پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۵۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۲
جبار آذین با بیان این مطلب که بودجه تلویزیون برای ساخت آثار فاخر و جذاب به اندازه کافی است تأکید کرد که رسانه ملی نمی‌تواند کم‌ کاری‌ها را به گردن کمبود بودجه بیندازد.

شعارسال: جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون اظهار داشت: سازمان صدا و سیما بزرگ‌ترین رسالتی که بر آن فرض شده وظیفه فرهنگ‌سازی در کنار حفظ و پاسداری از فرهنگ و ارزش‌های جامعه اسلامی است. در کنار این‌ مسأله به دلیل ویژگی‌های خاص صدا و سیما از جمله داشتن انبوه مخاطب برای آن اهداف متعدد دیگری نیز منظور شده که قطعاً باید در راه رسیدن به آن اهداف با جامعه همسو باشد.

آذین خاطرنشان کرد: این اهداف عبارتند از ساختن تلویزیون و رادیو به عنوان جایگاه و دانشگاهی برای جامعه و به موازات این امر خطیر تبلیغ و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی دیگر برنامه‌ای است که در دستور کار این سازمان قرار دارد. اما دست‌اندرکاران و به ویژه اداره و هدایت‌کنندگان به جای اینکه هر روز بیشتر به مردم نزدیک شده به دلایل گوناگون از مردم فاصله گرفته و هزینه، وقت و امکانات خود را در خدمت اهداف دیگر قرار داده‌اند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که تلویزیون پیوسته آن را بهانه نساختن برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های فاخر و پرمحتوا عنوان می‌کند کمبود بودجه است، در حالیکه در سال‌های اخیر به ویژه در دو سال گذشته به بودجه سازمان رقم قابل توجهی افزوده شده و افزون بر این منابع درآمد دیگری در اختیار تلویزیون قرار دارد که پیوسته می‌تواند بودجه خود را افزایش دهد.

این منتقد در ادامه گفت: اگر چه برای رسیدن به سود سرشار از طریق آگهی‌های بازرگانی با آگهی‌هایی روبرو هستیم که مفاد آنها چندان موافق طبع جامعه و مردم نیست و آنچه که مورد تبلیغ قرار می‌گیرد شامل مواد خوراکی ناسالم و اشیای لوکس می‌شود، منابع درآمد در صدا و سیما در سال‌های اخیر وارد یک جریان کاملاً انحرافی و غیر مردمی شده و آن ورود و حضور کلان سرمایه‌گذارها به عنوان اسپانسر است. ورود این افراد سبب شده که نگاه و سلیقه و نوعی خواسته‌های اسپانسرها در تولید برنامه‌ها هم دخیل باشد.

آذین اظهار داشت: یکی از مهمترین تأثیرات ورود سرمایه‌ها که سالم و ناسالم را در بر می‌گیرد، بهره‌گیری از برنامه‌های درجه چندم ماهواره‌ای است که مسئولان تلویزیون با خواسته اسپانسرها تلویزیون را به بازار مکاره و شوهای خارجی تبدیل کرده‌اند. تلویزیون بودجه بسیاری در اختیار دارد که گلایه از نداشتن بودجه نمی‌تواند منطقی باشد و تلویزیون نباید کم‌ کاریها را بر گردن کمبود بودجه بیندازد. این بهانه‌جویی به نوعی فرافکنی است در حالیکه تلویزیون می‌تواند با توجه به بودجه بالا و مخاطب‌های میلیونی‌اش برنامه‌های خوب بسازد اما این اتفاق رخ نمی‌دهد چرا که عملکرد تلویزیون از جمله پرداخت نکردن بدهی‌ها منجر به این شده که بسیاری از هنرمندان با تجربه، تلویزیون را ترک کرده و فضا برای کپی‌برداری از برنامه‌های ماهواره‌ای و خودنمایی آنها مهیا شده است.

وی در پایان تصریح کرد: همه این مسائل نشان‌دهنده این است که تلویزیون از بودجه خود به درستی استفاده نمی‌کند و به جای جذب مردم به برنامه‌های خوب به دلیل ضعف‌های برنامه‌ها و سریال‌های متوسط و زیر متوسط مخاطبان از تلویزیون فاصله گرفته و شاهد ریزش مخاطب هستیم. مردم گروه گروه به ماهواره‌ها روی می‌آورند و هدر دادن بودجه‌ها در کنار رفیق‌بازی و گروه‌سازی سبب شده که امروز تلویزیون از رسالت خود دور افتاده و مسیر تجارت و سوداگری را پیش گرفته است. با همه این مسائل امیدوارم روزی تلویزیون به طرف مردم برگردد و در خدمت جامعه باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:5شهریور1398 ، کدخبر: 889188: www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
0
از بس حقوق ها بالاست معلومه بودجه اش کم میاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین