پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۲۳۴۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
برای ثبت نام کودک خردسالتان در مهدکودک های کرمان کافی است گوشی رابردارید و زنگ بزنید آن وقت است که صدای طبل متفاوتی از هر مهدی خواهید شنید؛ یکی می گوید افزایش هزینه ی ثبت نام در مهد طبق تعرفه ی جدید۲۹ درصد است اما دیگری صدایش بلند تر است و از افزایش ۶۰ درصدی خبر می دهد.
شعارسال: زنِ کارمندی است، کودک سه ساله اش را به آغوش گرفته است. خودش می گوید این پنجمین مهدکودکی است که رفته ولی به دلیل قیمت بالای هزینه ها حیران مانده و تا کنون نتوانسته کودکش را در جایی ثبت نام کند.

زهرا اسدی می گوید هزینه ی مهدکودک ها بالا است و به محض آنکه اعتراض بر قیمت ها می کنم لیستی از افرادی به من نشان می دهد که نامشان رزرو شده است؛ این یعنی اگر من معترض قیمت ها باشم لیستی نزدیک به صد نفر منتظر هستند تا کودک آنها ثبت نام شود، آیا نظارتی بر مهد کودک ها نیست؟ جالب اینجاست که تفاوت نرخ شهریه ی مهد کودک ها فراوان است، آخر بر چه اساس هزینه ها محاسبه می شود؟

داستان غریبی نیست ؛ مهرماه که نزدیک می شود، دغدغه ی پدر و مادر ها خصوصا آنهایی که کارمند هستند بیشتر می شود چرا که دنیای استراحت و تفریح فرزندانشان تمام می شود و برای ساماندهی فرزندان مخصوصا آنهایی که کوچکترهستند و سن و سالشان به درس و مدرسه نمی خورد بیشتر می شود و به دنبال مکانی به نام ” مهد کودک ” می گردند.

نرخ ثبت نام مهدکودک ها؛ طبلی که متفاوت کوبیده می شود

برای اطلاع از قیمت مهد کودک های کرمان با دو مهدکودک تماس بر قرار کردیم. یکی از مهدکودک ها با بیان این که لیستش پر شده و جایی برای ثبت نام ندارد گفت: حتی در لیست رزرو نیز جای خالی ندارم و در پاسخ به افزایش هزینه های مهد در سال جدید پاسخ داد: در شهریور ماه هزینه ها بین ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش خواهد داشت.

در حالیکه مهد کودک دیگری که با آن تماس برقرارکردیم علاوه بر آنکه ظرفیت برای ثبت نام داشت اعلام کرد در سال جدید تحصیلی تنها ۲۹ درصد افزایش هزینه دارد. مسئول مهد کودک ابراز داشت که این افزایش هزینه بر مبنای مصوبات کشوری است.

هزینه مهدکودک ها باید بومی سازی شود

محمود منصوری معاونت اجتماعی بهزیستی کرمان را عهده دار است. او در گفتگو با ” راه آرمان ” در رابطه با افزایش قیمت هزینه های مهدکودک ها گفت: قرار است در کمیسیونی متشکل از نمایندگان صنعت و معدن، تنظیم بازار و کانون های مهدکودک بر مبنای پیشنهاد بهزیستی برای تعیین تعرفه ی هزینه های مهدکودک ها در سال جدید تصمیم گیری شود و پس از آن به صورت رسمی تعرفه ی سال جدید به مهدکودک ها ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: اگر چه بر اساس مصوبات کشور افزایش ۲۹ درصدی شهریه ی مهدکودک ها ابلاغ شده است اما این موضوع باید بومی سازی شود و احتمال دارد نرخ ثبت نام مهدکودک ها در کرمان بیشتر از ۲۹ درصد ابلاغ شود.

بالا بودن هزینه ی ثبت نام مهدکودک ها به دلیل عدم حمایت دولت

معاونت اجتماعی بهزیستی کرمان افزود: مهدکودک ها می توانند بر مبنای تاییدیه ی کشوری چهار برنامه ی فوق برنامه در دستور کار خود داشته باشند ضمن این که هزینه های نهار و چاشت جزو شهریه نیست و جداگانه باید محاسبه شود.

منصوری با گلایه بر این که مهد کودک ها از سوی دولت ها هیچ گاه حمایت نشده اند، بیان داشت: مهدکودک ها از هیچ گونه تسهیلاتی بر خوردار نیستند و توسط دولت حمایت نمی شوند از این رو خانواده ها مجبورند تمام هزینه ها را متحمل شوند.

وی اضافه کرد: مربیان مهدکودک ها هیچ تخفیف بیمه ای ندارند و ساختار اداری مهدکودک ها با مثلا دلال آهن هیچ تفاوتی ندارد چرا که هزیته ها کاملا آزاد حساب می شود.

منصوری در پایان به استاندارد نبود مهدکودک ها اشاره کرد و بیان داشت: در استان کرمان حتی چهار مهد کودک استاندارد دیده نمی شود بلکه همگی خانه بوده اند که تغییر کاربری داده اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ 6 مرداد 1398 ، کدخبر: 1507590 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
با این افزایش حقوق کارمندان این افزایش نرخ مهدکودکها منطقی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین