پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۲۹۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
رژیم صهیونیستی بعد از مجبور کردن هزاران فلسطینی برای ترک خانه و کاشانه خود با تحمیل جنگ و اشغالگری، اکنون شیوه جدیدی برای ترغیب آنها به ترک سرزمین مادری خود در پیش گرفته است.

شعارسال: یک منبع در کابینه رژیم صهیونیستی از طرح تل‌آویو برای ترغیب فلسطینیان ساکن غزه به ترک داوطلبانه سرزمین خود و مهاجرت به کشور ثانویه خبر داد.

 رژیم صهیونیستی بعد از مجبور کردن هزاران فلسطینی برای ترک خانه و کاشانه خود با تحمیل جنگ و اشغالگری، اکنون شیوه جدیدی برای ترغیب آنها به ترک سرزمین مادری خود در پیش گرفته است.

یک منبع در کابینه رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه گفت اگر ساکنان غزه، کشور ثانویه‌ای را پیدا کنند که حاضر به جذب و پذیرش آنها باشد، تل‌آویو نیز ضمن گشودن گذرگاه‌های نوار غزه به آنها اجازه پرواز به خارج از فلسطین اشغالی را می‌دهد.

وبگاه «یدیعوت آحرونوت» به نقل از این منبع نوشت:‌ «اسرائیل حتی تمایل دارد وسایل ایاب‌وذهاب را برای آنها فراهم کند، حداقل به یکی از فرودگاه‌ها در [صحرای] نقب و تدارکات برای سفر آنها به خارج از کشور را مهیا کند».

بر این اساس، موضوع فراهم کردن شرایط خروج خودخواسته فلسطینی‌ها از نوار غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی بارها در کابینه رژیم صهیونیستی مطرح شده و سال گذشته حدود 35 هزار فلسطینی داوطلبانه و بدون کمک تل‌آویو از نوار غزه مهاجرت کردند.

این منبع صهیونیست می‌گوید: «تلاش‌هایی با کشورهای مشخصی انجام شده [تا آنها را به پذیرش ساکنان غزه ترغیب کنیم] اما هنوز پیشرفتی حاصل نشده است... آنها [فلسطینی‌ها] در غزه گروگان گرفته شده‌اند. امروز وضعیت [بحران] انسانی در نوار غزه برای کشورها مهم نیست».

این طرح جدید صهیونیست‌ها برای ترغیب فلسطینی‌ها جهت ترک نوار غزه در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته طی نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف، غزه را به عملیات نظامی گسترده تهدید کرده بود: «من در حال پیشبرد طرح عملیات نظامی گسترده در غزه هستم. نمی‌توانم به شما بگویم چه کاری انجام خواهیم داد و چه تدارکاتی فراهم کرده‌ایم... اما برخی از منتقدان ما نیز به خوبی می‌دانند که ما به شکلی داریم آماده می‌شویم که قبلا انجام نداده بودیم».


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ،تاریخ انتشار: 29 مرداد1398،کدخبر:13980529000165 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین