600 واحد خسارت دیده روستایی و شهری در این شهرستان انجام شده است. از این تعداد دو هزار و 400 واحد روستایی و یک‌هزار و 200 واحد نیز شهری هستند.

وی افزود: در بخش شهری 900 واحدمسکونی نیاز به تعمیر داشت و 300 واحد نیز احداثی است که تا کنون بیش از 90 درصد واحدهای آسیب‌دیده به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

رئیس ستاد معین بازسازی گمیشان گفت: در بخش شهری 75 درصد واحدهای تعمیری در سطح این شهرستان مرمت و تحویل مردم شده است.

وی ادامه داد: در بخش روستایی یک‌هزار و 800 واحد مسکونی نیاز به تعمیر دارد که تا کنون همه این واحدها برای دریافت تسهیلات معرفی شده و عقد قرارداد نیز انجام شده است. کار تعمیرات واحدهای مسکونی روستایی با مشارکت مردم به زودی به اتمام خواهدرسید.

عابدینی گفت: برای حدود 90 درصد از واحدهای مسکونی احداثی در روستاها پروانه صادر و 370 واحد نیز پی‌کنی شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده در شهر گمیش‌تپه بحث‌های مربوط به میراث فرهنگی و بافت تاریخی است که در بخش تعمیری حتما باید زیر نظر میراث فرهنگی کارها انجام شود. ضمن اینکه در این شهر میراث فرهنگی اجازه تخریب واحدها را نمی‌دهد و حتما باید در کارگروه میراث فرهنگی به تایید برسد.

رئیس بنیادمسکن استان گیلان یکی دیگر از مشکلات بازسازی واحدهای مسکونی در شهر گمیش‌تپه را بحث انحصار وراثت عنوان کرد و گفت: در شهر گمیش‌تپه بسیاری از منازل مسکونی فاقد سند هستند و همین مسئله کار را با کندی مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تا 15 مردادماه امسال تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی در گمیشان به اتمام می‌رسد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 5مرداد1398 ، کدخبر: 2062969: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین