پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
روزنامه‌های زنجیره‌ای پاسخ وزیر خارجه به خبرنگار کیهان را به‌صورت گسترده پوشش داده ‌اما در اقدامی ‌تأمل‌برانگیز، سؤال خبرنگار کیهان از ظریف را سانسور کردند.
شعارسال: روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

یکی از شعارهای پرتکرار و دهان پرکن مدعیان اصلاحات این بوده است: «دانستن حق مردم است»؛ اما متأسفانه این طیف هیچ‌گاه به این شعار عمل نمی‌کنند.

صبح دوشنبه - ۱۴ مرداد - نشست خبری «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه با رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد. خبرنگار کیهان در این نشست از وزیر خارجه پرسید: «جناب آقای ظریف، شما ۱۲ بهمن ۹۷ در توئیتی نوشتید که توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد. همچنین در هفته‌های گذشته گفتید که اگر به ۴ سال قبل برگردم، باز هم برجام را امضا می‌کنم. سؤال اینجاست که چرا باید توافقی که ارزش جوهر روی کاغذ را هم ندارد، دوباره امضا کرد؟»

نکته قابل توجه اینجاست که ظریف در پاسخ طولانی خود به مسائلی پرداخت که نه فقط پاسخ سؤال کیهان نبود، بلکه - با عرض پوزش - ادعاهای بی‌اساس دیگری بود که روزنامه کیهان در شماره دیروز در گزارشی با عنوان «مگر سؤال کیهان چه بود که ظریف را عصبانی کرد؟!» به تشریح آن پرداخت.

روزنامه‌های زنجیره‌ای دیروز به‌طور وسیع به پوشش نشست خبری ظریف و پاسخ وزیر خارجه به خبرنگار کیهان پرداختند. اما نکته قابل تأمل اینجاست که این رسانه‌های مدعی اصلاحات به هیچ عنوان به سؤال کیهان از ظریف نپرداخته و آن را سانسور کردند.

جالب اینجاست که روزنامه ایران - ارگان رسانه‌ای دولت - و روزنامه زنجیره‌ای اعتماد - به مدیرمسئولی الیاس حضرتی، عضو فراکسیون امید مجلس - در شرایطی که خبرنگاران‌شان در نشست مذکور از وزیر سؤال پرسیده بودند، اما پاسخ وزیر خارجه به خبرنگار کیهان را به‌عنوان تیتر اصلی شماره دیروز انتخاب کردند.

جالب‌تر اینجاست که این دو روزنامه همانند دیگر رسانه‌های مدعی اصلاحات، به هیچ عنوان در گزارش تفصیلی خود به سؤال کیهان‌ اشاره نکرده و آن را سانسور کردند.

کیهان در نشست خبری وزیر خارجه به اظهارات متناقض وی‌ اشاره کرد، اما هم آقای ظریف با عصبانیت به سؤال پاسخ داد و هم رسانه‌های اصلاح‌طلب تیغ سانسور بر آن کشیدند. گویا این سؤال، مدعیان اصلاحات را نیز حسابی عصبی کرده است.

این حرکت روزنامه‌های زنجیره‌ای به وضوح حکایت از آن دارد که آنها نیز پاسخ ظریف به سوال خبرنگار کیهان را قانع‌کننده ندانسته و برای حفظ آبرو این سوال را سانسور کرده‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1398 ، کدخبر: 981952 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین