پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۲۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بخش سلامت کشور با کمبود پرستار مواجه است، گفت: برای جبران این کمبود نیازمند افزایش دو برابری جمعیت پرستاران هستیم.
شعار سال:معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بخش سلامت کشور با کمبود پرستار مواجه است، گفت: برای جبران این کمبود نیازمند افزایش دو برابری جمعیت پرستاران هستیم.

مریم حضرتی افزود: هم اینک میانگین پرستاری نسبت به جمعیت ۹ دهم است در حالی که مطابق با استانداردهای این حوزه این عدد باید به ۱.۵ تا ۱.۸ برسد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم تا سال ۱۴۰۴ سالانه ۱۰ هزار نیروی پرستار جدید جذب کنیم، می‌توانیم به استاندارد تعیین شده این حوزه برسیم.

معاون وزیر بهداشت، با بیان اینکه بروز خطاهای پزشکی بستگی به عوامل متعددی دارد، کمبود نیروی پرستار را یکی از مهمترین این عوامل عنوان کرد و گفت: خطاهایی نظیر انتقال خون اشتباه، تزریق یا تجویز داروی اشتباه و سقوط بیمار از تخت از جمله خطاهایی است که با افزایش تعداد پرستاران می‌توان تا حدی از این خطاها جلوگیری کرد.

حضرتی با اشار به صدور مجوز استخدام ۹ هزار نفر در وزارت بهداشت، تصریح کرد:  ۷۵ درصد این تعداد ،سهمیه پرستاران است و می‌توان امیدوار شد که بخشی از کمبودهای این بخش را جبران کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: به ازای هر ۱۰ درصد کمبود نیروی پرستاری، آمار مرگ و میر بیماران ۱۲ درصد افزایش می‌یابد.

حضرتی در خصوص پیگیری مطالبات و معوقات جامعه پرستاری کشور نیز گفت: پرداخت مطالبات در برخی دانشگاه‌ها به‌روز است اما در برخی دانشگاه‌ها به سبب کمبود اعتبارات امکان پرداخت به موقع وجود ندارد که تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این مشکل را برطرف کنیم.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ دانشکده پرستاری با حضور ۲ هزار عضو هیات علمی، اظهار داشت: هم اینک ۴۰ هزار دانشجوی پرستاری در گروه های مختلف پرستاری در حال تحصیل هستند.

حضرتی خاطرنشان کرد: سالانه ۱۱ هزار دانشجوی پرستاری در کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی ارتقای حوزه پرستاری در بخش‌های آموزش، پژوهش و بالینی را از دستاوردهای دولت دوازدهم در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: شبکه ملی پرستاری که سال گذشته با تدبیر دولت دوازدهم یکی از اقدامات موثر در این حوزه به شمار می‌رود.

 معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای شرکت در نخستین جشنواره ایمنی بیمار همزمان با روزهای ۲۷ و ۲۸ مرداد به شهرکرد سفر کرده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:29مرداد1398،کدخبر:83442456،www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین