پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۶
حیدر اسکندرپور با تبریک فرارسیدن سی و نهمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی در شرایط انقلابی و در مقطعی از انقلاب که وجود این نهاد یک ضرورت برای آرمان‌های انقلاب اسلامی تشخیص داده شده بود تشکیل شد، معتقدم سابقه این نهاد انقلابی گواه اینست که جهاد دانشگاهی توانایی رفع نیازهای انقلاب و نظام اسلامی را دارد.
شعار سال :شهردار شیراز با تبریک فرارسیدن سی و نهمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، تاکید کرد که اعتقاد راسخ دارد این نهاد انقلابی به گواهی سابقه‌ای که دارد از توانایی رفع نیازهای انقلاب و نظام اسلامی برخوردار است.
جهاددانشگاهی توانایی رفع نیازهای کشور را دارد
حیدر اسکندرپور گفت: جهاد دانشگاهی در شرایط انقلابی و در مقطعی از انقلاب که وجود این نهاد یک ضرورت برای آرمان‌های انقلاب اسلامی تشخیص داده شده بود تشکیل شد، معتقدم سابقه این نهاد انقلابی گواه اینست که جهاد دانشگاهی توانایی رفع نیازهای انقلاب و نظام اسلامی را دارد.

وی یکی از مهمترین ویژگی‌های جهاد دانشگاهی را پرهیز از روزمرگی و کلیشه های رایج محیط های علمی، فرهنگی و آموزشی دانست و گفت: کمتر پیش آمده که جهاد دانشگاهی دست به یک فعالیت تکراری یا فاقد خلاقیت و غیر ضروری بزند.

شهردار شیراز ادامه داد: در حوزه علمی شاخص این مدعا ایجاد پژوهشکده رویان و دسترسی این نهاد برآمده از متن انقلاب به سلول‌های بنیادی است و در حوزه فرهنگی نیز تشکیل و ایجاد سازمان دانشجویان، خبرگزاری‌های دانشجویان ایران (ایسنا) و قرآنی ایکنا به عنوان دو رسانه جریان ساز که در رشد فرهنگی و آگاهی سیاسی و اجتماعی جامعه نقش زیادی داشتند و همچنین ایجاد "پژوهشکده فرهنگی و هنری جهاد دانشگاهی " که توانست در حوزه طراحی و منظر شهری و جامعه شناسی فرهنگی، گام‌های موثری بردارد، است.

وی گفت: اگر بخواهیم جهاد دانشگاهی را یک داوری منصفانه داشته باشیم باید بگوییم این نهاد در چارچوب سیاست خاص خود حرکت کرده و شاید از نهادهایی باشد که در حوزه فعالیت خود کمتر خطا داشته است.

شهردار شیراز همچنین گفت: تربیت نسلی از مدیران شایسته در مسئولیت ‌ های مختلف، علمی، فرهنگی و صنعتی و نیز حرکت کردن متناسب با شرایط اجتماعی فرهنگی و سیاسی از دیگر شاخصه‌های مهم جهاددانشگاهی محسوب می‌شود.

اسکندرپور با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه سراسر کشور در خصوص بهره‌گیری مناسب جهاددانشگاهی از نیروهای جوان، تاکید کرد: بهره‌گیری جهاددانشگاهی از نیروهای جوان، خوش فکر و تحصیلکرده و ساختار سازمانی منعطف و پرهیز از جزم گرایی اداری از مهمترین شاخصه‌های این نهاد و الگویی برای سایر دستگاه‌ها است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:9مرداد1398،کدخبر:98050904810،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین