پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۷۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
آیت‌الله مرتضی مقتدایی در دیدار فرمانده انتظامی قم اظهار داشت: بدحجابی و رعایت نکردن عفاف و حجاب در سطح جامعه و برخورد نیروی انتظامی با این پدیده باعث شد که بحث حجاب «اجباری و اختیاری» در بین مردم مطرح شود به این معنا که نیروی انتظامی مردم را مجبور به داشتن حجاب می‌کند، حتی کسانی می‌گفتند در زمان حضرت امام (ره) اجباری نبود و این‌طور نبود که مردم را مجبور به رعایت حجاب کنند.
شعار سال:نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بی‌حجابی، امری خلاف شرع و اسلام است و باید جلوی آن گرفته شود.
بی‌حجابی خلاف شرع بوده و باید جلوی آن گرفته شود
 آیت‌الله مرتضی مقتدایی در دیدار فرمانده انتظامی قم اظهار داشت: بدحجابی و رعایت نکردن عفاف و حجاب در سطح جامعه و برخورد نیروی انتظامی با این پدیده باعث شد که بحث حجاب «اجباری و اختیاری» در بین مردم مطرح شود به این معنا که نیروی انتظامی مردم را مجبور به داشتن حجاب می‌کند، حتی کسانی می‌گفتند در زمان حضرت امام (ره) اجباری نبود و این‌طور نبود که مردم را مجبور به رعایت حجاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باحجاب اجباری و اختیاری بحثی ندارد، اینجا قم است، قم شهری است که موردتوجه عموم مردم در سطح کشور و خارج از کشور می باشد، اگر در این شهر یک امر خلاف شرع و اسلام رواج پیدا کند، مردم می‌گویند وضع قم که این‌گونه باشد چه انتظار از شهرهای دیگر است.

وی تصریح کرد: اگر با فرد بی‌حجابی برخورد می‌شود، به این معنا نیست که حجاب ندارد بلکه به خاطر این است که امر غیرشرعی رواج پیدا نکند، باید موازین اسلامی رعایت و جلوی عمل غیر اسلامی گرفته شود.

آیت‌الله مقتدایی ادامه داد: از وضع ظاهری قم پیداست که بحمدالله اقدام‌هایی که باتدبیر و قصد خالص صورت گرفته موجب کاهش انواع جرائم شده و بسیار خوشحال‌کننده است، امیدوارم بتوانید همین تدبیر انجام‌شده را ادامه داده و پیش ببرید و روزبه‌روز جرائم کاهش‌یافته تا به صفر برسد.

وی گفت: انتظار است برخورد ماموران پلیس، اسلامی بوده و به‌گونه‌ای باشد که مردم به اسلام ترغیب شوند، وقتی پلیس با احترام، زبان خوش و با رعایت اخلاق اسلامی برخورد کند، متخلف نیز تشویق به اصلاح و همین‌طور جلوی مفاسد گرفته می‌شود.

فرمانده انتظامی قم نیز در این دیدار اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، مراجع معظم تقلید، ائمه جمعه و مردم متدین، عفاف و حجاب است، البته در بحث عفاف و حجاب ۲۶ دستگاه نقش دارند که بخش اعظم آن فرهنگی است و بخش کوچکی هم اجرایی و مسئولیتش بر عهده ناجاست.

سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: عده‌ای از روی عناد و یا ناآگاهی به کشف حجاب و ترویج فساد روی آورده و بعضی از دستگاه‌های مسئول هم اراده‌ای برای اصلاح وضعیت ندارند ،لکن نیروی انتظامی محکم پای‌کار ایستاده است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی برای برخورد بابی حجابی و کشف حجاب در داخل خودروها طرح «ناظر یک» را طراحی کرده و به مرحله اجرا گذاشته و در این طرح عیون محسوس و غیر محسوسی را سازمان‌دهی و به‌کارگیری کرده است.

وی تاکید کرد: خودروهایی که راننده و یا سرنشینان آن اقدام به کشف حجاب کنند پیامکی به مالک خودرو ارسال می‌شود که ظرف سه روزبه مرکز پلیس مراجعه کند، برای بار اول تذکر داده‌شده و تعهد اخذ می‌شود، اگر برای باردوم تکرار شد، تذکر داده‌شده و خودرو توقیف می‌شود و برای بار سوم پرونده تشکیل و به مرجع قضایی معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با فعالیت بیش از یک هزار و ۴۰۰ تن در سطح استان انجام می‌شود، اجرای طرح ناظر یک، در کاهش کشف حجاب و رفتارهای هنجارشکنانه نتیجه قابل قبولی از خود بر جای گذاشته است.

آقاخانی تصریح کرد: موارد اخلاقی، منکراتی و کشف حجاب، خط قرمز پلیس است و هرگز از اجرای قانون و برخورد با متخلفان کوتاه نخواهیم آمد.

وی تاکید کرد: تولید محتوای مجازی در ترویج عفاف و حجاب، نظارت بر صنوف و تاکید بر حجاب متصدیان واحدهای صنفی، طرح ویژه ساماندهی مانکن‌ها، معرفی افراد هنجارشکن به دادگستری و آموزش ویژه اصناف در حوزه کسب‌وکار اسلامی در دستور کار پلیس قم است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:12مرداد1398،کدخبر:493231،www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
0
برخورد با بی حجابی در ایران رو به خشونت آورده که همین مسئله باعث شده مردم مقاومت کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین