پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
وزیر نیرو اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در صنایع پیچیده برق و انرژی کشور به بیش از ۹۰ درصد خوداتکایی رسیده است.

شعارسال: حمید چیت‌چیان در مراسم تجلیل از نخبگان برتر صنعت برق کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری از مدیران و دانشجویان خواسته‌اند تا به فعالیت‌های علمی خود شتاب بیشتری دهند، گفت: با وجودی که از نظر تولید و فعالیت‌های علمی دارای رتبه خوبی در جهان هستیم ولی هنوز نتوانسته‌ایم از تمام ظرفیت علمی کشور در مسیر نوآوری و جذب فناوری به اندازه کافی بهره ببریم.

وزیر نیرو با اعلام اینکه تمامی این اساتید و دانشمندان برجسته کشور از نزدیک با وزارت نیرو و صنعت برق کشور همکاری داشته‌اند، تصریح کرد: در شرایط فعلی جمهوری اسلامی ایران در صنایع پیچیده برق و انرژی کشور به بیش از ۹۰ درصد خوداتکایی رسیده است.

به گفته این عضو کابینه دولت تدبیر و امید، این خوداتکایی شاید در بخش آب بیشتر باشد ولی مهم این است که این موفقیت‌ها را مدیون این اساتید و تربیت شدگان این اساتید هستیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: نخبگان صنعت برق کشور، چرخ این صنعت را به گردش در می‌آورند، مدیریت این صنعت را عهده دار می‌شوند و در پیشرفت و پیشبرد علمی این صنعت می‌کوشند و با اتکا به دانش خود، از بهترین فناوری‌های روز جهان استفاده کرده و در راه انتقال آن به کشور از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

چیت چیان با یادآوری اینکه هنوز نتوانسته‌ایم هم‌پای علمی کشور در جهت ارتقا و رشد اقتصادی گام بر داریم، خاطرنشان کرد: باید بدانیم چگونه از اساتید و ذخایر علمی کشور استفاده کرده و نیازمند تلاش بیشتر اساتید و محیط‌های آکادمیک باشیم، تا در جهت پاسخ به نیازهای واقعی این صنعت اثرگذار بوده و شاهد حل چالش‌های بستری باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 15 تیر 1395، کدمطلب: 3706395 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین