پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۲۵۳۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
معاون آموزشی وزارت علوم از برنامه این وزارت خانه به منظور نظارت بر جذب دانشجویان با کیفیت خارجی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: این نظارت در قالب تدوین آیین‌نامه‌ای در وزارت علوم پیگیری و آن را به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

شعار سال : دکتر علی خاکی صدیق ، در خصوص اقدامات وزارت علوم برای مقابله با ورود دانشجویان بی کیفیت خارجی به دانشگاه‌های داخلی گفت: جذب دانشجویان بی کیفیت خارجی در دانشگاه‌های داخلی می‌تواند یکی از آسیب‌های ورود دانشگاه‌های داخلی در حوزه فعالیت‌های بین المللی باشد اما به این معنی نیست که در حال حاضر هرچه دانشجوی خارجی در کشور وجود دارد بی کیفیت هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: اقدامی که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید انجام دهند این است که باید در جذب دانشجویان خارجی نهایت توجه و دقت را داشته باشند تا دانشجویان با استعداد بالاتر وارد دانشگاه‌های داخل شوند و کیفیت آموزش عالی خدشه دار نشود.

معاون آموزشی وزارت علوم از برنامه این وزارت خانه برای تدوین سیستمی به منظور نظارت در جذب کیفیت دانشجویان خارجی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: این سیستم باید به منظور تضمین کیفیت پذیرش دانشجویان خارجی راه اندازی شود تا براین اساس بتوانیم دانشجویان درجه یک را جذب دانشگاه‌های داخل کنیم ضمن این که علاوه بر اهمیت ورود این دانشجویان ما باید تلاش کنیم افرادی جذب دانشگاه‌های داخل شوند تا خروجی‌های با کیفیت از دانشگاه‌های داخل داشته باشیم.

دکتر خاکی صدیق تاکید کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها علاقمند هستند تا آمار دانشجویان خارجی خود را افزایش دهند و این امر می‌تواند تا حدودی از کیفیت دانشجویان بکاهد.

وی در خصوص فعالیت برخی موسسات به منظور جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های داخل نیز گفت: طبیعی است موسسات در داخل کشور در عرصه جذب دانشجویان خارجی فعالیت کنند و در صورتی که این موسسات مقررات لازم را رعایت کنند فعالیت آنها با مشکلی مواجه نخواهد شد چرا که در تمامی دنیا چنین موسساتی در حوزه جذب دانشجویان خارجی فعالیت می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: بحث نظارت بر کیفیت جذب دانشجویان خارجی در قالب تدوین آیین‌نامه‌ای از سوی وزارت علوم قابل پیگیری است که تلاش داریم این آیین‌نامه را تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ کنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15 مرداد 1398، کدخبر: 98051407309،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
0
اقدامی که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید انجام دهند این است که باید در جذب دانشجویان خارجی نهایت توجه و دقت را داشته باشند تا دانشجویان با استعداد بالاتر وارد دانشگاه‌های داخل شوند و کیفیت آموزش عالی خدشه دار نشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین