پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
ایران در نظر دارد نخستین مناقصه برای پروژه‌های همگانی انرژی‌های تجدیدپذیر تا پایان سال انجام دهد. این پروژه‌ها تا زمان اتمام می‌تواند 12 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب کند.

شعار سال: ایران در نظر دارد نخستین مناقصه برای پروژه‌های همگانی انرژی‌های تجدیدپذیر تا پایان سال انجام دهد. این پروژه‌ها تا زمان اتمام می‌تواند 12 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب کند.

حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در مصاحبه‌ای در لندن گفت ایران می‌خواهد طی 5 سال آینده، 5 گیگاوات انرژی‌های تجدیدپذیر به راه بیندازد و 2.5گیگاوات دیگر تا سال 2030 به این میزان اضافه کند. به دنبال توافق هسته‌ای سال گذشته که بازارهای ایران را به سوی سرمایه‌گذاران بازگشایی کرد، همچنانکه ایران تولید نفت خود را برای صادرات افزایش داد، از سوی سرمایه‌گذاران در بخش انرژی‌های سبز مورد توجه قرار گرفت.

چیت‌چیان افزود: «ما از پول نفت ابدا در این بخش استفاده نمی‌کنیم. تمامی سرمایه‌گذاری باید توسط بخش خصوصی شامل شرکت‌های داخلی و خارجی صورت گیرد.»

به گفته چیت‌چیان، وزارت انرژی ایران هم‌اکنون با برخی از بزرگ‌ترین بازیگران انرژی‌های تجدیدپذیر نظیر «وستاس ویند سیستم» و «زیمنس ویند پاور» در حال مذاکره است.

جوآن آراتوس، مدیر ارشد فروش وستاس ماه گذشته در این رابطه گفت: ایران می‌تواند یک بازار مهم جدید برای انرژی‌های بادی باشد. ایران‌خودرو، شرکت خودروساز ایرانی نیز در حال مذاکره با گروه ال‌جی اینترنشنال کره جنوبی است تا مشترکا خودروهای برقی را توسعه دهند.

محمدحسن حبیب‌الله زاده کاردار سفارت ایران در انگلیس گفت: «سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جریان تحریم‌ها خاموش شد اما اکنون در حال به جریان افتادن است... بسیاری از شرکت‌ها طی چند ماه گذشته توافق‌نامه‌هایی با ایران امضا کردند. نیروی برق یکی از مهم‌ترین بخش‌های در نظر گرفته شده است.»

وی افزود بیشتر تاسیسات تولید برق ایران بیش از 40 سال عمر دارند و نیازمند بازسازی و نوسازی هستند. دولت در نظر دارد تا مجموعا 50 میلیارد دلار در سیستم برق طی 7 سال آینده سرمایه‌گذاری کند.

چیت‌چیان گفت ایران یک نیروگاه بادی یک گیگاواتی و 3 نیروگاه خورشیدی 3 گیگاواتی در سطوح مختلف به مناقصه خواهد گذاشت. همچنین این کشور در نظر دارد تا تاسیسات بیومس و جئوترمینال احداث کند و گاز طبیعی را با نیروی برق با ارمنستان سوآپ کند.

به نوشته این گزارش، همچنین ممکن است ایران انرژی خورشیدی را به سوآپ انرژی خود اضافه کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 26 تیر95 ، کد مطلب: 13950426000621: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین